Hi,
Ik heb op wat oudere, maar stevige hardware TrueNAS geinstalleerd en ik merk dat mijn write speed nogal laag ligt.
Zelf heb ik een 1-gigabit netwerkconnectie maar ik wil mijn setup ook klaar maken voor 10gbe snelheden (er zit een 10gbe kaart in)
Read is rond de 112 MB/sec, maar write speed is al heel snel maar 33 MB/sec en dat is behoorlijk teleurstellend voor zo'n configuratie, mijn Atom nettop met Openmediavault haalt nog hogere snelheden.
Met elke write actie dipt de transfer meteen naar 20 - 33 MB/sec binnen 10 seconden.
Dat geldt voor zowel de intel onboard kaarten als de 10gbe NIC.
Verder vind ik dat de CPU wel erg veel load heeft bij een simpele write actie, al is de CPU verder niet bijzonder.
Hardware
- Intel Pentium G2130 Boxed
- Supermicro X9SCM-F
- 10gbe Aquantia (MSI) PCIe netwerkkaart
- 32 GB ECC DDR3 1600
- 20x WD Red SATA 6 Gb/s WD60EFRX, 6TB
- 2x IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller, geflasht naar I/T mode
- 30 GB ADATA ssd voor trueNAS
Config:
TrueNAS Core 13.0-U1 met updates op ssd geinstalleerd
Pool: RaidZ3 met 20 disks van 6 TB (87 TB space)
Protocol: SMB3 met standaard instellingen
Mis ik iets? Ik wil hem voor video editing gebruiken dus ik heb baat bij een zo snel mogelijke setup.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UsYb1pm2QzLxN3XlLJDJ5sdF.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MksgRTI7Fce4QCOcpckUgC3p.jpg?f=user_large)
Ik heb op wat oudere, maar stevige hardware TrueNAS geinstalleerd en ik merk dat mijn write speed nogal laag ligt.
Zelf heb ik een 1-gigabit netwerkconnectie maar ik wil mijn setup ook klaar maken voor 10gbe snelheden (er zit een 10gbe kaart in)
Read is rond de 112 MB/sec, maar write speed is al heel snel maar 33 MB/sec en dat is behoorlijk teleurstellend voor zo'n configuratie, mijn Atom nettop met Openmediavault haalt nog hogere snelheden.
Met elke write actie dipt de transfer meteen naar 20 - 33 MB/sec binnen 10 seconden.
Dat geldt voor zowel de intel onboard kaarten als de 10gbe NIC.
Verder vind ik dat de CPU wel erg veel load heeft bij een simpele write actie, al is de CPU verder niet bijzonder.
Hardware
- Intel Pentium G2130 Boxed
- Supermicro X9SCM-F
- 10gbe Aquantia (MSI) PCIe netwerkkaart
- 32 GB ECC DDR3 1600
- 20x WD Red SATA 6 Gb/s WD60EFRX, 6TB
- 2x IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller, geflasht naar I/T mode
- 30 GB ADATA ssd voor trueNAS
Config:
TrueNAS Core 13.0-U1 met updates op ssd geinstalleerd
Pool: RaidZ3 met 20 disks van 6 TB (87 TB space)
Protocol: SMB3 met standaard instellingen
Mis ik iets? Ik wil hem voor video editing gebruiken dus ik heb baat bij een zo snel mogelijke setup.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UsYb1pm2QzLxN3XlLJDJ5sdF.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MksgRTI7Fce4QCOcpckUgC3p.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yCDcaaEFpuvJVjtHcSTZpx4p.jpg?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door AvWijk op 05-07-2022 21:29 ]