Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 10:58
Ik had vorig jaar een soundbar besteld: LG DSN8YG. Leuk ding, en mooi geluid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUAOBPY1TQcbekvtgkFw4p7wudU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AZHOM6tmdaIB5whHQs8XiuHw.png?f=fotoalbum_large

Ik heb ter aanvulling een surround setje besteld: LG SPK8 Surround Kit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uuv2ToP-L4g_TtFET2KBwS5sBW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHp4QEPDj8SVJIoJklcgF0AA.jpg?f=fotoalbum_large

Na de initiele aansluit ellende met de kabels, leek de link unit een verbinding te hebben gemaakt met de soundbar, echter kreeg ik maar geen geluid. Heb de handleiding gelezen, videos bekeken en de adviezen gevolgd. Tig keer reset, kabels opnieuw aangesloten, en handmatig connectie gemaakt. De link unit gaf groen licht, wat volgens de handleiding een indicatie is dat de verbinding gemaakt is.

De soundbar heb ik via de hdmi kabel met de optie Optical/HDMI ARC aangesloten. Dit werkt goed. Zodra ik de tv aanzet gaat de soundbar ook automatisch aan en gaat het geluid via de soundbar. Niet via de surround set. Ik zat te kloten met de opties van de soundbar, Bluetooth, USB, Wi-Fi. Zodra ik ok Wi-Fi klik gaat het geluid van mijn TV weer aan. Nu komt het. Ik deed het volume omhoog en ik hoor de surround set ook in volume omhoog gaan. Via spotify muziek afgespeeld en ja hoor, hij doet het.

Het probleem is nu dat ik dit setje alleen via wifi werkend krijg, maar hier heb ik niks aan. Zodra ik de soundbar op Optical/HDMI ARC zet voor de TV hoor ik wel geluid via de soundbar, maar niet via de surround set.

Wie of wie heeft de gouden tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:46
in de instellingen van je LG soundbar app.
setting->settings by speakers en dan onderaan surround sound setting deze moet op ON staan.

dat was enige wat ik bij die van mij moest doen en even pairen dat die boxen de soundbar zagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 10:58
Ja gedaanz maar tevergeefs. Bloedirritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:24

FeaR

In GoT we trust

Kaninho schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:04:
Het probleem is nu dat ik dit setje alleen via wifi werkend krijg, maar hier heb ik niks aan. Zodra ik de soundbar op Optical/HDMI ARC zet voor de TV hoor ik wel geluid via de soundbar, maar niet via de surround set.
Waarmee test je? Welke bestanden/bron? Indien extern, hoe zijn deze aangesloten op de TV? Welke TV hebben we het hier over?

Puur kijkende naar de feiten werkt HDMI ARC vanaf de TV naar de LG DSN8YG maar komt er geen geluid van achter terwijl de rears wel gekoppeld zijn. Ik kan me voorstellen dat zoiets gebeurt als er geen signaal voor de rear speakers is. Als je met muziek test dan kan ik me dat bijvoorbeeld voorstellen, muziek is stereo. Wat ook kan is dat je wel test met een surround track (bijvoorbeeld Dolby Digital 5.1) maar dat de TV dit niet ondersteunt en daarom de audio terug zet naar Dolby 2.0. Staat de TV ingesteld op LPCM heb je maximaal twee kanalen over HDMI ARC en daarmee geen surround kanalen, ergo geluid uit de SPK8 Surround Kit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09
ik heb ook deze set, en bij mij werkt het prima, geen idee waar het misgaat. Heb ze inderdaad via de app moeten koppelen.
Staat bij mij op "surround sound setting" op on.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeleuuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09-2024
dit is niet de bedoeling. En welkom op tweakers. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door teacher op 01-02-2023 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeleuuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09-2024
peeleuuh schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:07:
[mbr]dit is niet de bedoeling. En welkom op tweakers. ;) [/mbr]
Lame.. Dacht dat de bedoeling van Tweakers was om elkaar te helpen.. }:|
De SPK8 set is nergens nog verkrijgbaar. Vandaar ;-)
Pagina: 1