Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 21:04
Ik heb dus nog steeds geen aanslag OZB gekregen van de gemeente, normaal gesproken krijg ik hem net als iedereen in Maart, maar nu werd er al van te voren gemeld dat de aanslag later, uiterlijk April zou zijn IVM een nieuwe rekenmethode, maar nu is het Juli en ik heb nog steeds niks.

Nu is mijn dilemma ga ik bellen? En zodoende slapende honden wakker maken? Of moet ik er maar op hopen dat de OZB dit jaar stilletje mijn huis voorbij rijdt >:)

Ik heb ook geen zin om volgend jaar twee aanslagen te moeten betalen, kan dat eigenlijk? Met terugwerkende kracht vorderen? als het hun fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Ik zou er geen energie in steken. Je hoort vanzelf wat er gaat gebeuren.
En tsja je zal er echt niet aan ontkomen denk ik. waarschijnlijk komt hij binnenkort alsnog en betaling is vaak per maand, dus dan is het maandbedrag een paar tientjes hoger om het uit te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk eens op https://www.wozwaardeloket.nl/ óf dat de WOZ waarde al correct berekend is. Veel gemeenten hadden / hebben moeite met het bepalen van die waarde ;)

Hier kwam de OZB aanslag ook pas een paar weken geleden op de digitale deurmat gevallen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 17:31
Bubba76 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:44:
Ik heb ook geen zin om volgend jaar twee aanslagen te moeten betalen, kan dat eigenlijk? Met terugwerkende kracht vorderen? als het hun fout is.
Als je geen zin hebt om dubbel te betalen moet je nu gaan bellen en niet "hopen dat de OZB je huis voorbij rijdt".
Je kan het gokken en een leuke besparing pakken, maar dan heb je de kans dat men er achter komt en alsnog moet betalen. Je kan niet EN EN hebben :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:07
@ybos Hij gaat gewoon komen. Is het niet nu, dan is het later wel.

Ofwel @Bubba76 zou er voor zichzelf beter aan doen om nu te bellen om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 12:18
Ze mogen tot vijf jaar alsnog heffen. Dus ze hebben alle tijd.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan moet je niet dom doen en het geld wat je denkt nodig te hebben voor de OZB nu naar je spaarrekening overboeken.
Dom doen is dat geld uitgeven en volgend jaar klagen dat je zoveel moet betalen en dat je geen geld hebt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, natuurlijk kan dat. Wat ze niet mogen (en zullen) doen, is jou daar bovenop ook nog eens een boete geven vanwege te laat betalen. Dat zou niet netjes zijn immers.

Ze komen echt wel om dat geld hoor. De gemeente heeft het keihard nodig waarschijnlijk en baalt waarschijnlijk zelf net zo hard van de vertraging. In principe had het volgens mij zelfs - in de normale situatie - al voldaan moeten zijn (tenzij je in maandelijkse termijnen via automatische incasso betaalt natuurlijk). Ik kan me (3e gemeente waar ik de aanslagen krijg inmiddels) niet anders herinneren dan dat je 3 betaaltermijnen hebt en volgens mij is dat vrij standaard eind maart, eind april en eind mei. Maar ik kan er een maandje naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-09 12:37
Kun je niet inloggen op de site van de instantie die de aanslagen verzorgt. Bij ons is dat BghU.nl
Dan kun je zien of er een aanslag is en een taxatie rapport voor het adres.
Anders gewoon even bellen of mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:04:
@ybos Hij gaat gewoon komen. Is het niet nu, dan is het later wel.

Ofwel @Bubba76 zou er voor zichzelf beter aan doen om nu te bellen om dit te voorkomen.
Om wat te voorkomen? :)
Je weet dat die aanslag nog komt. Je weet als het goed is ook om hoeveel geld het zal gaan ongeveer.

Het is niet zo dat TS nu ineens tegen extra kosten aan gaat lopen. Die kosten waren er al, maar - om een reden buiten toedoen van TS om - zijn ze nog niet gefactureerd.

