externe HDD 8TB USA, kan ik deze in NL gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anzaya
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05:25
Hoi, ik wil een externe HDD kopen uit de USA, 8TB, kan ik deze gewoon gebruiken in Nederland of heb ik een stroom omvormer nodig? (step-down power converter)

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:30
Da's wel heel weinig info die je met ons deelt, welk merk model/type heb je op het oog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Waarschijnlijk heeft de netadapter alleen een verkeerde stekker voor gebruik hier. Een reisadapter kan dan een oplossing zijn, of anders moet je een adapter vinden met een zelfde stekker aan de kant van de schijf en de juiste output (waarschijnlijk iets in de richting van 12V/3A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anzaya
dcm360 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:15:
Waarschijnlijk heeft de netadapter alleen een verkeerde stekker voor gebruik hier. Een reisadapter kan dan een oplossing zijn, of anders moet je een adapter vinden met een zelfde stekker aan de kant van de schijf en de juiste output (waarschijnlijk iets in de richting van 12V/3A).
Hebben ze in USA dan niet een andere stroom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ze gebruiken een andere AC spanning in de VS, maar DC is alles hetzelfde. Een HDD gebruikt typisch gezien 12V, 5V, en 3,3V (afhankelijk van welk model). Veel externe HDD's/SSD's gebruiken geen externe voeding buiten wat ze uit USB krijgen. En USB is overal 'gewoon' 5V (PD stijl uitzonderingen daar gelaten waar er onderhandeld wordt, maar altijd binnen DC richtlijnen).

Wat meer info zou nuttig zijn. Een externe voeding zou je mogelijk moeten vervangen -- als de HDD dat heeft. Externe HDD's zijn er in vele soorten en maten.

Denk je ook aan inklaring en BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
@anzaya , als je eens begint met aan te geven welke ext harde schijf je wilt kopen. Dan is het ook duidelijker welke stroomadapter erbij komt en of die geschikt is voor 230V of enkel 110 V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anzaya
Ja ik heb aan de verkoper gevraagd welke het precies is, hij gaf aan dat het een Seagate 8TB is maar welke precies dat moet hij even nakijken.

Bedankt voor het meedenken en excuses dat ik deze exacte versie nu niet weet.. my bad.. had beter eerst even moeten wachten met vragen.. ben te impulsief, excuses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De AC-spanning in de VS is inderdaad anders, maar ik verwacht tegenwoordig dat er nauwelijks nog adapters meegeleverd worden die niet met zowel 110V als 230V overweg kunnen, zeker voor elektronica die de hele wereld over gesleept wordt. De vorm van de stekker kan je dus wat aan doen met een reisadapter.

Een HDD van 8TB heeft hoe dan ook een adapter nodig, want zonder zie je alleen bij 2.5" schijven, en die stoppen zover ik weet nog steeds bij 5TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anzaya

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het prijsverschil zo groot dat het de verzendkosten, douanekosten en inklaringskosten dekt?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Oef. Soort van NAS zonder de voordelen. Daar zit wel een adapter bij, maar dat is een vrij algemene AC 100-240V 50-60Hz met een simpele 2-pin connector. Niet eens een mickey mouse plug. Gewoon een C7 plug leert wat google-fu (waarom zit ik google-fu te doen?)

Wel een dure schijf met een hoop risico er aan - gezien de verscheping vanuit de VS door een reseller, en het feit dat je ook nog inklaring + handling moet betalen, bijzonder dat je hem sowieso in de VS koopt. Gezien de noodzaak voor een plug (ze zitten op 12V/3A dus niet eens zo zuinig) zijn ze bovendien niet echt portable, en absurd traag. Wat is je use-case? Uitgaande dat je nu ~€220 zal betalen.

Snap het enthousiasme overigens wel. De wens om veel data te kunnen opslaan en een mooi prijsje zien is aantrekkelijk. Had mij ook kunnen overkomen. HDD's hebben zeker voor disconnected backups een use-case.

[ Voor 13% gewijzigd door Umbrah op 06-07-2022 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Umbrah schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:13:
Oef. Soort van NAS zonder de voordelen. Daar zit wel een adapter bij, maar dat is een vrij algemene AC 100-240V 50-60Hz met een simpele 2-pin connector. Niet eens een mickey mouse plug. Gewoon een C7 plug leert wat google-fu (waarom zit ik google-fu te doen?)

