Waar zijn de 10gbps lan routers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik zoek een goedkope router met 10gbps poorten rj45. Waarom is dit niet te krijgen. Probeer al te filteren bij tweakers maar gewoon geen resultaat.

Is er wat veranderd in de laatste tijd? dat 10gbps poorten niet meer nodig zijn?

Mijn verbinding wordt een 1,2gbps verbinding dus het moet hoger zijn dan 1gbps. Iemand een idee.

[ Voor 17% gewijzigd door Gatygun op 05-07-2022 21:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gatygun schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:14:
Ik zoek een goedkope router met 10gbps poorten rj45.
Hoe goedkoop? Voor een paar tientjes ga je dat niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
downtime schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:17:
[...]

Hoe goedkoop? Voor een paar tientjes ga je dat niet krijgen.
Rond de 100 euro of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 17:52
Bij welke provider zit je dan die meer dan 1 Gbit/s krijgt? En krijg je daar geen router dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gatygun
Ik verhuis naar amerika voor een tijdje maar moet een router hebben daarzo voor de verbinding aangezien ik 14 dollar moet dokken per maand voor een router die niet eens 1gbps + ondersteunt ( xfinity comcast ). dus zoek een router die ik gewoon kan kopen en daar kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-05 11:46
Ander idee:
Router kopen met die de max van je abbonement aan kan.
Potentieel 2,5gbps maar misschien is 1gbps wel genoeg.
Hier achter een switch plaatsen die wel 10gbps ondersteund.
Dan alle eigen apparatuur achter die switch plaatsen.

Je internet abbonement bepaald hoe dan ook je max internet snelheid.
Maar je interne netwerk (met een nas?) Kan zo wel 10gbps halen (theoretisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:48

RnB

Ik zou niet al te moeilijk doen en gewoon een Gigabit router halen.
Die 1200Mbps is een theoretische max, zo te lezen op de website van Xfinity en al zou je dat op jouw locatie halen, is het nog maar de vraag dat jouw routerpoort zijn snelheid op 10Gbit negotiate (ik heb even geen betere benaming hiervoor, zie autonegotiation) met de provider equipment.

Als je het echt zeker wil weten wat voor apparatuur je moet halen voor die 1200Mbps, zou ik Xfinity contacten. Ik kan mij niet voorstellen dat zij daar geen antwoord op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Bedankt voor de hulp ik zal voor een 2,5gbps router gaan kijken en xfinity eventjes opbellen morgen en kijken wat zij te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:13
Volkomen onzin een 10GB router, die zijn er ook gewoon niet in het consumenten segment en een 2.5GBps ook niet.
En die 1.2Gbps van je provider ga je effectief toch nooit krijgen, noch nooit effectief gebruiken.

Neem gewoon een goede semi professionele router van 1GBps zoals bijvoorbeeld een Draytek.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
Hun gateway heeft toch een 2.5Gbps poort volgens de specs?

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 05-07-2022 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 22:56

M2M

medicijnman

Als je "goedkoop" een 10Gb router wil, moet je er zelf een bouwen. Monowall of PFsense erop, op basis van x86 2e hands hardware. Je hebt alleen nog een 10Gb kaartje nodig, maar die zijn ook niet zo prijzig meer tegenwoordig.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:51

FreakNL

Well do ya punk?

Wat moet je in ‘s hemelsnaam als consument met een interverbinding boven de 100/100? Zelfs als Tweaker met een eigen server en een gezin van 6 tegelijkertijd gezinsleden is 250/250 meer dan zat.

Een Gb internet verbinding is onzinnig. Net als 10gb voor je LAN.

Als je het perse wil wordt het inderdaad zelfbouw maar je gaat er nooit gebruik van maken.

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 05-07-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 22:56

M2M

medicijnman

FreakNL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:00:
Een Gb internet verbinding is onzinnig. Net als 10gb voor je LAN.
Niet helemaal, ik heb hier de games op een NAS geinstalleerd staan. Storage in de machine onder mijn buro dus nauwelijks meer nodig. Maar dan is 1GB/s toch wel een must eigenlijk.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:51

FreakNL

Well do ya punk?

M2M schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:01:
[...]

Niet helemaal, ik heb hier de games op een NAS geinstalleerd staan. Storage in de machine onder mijn buro dus nauwelijks meer nodig. Maar dan is 1GB/s toch wel een must eigenlijk.
Uitzondering.

En alsnog, is je storage in je NAS dan veel sneller dan Gigabit? Dan is ook een uitzondering. Dan zitten daar SSDs in waarschijnlijk. Mijn NAS topt af op 110MB/sec (lezen, write zal nog minder zijn). Dat is nog onder de Gbit. Maar ik geef toe, heb een oudere NAS en een trage RAID variant. Als je een beetje NAS en switch hebt kun je ook nog Port-Trunken, dat is goedkoper dan een 10Gbit Switch.

Uiteraard zijn er usecases voor 10Gbit thuis, maar dat zijn (zelfs onder tweakers) uitzonderingen. Ik ben een behoorlijke Tweaker met ook hobbyspul thuis (wat deels “productie” draait), maar heb nog nooit 10Gbit gemist.