Ik weet natuurlijk niet over welke gemeente we het hier hebben. Maar als er een aanslag is, dan zou je hem tegenwoordig toch gewoon in de berichtenbox van "Mijn Overheid" moeten zien staan. En als je er echt niet van kunt slapen, dan bel je inderdaad gewoon de gemeente even. Of je vult een contactformuliertje in op de webstie van de gemeente. Vergeet die "slapende honden". Je moet toch gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 06:05
AtomicWing schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:11:
Ze mogen tot vijf jaar alsnog heffen. Dus ze hebben alle tijd.
Drie jaar na afloop van het belastingtijdvak, dus in dit geval vanaf 1-1-2023 gerekend. Er kunnen legio mogelijkheden zijn waarom je nog geen aanslag hebt ontvangen. Meest waarschijnlijke lijkt me een extra controle of de waarde klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 21:04
Maasluip schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Dan moet je niet dom doen en het geld wat je denkt nodig te hebben voor de OZB nu naar je spaarrekening overboeken.
Dom doen is dat geld uitgeven en volgend jaar klagen dat je zoveel moet betalen en dat je geen geld hebt.
Ik doe niet dom, ik houd er natuurlijk rekening mee dat de aanslag nog komt

fmrama schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:26:

Kun je niet inloggen op de site van de instantie die de aanslagen verzorgt. Bij ons is dat BghU.nl
Dan kun je zien of er een aanslag is en een taxatie rapport voor het adres.
Anders gewoon even bellen of mailen!
Op de gemeente site kan je inloggen met DigiD daar staat geen aanslag, ook via mijnoverheid heb ik geen post van de gemeente gehad.
Verwijderd schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:35:
[...]

Je weet dat die aanslag nog komt. Je weet als het goed is ook om hoeveel geld het zal gaan ongeveer.

Het is niet zo dat TS nu ineens tegen extra kosten aan gaat lopen. Die kosten waren er al, maar - om een reden buiten toedoen van TS om - zijn ze nog niet gefactureerd.

Ik weet natuurlijk niet over welke gemeente we het hier hebben. Maar als er een aanslag is, dan zou je hem tegenwoordig toch gewoon in de berichtenbox van "Mijn Overheid" moeten zien staan. En als je er echt niet van kunt slapen, dan bel je inderdaad gewoon de gemeente even. Of je vult een contactformuliertje in op de webstie van de gemeente. Vergeet die "slapende honden". Je moet toch gewoon betalen.
Oké dan wacht ik het gewoon af het geld is er dus dat is het probleem niet, ik dacht er onderuit te komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:35:
[...]

Er zijn zat mensen die zich rijk rekenen. Dus om dat te voorkomen.kaar volgens mij houdt TS hier al rekening mee. Dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@Bubba76

2 things in life are certain: you will die one day and you'll have to pay tax ;)

Vrij vertaald naar Benjamin Franklin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 12:12
Wij hebben de aanslag pas ook net ontvangen omdat er nog een taxateur aan te pas moest komen om de WOZ-waarde te bepalen blijkbaar. Ik had namelijk in april ook al gemaild waar de aanslag bleef, en dat was toen het antwoord.

offtopic:
Die WOZ-waarde die nu is toegekend slaat zo ongelofelijk nergens op dat ik nu probeer te solliciteren naar een functie als WOZ-taxateur bij mijn gemeente.
Wij hebben de woning letterlijk gekocht op de peildatum, betere waardebepaling is er niet lijkt me, toch is de WOZ waarde véél hoger en ook ruim de hoogste van de buurt (allemaal dezelfde huizen) terwijl bijvoorbeeld de keuken uit elkaar viel als je er naar keek.
Een halfjaar de tijd nemen om zulke onzin op te schrijven, lijkt me heerlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelcee
Loek92 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:19:
offtopic:
Die WOZ-waarde die nu is toegekend slaat zo ongelofelijk nergens op dat ik nu probeer te solliciteren naar een functie als WOZ-taxateur bij mijn gemeente.
Wij hebben de woning letterlijk gekocht op de peildatum, betere waardebepaling is er niet lijkt me, toch is de WOZ waarde véél hoger en ook ruim de hoogste van de buurt (allemaal dezelfde huizen) terwijl bijvoorbeeld de keuken uit elkaar viel als je er naar keek.
Een halfjaar de tijd nemen om zulke onzin op te schrijven, lijkt me heerlijk :+
offtopic:
Heel kort even een gedachte hierover: je hebt dan vermoedelijk op 1-1-2021 de woning gekocht die naar eigen zeggen in zeer slechte staat verkeerde. Veel aan verbeterd in de loop van het jaar? Dan geldt mogelijk de toestandspeildatum van 1-1-2022. M.a.w. je loopt dan een jaartje voor op de waardes in de straat van niet verkochte/rigoureus verbeterde woningen, want die zijn gewaardeerd naar de prijs van 1-1-2021. Misschien is het zoiets, zelf ook eens in moeten verdiepen. Of gewoon hele vreemde waardebepaling door je gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:33
Hi Bubba,

Ik zie dat je in hilversum woont.
Er zijn problemen met de software zie dit nieuws artikel:

https://www.gooieneembode...op-aanslag-gemeentelijke-

Maar het duurt nu natuurlijk wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 08:35
ze vergeten je echt niet en tzt krijg je de aanslag vanzelf op de mat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 12:12
marcelcee schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:24:
[...]

offtopic:
Heel kort even een gedachte hierover: je hebt dan vermoedelijk op 1-1-2021 de woning gekocht die naar eigen zeggen in zeer slechte staat verkeerde. Veel aan verbeterd in de loop van het jaar? Dan geldt mogelijk de toestandspeildatum van 1-1-2022. M.a.w. je loopt dan een jaartje voor op de waardes in de straat van niet verkochte/rigoureus verbeterde woningen, want die zijn gewaardeerd naar de prijs van 1-1-2021. Misschien is het zoiets, zelf ook eens in moeten verdiepen. Of gewoon hele vreemde waardebepaling door je gemeente.
offtopic:
Oke, zie nu opeens die toestandsdatum op de aanslag staan inderdaad. Dacht peildatum = waardedatum.
Hebben inderdaad wel wat verbouwd, maar achter de voordeur kunnen ze toch niks zien? :+
Alsnog zou de waarde van de buren dan komend jaar 30% moeten stijgen om onze enigszins bij te houden, maar dit verklaart al wel iets ja. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
Loek92 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:45:
[...]

offtopic:
Oke, zie nu opeens die toestandsdatum op de aanslag staan inderdaad. Dacht peildatum = waardedatum.
Hebben inderdaad wel wat verbouwd, maar achter de voordeur kunnen ze toch niks zien? :+
Alsnog zou de waarde van de buren dan komend jaar 30% moeten stijgen om onze enigszins bij te houden, maar dit verklaart al wel iets ja. Bedankt.
offtopic:
Zelf had ik het ook niet gelijk in de gaten destijds. En in principe niet achter de voordeur nee, tenzij je een formulier toegestuurd hebt gekregen als nieuwe bewoner, waarop je kon aangeven wat er verbeterd ging/moest worden. Of stukken hebt ingediend voor het aanvragen van vergunningen. Of luchtfoto's, stel een nieuw dak of iets dergelijks (dat speelde bij ons).
Overigens: stel dat je WOZ-waarde zou kloppen, dan moet die volgend jaar in theorie exact hetzelfde zijn en je buren allemaal doorstijgen. E.e.a. verklaart denk ik inderdaad maar een deel van de afwijkingen, je kunt eventueel nog zelf een bezwaar indienen en de stukken inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Bubba76 We wonen in dezelfde gemeente. Ik heb 'm al wel gehad, een tijdje terug. Mijn buren ook. Inderdaad wel later dan gebruikelijk.

Lijkt me verstandig als je de belastingafdeling even belt.
Pagina: 1