Wel een dure schijf met een hoop risico er aan - gezien de verscheping vanuit de VS door een reseller, en het feit dat je ook nog inklaring + handling moet betalen, bijzonder dat je hem sowieso in de VS koopt. Gezien de noodzaak voor een plug (ze zitten op 12V/3A dus niet eens zo zuinig) zijn ze bovendien niet echt portable, en absurd traag. Wat is je use-case? Uitgaande dat je nu ~€220 zal betalen.

Snap het enthousiasme overigens wel. De wens om veel data te kunnen opslaan en een mooi prijsje zien is aantrekkelijk. Had mij ook kunnen overkomen. HDD's hebben zeker voor disconnected backups een use-case.
Soort van NAS? Nee gewoon een externe HDD ;) C5/C7 plugs zie je zelden op externe HDD's, dat zie je eerder op adapters voor een laptop/NAS enz. Hier is het gewoon een walloutlet stekker (de Amerikaanse hier) naar een DC barrel jack. De Seagates komen meestal met een modulaire stekker zodat je makkelijk kan wisselen tussen de US/UK/EU stekker door een plaatje erop te schuiven, lijkt erop dat ze de meest gangbare gewoon meeleveren.

Ts: waarom een HDD helemaal vanuit de USA laten komen, is die <100 euro dan kan die het risico waard zijn maar anders zou ik er gewoon eentje in NL kopen zodat je garantie enz. hebt ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anzaya
Het gaat me om wat erop staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Als het gaat om de data die erop staat: daarvoor hoef je natuurlijk niet fysiek een schijf in handen te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anzaya
br00ky schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:29:
Als het gaat om de data die erop staat: daarvoor hoef je natuurlijk niet fysiek een schijf in handen te krijgen :).
8TB aan data is niet niks. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 14:32
Als de bijgeleverde adapter geschikt is voor 230V werkt het gewoon prima.
Zo niet, kan je hier in Nederland een universele adapter halen.

Seagate Desktop drive staat er niet tussen, maar wellicht wel op de Amerikaanse website.
https://www.seagate.com/n...ons-for-seagate-products/

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

anzaya schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:55:
[...]

8TB aan data is niet niks. :P
Op 100Mb/s heb je dat in een dag binnen, waarschijnlijk sneller binnen dan als de schijf fysiek jouw kant op komt :P.

Maar terzijde, je kunt de disk hier gewoon gebruiken. Gewoon een Nederlandse stroomsnoer eraan en je zit goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:09

br00ky

Moderator Harde Waren
TERW_DAN schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:10:
[...]

Op 100Mb/s heb je dat in een dag binnen, waarschijnlijk sneller binnen dan als de schijf fysiek jouw kant op komt :P.
Sneller dan de duur van dit topic tot nu toe :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 15:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

TERW_DAN schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:10:
[...]

Maar terzijde, je kunt de disk hier gewoon gebruiken. Gewoon een Nederlandse stroomsnoer eraan en je zit goed.
really? Heb jij dagen van 190 uur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
superduper schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:37:
[...]

Weet je niet dat @TERW_DAN op Venus woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

superduper schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:37:
[...]

Als je dag schrijft ipv week klopt er niet veel van |:( |:(
En het is net iets meer dan een week. Ik gok zo dat het alsnog sneller is dan het ding fysiek versturen bij de gemiddelde posterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:13
Het is wel te hopen dat de data er nog opstaat als hij aankomt.
Er wordt door al die vervoerders nogal gesmeten met pakketjes.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 14:32
TERW_DAN schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:01:
[...]

Als je dag schrijft ipv week klopt er niet veel van |:( |:(
En het is net iets meer dan een week. Ik gok zo dat het alsnog sneller is dan het ding fysiek versturen bij de gemiddelde posterij.
Maar waar je vandaan haalt heeft ook weer te maken met een upload snelheid.
Anyway, blijkbaar is wachten en de kosten voor TS geen probleem.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

nelizmastr

Goed wies kapot

anzaya schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:05:
Het gaat me om wat erop staat. ;)
Dat was allicht handig geweest in je startpost te plaatsen ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is het niet zo dat je vaak allerlei verschillende adapterstukjes erbij krijgt, tenminste in nederland is het vaak het geval. Adapters zijn vrijwel altijd geschikt voor 110v/220v dus ik verwacht geen probleem. En mocht deze alleen een amerikaanse stekker hebben, dan even een wereldstekker erop.

Zoals hier bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/BcnGhTD3I6Y/maxresdefault.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door rikadoo op 08-07-2022 08:47 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Pagina: 1