Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling123
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-05 12:31
Ik zoek een?
android telefoon die mijn Huawei P20 pro kan vervangen. Rede is dat ik geen software updates meer krijg, de batterij wat minder word en de telefoon soms chrashed of hangt in apps.

Wat is je budget?
zo laag mogelijk natuurlijk maar €1000 en mogelijk iets meer maar liefst €800 daarboven moet het wel echt perfect zijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
foto's te nemen 3x zoom lens of meer is een must net als goede foto's en video's. De batterij moet ook redelijk goed zijn en waterdicht is ook een must. Verder de Tweakers fora bezoeken etc maar weinig gamen ofzo dus snelheid is niet enorm belangrijk maar hij moet eigenlijk wel 5 jaar+ meegaan. Dat houd in software updates en nog een batterij hebben om echt wel 1 dag door te komen met veel YouTube en ander internet verkeer. WiFi 6 is dus ook voor toekomst bestendigheid een must. Verder maakt het niet zo uit als ik er maar niet op achteruit ga. Draadloos laden is gaaf maar echt geen deal breaker

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb zelf de xiaomi mi 11 ultra en 12s ultra op het oog maar die zijn wel wat duur en software updates ben ik nog niet helemaal uit. Verder zag ik nog de Vivo x80 pro ook gaaf. helaas zijn alle drie hier niet echt te krijgen volgens mij dus daarom hoop ik dat ik iets mis aan telefoons die grote rugged dingen van dogee etc heb ik ook gezien maar die camera valt wat tegen.

Welke vragen heb je hier nog over?
mis ik nog goede telefoons Samsung bijvoorbeeld (zelf een beetje slechte ervaringen mee daarom niet echt naar gekeken) zijn er nog dingen die ik moet weten over de telefoons die ik overweeg?

Thanks alvast mede Tweakers.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 18:31
Heb je al gedacht aan de Google Pixel 6 Pro? Die valt binnen je budget, krijgt lange softwareondersteuning en bezit een 4x zoom lens. Op Xiaomi zou ik niet vertrouwen op het gebied van softwareupdates. Ik heb de Mi9 en daar was het al snel mee gebeurd.

Je zou ook nog kunnen wachten op de Pixel 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47
Xiaomi 11 en 12 serie geven 4 jaar updates na release. Wel kijken naar beschikbaarheid want op is op. Idem Oppo top modellen (maar proprietary snelladers, dus eigen laadkabel meenemen).
Samsung garandeert 5 jaar tegenwoordig (4 versie upgrades. Google Pixel ook 5 jaar maar 3 versie upgrades.

Ik zou een Xiaomi 12 serie pakken in jou geval.
Vanaf Huawei is dat een prima overstap, en gezien je geen goed gevoel bij Samsung hebt zou ik erbij wegblijven, gaat het dan mis roep je. Ik wist het wel. Echter gaat het mis bij een merk waar je positief tegenover staat roep je. Dat is pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 16:51
Samsung S22 plus of Google Pixel 6 Pro of Xiaomi Mi 12 Pro, ik zou wachten btw op de Google Pixel 7 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling123
ElArmaSecreta schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:01:
Heb je al gedacht aan de Google Pixel 6 Pro?

Je zou ook nog kunnen wachten op de Pixel 7.
Dat is een goede helemaal niet aan gedacht. Wanneer komt de pixel 7 uit en hoe zit het met updates en bugs handelen ze het een beetje oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling123
swhnld schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:17:

Ik zou een Xiaomi 12 serie pakken in jou geval.
Vanaf Huawei is dat een prima overstap, en gezien je geen goed gevoel bij Samsung hebt zou ik erbij wegblijven, gaat het dan mis roep je. Ik wist het wel. Echter gaat het mis bij een merk waar je positief tegenover staat roep je. Dat is pech.
Dat is inderdaad zo hoe zit het eigenlijk want ik lees mensen een beetje hun twijfels hebben over de 4 jaar van xiaomi. Heb je daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:47
Tjalling123 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:40:
[...]

Dat is inderdaad zo hoe zit het eigenlijk want ik lees mensen een beetje hun twijfels hebben over de 4 jaar van xiaomi. Heb je daar ervaring mee?
Ze beloven het pas sinds de 11 serie (vorig jaar) specifiek, dus of ze die garantie nakomen, verwacht het wel, maar niet bewezen, zouden ze dat breken kost het ze hun goede naam die ze aan het opbouwen zijn.
Overigens is er ook een actieve custom rom community , dus er zijn alternatieve opties. Ik denk dat het risico acceptabel is om hiervoor te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Tjalling123 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:53:
Ik zoek een?
android telefoon die mijn Huawei P20 pro kan vervangen. Rede is dat ik geen software updates meer krijg, de batterij wat minder word en de telefoon soms chrashed of hangt in apps.

Thanks alvast mede Tweakers.
Ik zit met precies hetzelfde, alleen crasht mijn p20 pro niet.

Ik zat zelf ook te kijken naar de Vivo x80 pro, vooral omdat die ook een IR sensor heeft, ik gebruik de universele afstandsbediening best vaak namelijk.

Ik vind het formaat van de P20 Pro best prima en zou liever niet groter willen, alleen bij de meeste merken zijn de Pro modellen meteen wel een stukje groter.

Ben wel benieuwd wat jouw vervanger gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling123
DBC87 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:02:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde, alleen crasht mijn p20 pro niet.

Ik zat zelf ook te kijken naar de Vivo x80 pro, vooral omdat die ook een IR sensor heeft, ik gebruik de universele afstandsbediening best vaak namelijk.

Ik vind het formaat van de P20 Pro best prima en zou liever niet groter willen, alleen bij de meeste merken zijn de Pro modellen meteen wel een stukje groter.

Ben wel benieuwd wat jouw vervanger gaat worden!
Ik ben er nog niet helemaal uit maar twijfel momenteel tussen de Vivo x80 pro en de xiaomi mi 11 ultra en wacht nu nog even op de pixel 7 en de resesie die er aankomt zodat mischien de prijs omlaag gaat van de telefoons. Ik vond de vivo x80 pro juist mooi omdat hij zo'n mega vingerafdruk scanner heeft. maar weet niet hoe bankieren en software updates is voor dat merk. Zal proberen hier terug te komen als ik een nieuwe heb
Pagina: 1