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 05-07-2022 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:55
Als xfinity zegt dat ze een 1.2 Gbps verbinding leveren dan bedoelen ze 1.2 Gpbs totaal, dus upload en download samen. Dat komt neer op 1 Gpbs down en 0.2 Gbps up, ten minste, theoretisch. Of je dat ook echt haalt hangt van een hele zooi omgevingsfactoren af. Ik krijg het niet voor elkaar om de 1Gbps te halen op de lijn die ik heb. Ik zou je geld dus niet investeren in een router waar je daar niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:13
Voor 100 euro ga je ook geen 1000Mbit router vinden btw. Dat een router een 1000mbit WAN en LAN poort heeft wil nog niet zeggen dat ie ook capaciteit heeft om 1000mbit te routeren, door je firewall te halen etc.
Bijvoorbeeld de Draytek 2927 kost zo uit mn hoofd al iets van 275 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22
luxan schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:23:
Als xfinity zegt dat ze een 1.2 Gbps verbinding leveren dan bedoelen ze 1.2 Gpbs totaal, dus upload en download samen. Dat komt neer op 1 Gpbs down en 0.2 Gbps up, ten minste, theoretisch. Of je dat ook echt haalt hangt van een hele zooi omgevingsfactoren af. Ik krijg het niet voor elkaar om de 1Gbps te halen op de lijn die ik heb. Ik zou je geld dus niet investeren in een router waar je daar niks aan hebt.
Nee hoor die leveren tot 6000 Mbps download speeds. In Nederland kun je bij Delta ook 8 Gigabit afnemen.

Ik zou er op rekenen dat ze net als hier gewoon een modem met 2.5 Gbps poortjes leveren. Verder zijn spullen in de US vaak goedkoper, dus die kun je dan beter daar kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 05-07-2022 22:32 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22
FreakNL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:03:
[...]

Uitzondering.

En alsnog, is je storage in je NAS dan veel sneller dan Gigabit?
Ik mag hopen van wel zeg. Die harde schijven van 10 jaar geleden waren al sneller dan 100 MB/s. Een harde schijf die 1870-220 MB/s haalt is heel normaal.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
luxan schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:23:
ligt ook aan wat voor modem je hebt ik haal hier gewoon via coax Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rwppkFFR7cWs7UFrKOSf-BGeUk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IDVRryFftNs5ZhfsakbNLRUD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 11:07

DataGhost

iPL dev

FreakNL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:03:
[...]

Uitzondering.

En alsnog, is je storage in je NAS dan veel sneller dan Gigabit? Dan is ook een uitzondering. Dan zitten daar SSDs in waarschijnlijk. Mijn NAS topt af op 110MB/sec (lezen, write zal nog minder zijn). Dat is nog onder de Gbit. Maar ik geef toe, heb een oudere NAS en een trage RAID variant.
In mijn ondertussen 8 jaar oude zelfbouw-servertje trek ik dat met gemak vol met een enkele (draaiende) 4TB-schijf, de 6 schijven tellende array is nog "iets" sneller. Dat jouw NAS aftopt op 110MB/s vind ik een "toevallige" snelheid als je kijkt naar hoe snel gigabit ongeveer is.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 05-07-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is nog veel makkelijker. Ga naar smallnetbuilder, filter op wan speed en kijk wat er uit komt in jouw budget.
In de US is dat spul meestal goedkoper, en bij snb staan volgens mij ook de prijzen in de US bij bijvoorbeeld home depot of target. Kwestie van selecteren en daar aanschaffen.

Overigens al bedacht dat je mogelijk geen support krijgt als je niet hun modem krijgt? Amerikanen zijn geen Europeanen, meestal their way or the highway als het om support gaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-snader
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 21:32
Zolang er nog nog steeds lang niet alle huishoudens een 1 Gigabit internet verbinding kunnen krijgen, hebben 10 Gigabit routers nog weinig zin. Deze zijn er wel, maar dan heb je het meer over apparatuur voor in een datacentrum.

10 Gigabit switches zijn er wel, maar goedkoop zijn deze nog zeker niet.

Canon Eos 77D | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55 mm IS STM | Canon 55-250mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:53
Vraag versus aanbod.

Is er vraag ? (Particulier) Nee, dus weinig aanbod = hoge prijs want kleine batches.

Goedkoopste wat je gaat vinden is denk ik mikrotik. Hoewel ik niet 100% zeker ben of het echt een volledige router is..

pricewatch: MikroTik Cloud Router Switch 305-1G-4S+IN

Maar ook die is SFP+ dus daar moeten nog 10 Gbit gbics bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-man op 05-07-2022 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16
Waarom denk je dat dit goedkoop zou moeten zijn? Wat ga je er mee doen? Wel CAT7 liggen overal? En denk er aan dat omzettingen van evt. glas van/naar koper op 10 Gbit zo'n 8W gebruikt (aan beide kanten), dus behalve de aanschaf is dit ook in gebruik bij de huidige energieprijzen misschien geen bankbreker, maar ook niet echt gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
kijk anders eens hier naar https://www.servethehome....link-tl-st1008f-review/2/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FMg_M3BkEffcFRDLhLvqJdaAOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jIGTldHlulkPMeHtgoNEH6ev.jpg?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door muisje1997 op 05-07-2022 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:01
10Gbit poorten is maar een deel van het verhaal. 10Gbit routeren vereist veel computing power, wat de prijs sterk beïnvloedt. Makkelijkste is waarschijnlijk een OpenWrt systeem bouwen met een Intel X520 netwerkkaart, maar dat zal alsnog een paar honderd euro kosten.
Jan-man schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:24:
Goedkoopste wat je gaat vinden is denk ik mikrotik. Hoewel ik niet 100% zeker ben of het echt een volledige router is..

pricewatch: MikroTik Cloud Router Switch 305-1G-4S+IN
Je kunt er RouterOS op draaien, maar best case scenario haal je 1.2Gbit doorvoer. ~400Mbit is realistischer.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 22:14

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik zoek een goedkope router met 10gbps poorten rj45. Waarom is dit niet te krijgen. