Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-03 11:36
Heeft iemand ervaring met succesvol contactloos betalen met je mobiel wanneer je een unlocked bootloader hebt?
Momenteel lukt het mij niet (meer) om enige vorm van mobiel betalen op mijn Xiaomi MI te krijgen, tot mijn grote frustratie. Hier draai ik al lange tijd met plezier LineageOS op, momenteel op Android 12.

Tot korte tijd geleden kon ik gewoon zonder problemen mobiel betalen bij mijn bank bunq, maar helaas hebben die besloten om het uit hun app te gooien (wat erg leuk is om in de winkel achter te komen).

Ik heb alternatieven geprobeerd van ASN, SNS en zelfs Google Pay, maar blijkbaar kan ik nergens de vereiste losse app installeren voor betalingen, aangezien ze detecteren dat mijn device een unlocked bootloader heeft.

Iemand tips?

Beste antwoord (via Tobis op 07-07-2022 15:36)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, dat kan. De zoekterm die je nodig hebt is (het omzeilen van) SafetyNet.

Dat kan d.m.v. Zygisk.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn OnePlus Nord heeft een unlocked bootloader en ik kan gewoon met NFC / ING betalen.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobis
Thanks!

Ik had nog niet de ING geprobeerd aangezien ik dat niet zo'n toffe bank vind, maar zal even proberen om te zien of het tenminste werkt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, dat kan. De zoekterm die je nodig hebt is (het omzeilen van) SafetyNet.

Dat kan d.m.v. Zygisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobis
Ah okay, dan ga ik die ook proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tobis schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:45:
Ah okay, dan ga ik die ook proberen :)
Wat is het belangrijkste voor je: Dat een bank in wil staan voor de 'veiligheid' van het door jou in bewaring gegeven geld óf dat je met een telefoon kunt 'spelen' op een manier die door de fabrikant van die telefoon ook al actief tegen gegaan wordt?

Schijnbaar vind jij dat laatste belangrijker en zoek je dus een tool die de bootloader unlock / jailbreak 'cloaked' waarbij je dus eigenlijk zelf de veiligheid van het geld op je bankrekening bij de uitgever van die 'cloak' neer legt.... Suc-6 met reclameren / declareren als er alsnog een keer iets met je bankrekening gebeurd :o :+

Een tool of App welke een bootloader-unlock / Jailbreak kan maskeren kan dat alleen doen na volledig inzicht in de verkeer / data stromen in / op het device te hebben én deze vervolgens te manipuleren....

Lijkt mij persoonlijk niet echt een heel 'fijn idee' :9

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 06-07-2022 17:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tobis
Ja ik vind het belangrijk dat je een eigen distro op je telefoon kan zetten en niet vast zit aan de dubieuze stock die meegeleverd wordt.

Wat een (n/r)are manier om een antwoord te verwoorden, maar goed ik ga gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tobis schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:13:
Ja ik vind het belangrijk dat je een eigen distro op je telefoon kan zetten en niet vast zit aan de dubieuze stock die meegeleverd wordt.

Wat een (n/r)are manier om een antwoord te verwoorden, maar goed ik ga gewoon verder.
Dat krijg je als je antwoorden op een vraag geeft welke niet helemaal in het verwachte straatje van de vraagsteller liggen en daarmee dus niet 'helpen' om zijn/haar probleem op te lossen....

>:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Will_M schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:51:
[...]
Wat is het belangrijkste voor je: Dat een bank in wil staan voor de 'veiligheid' van het door jou in bewaring gegeven geld óf dat je met een telefoon kunt 'spelen' op een manier die door de fabrikant van die telefoon ook al actief tegen gegaan wordt?

Schijnbaar vind jij dat laatste belangrijker en zoek je dus een tool die de bootloader unlock / jailbreak 'cloaked' waarbij je dus eigenlijk zelf de veiligheid van het geld op je bankrekening bij de uitgever van die 'cloak' neer legt.... Suc-6 met reclameren / declareren als er alsnog een keer iets met je bankrekening gebeurd :o :+
Dit slaat natuurlijk nergens op. Developers van bankapps vereisen dat je een "origineel", door Google geverifieerd OS op je telefoon draait, maar zonder een echte daadwerkelijk valide reden. Als je internetbankieren op je PC gebruikt, dan vereist de bank toch ook niet dat je Windows 11 met Edge gebruikt? Op Android bestaat er echter deze rare dubbele standaard dat je een propriëtair OS moet draaien.

Een (vrij) OS naar jouw keuze draaien is niet "spelen met je telefoon", maar een recht wat sterker verdedigd zou moeten worden in de huidige wereld. We willen ons niet allemaal overgeven aan onze corporate overlords. Op de meeste Android-telefoons staan veel fabrikanten het (gelukkig!) gewoon toe dat je de bootloader kan unlocken, dus dit is zeker niet iets wat door fabrikanten "actief wordt tegengegaan".

Als je een custom ROM draait betekent het niet dat je de "veiligheid van het geld op je bankrekening" bij de uitgever van de "cloak" (?) neerlegt. Je neemt alleen je, als je het mij vraagt, best redelijke recht om gewoon een operating system te draaien naar jouw keuze, net zoals je bijvoorbeeld dat gewoon kan doen op een PC.
[small]Een tool of App welke een bootloader-unlock / Jailbreak kan maskeren kan dat alleen doen na volledig inzicht in de verkeer / data stromen in / op het device te hebben én deze vervolgens te manipuleren....
We hebben het hier niet over een "jailbreak". Dat is een Apple-term.
Lijkt mij persoonlijk niet echt een heel 'fijn idee' :9
In tegendeel. Dat lijkt mij een geweldig idee.

Zonder dollen, het is toch helemaal geen gek beginsel dat jij, als gebruiker van het apparaat, volledig inzicht hebt in wat er op je apparaat gebeurt... is dat serieus iets radicaals/controversieels tegenwoordig? En dat op GoT nota bene? Man man man, wat zijn we hier afgezakt. :X

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 07-07-2022 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Compizfox schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:22:
[...]

Dit slaat natuurlijk nergens op. Developers van bankapps vereisen dat je een "origineel", geverifieerd OS op je telefoon draait, maar zonder een echte daadwerkelijk valide reden. Als je internetbankieren op je PC gebruikt, dan vereist de bank toch ook niet dat je Windows 11 met Edge gebruikt? Op Android bestaat er echter deze rare dubbele standaard dat je een propriëtair OS moet draaien.

Een (vrij) OS naar jouw keuze draaien is niet "spelen met je telefoon", maar een recht wat sterker verdedigd zou moeten worden in de huidige wereld. Op de meeste Android-telefoons staan veel fabrikanten het (gelukkig!) gewoon toe dat je de bootloader kan unlocken, dus dit is zeker niet iets wat "actief wordt tegengegaan".

Als je een custom ROM draait betekent het niet dat je de "veiligheid van het geld op je bankrekening" bij de uitgever van de "cloak" (?) neerlegt. Je neemt alleen je, als je het mij vraagt, best redelijke recht om gewoon een operating system te draaien naar jouw keuze, net zoals je bijvoorbeeld dat gewoon kan doen op een PC.

[...]

We hebben het hier niet over een "jailbreak". Dat is een Apple-term.

[...]

In tegendeel. Dat lijkt mij een geweldig idee.

Zonder dollen, het is toch helemaal geen gek beginsel dat jij, als gebruiker van het apparaat, volledig inzicht hebt in wat er op je apparaat gebeurt... is dat serieus iets radicaals/controversieels tegenwoordig? :X
Je gaat dit morgen of vandaag nog overleggen met de ontwikkelaars van de App's welke vertrouwd worden door de 'banken'?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tobis
Kijk, vervelende mensen zoals dit is dus waarom ik bijna nooit meer op forums kom.

Dit was een vraag, geen discussietopic. Dus als je zo sterk de drang voelt om aannames te doen en mensen hierop aan te vallen.. gewoon ff niet doen, scheelt iedereen een hoop energie.

Thanks voor alle anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Tobis Iemand probeert je uit te leggen dat risicomanagement zo ongeveer hetgeen is waar een bank van leeft. Als het vertrouwen in een bank afneemt is dat zeer schadelijk. Daarom doen banken er alles aan om de apps waarmee gebankierd wordt zo veilig mogelijk te maken en iedere vorm van manipulatie uit te sluiten.
Mensen zoals jij zijn voor hen een risico, jij weet misschien wel/ of niet wat je doet. Dus wordt die optie uitgesloten. Wat zou jij doen als bank, het gaat om potentieel grote schades, los van het geld wat jij kwijtraakt, denk aan reputatie schade.
Gelukkig kan je altijd nog je pasje achterop je telefoon plakken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:28
Mocht Zygisk niet voldoende werken, check dan even Magisk Props config. Die combinatie was bij mij winning :)
Pagina: 1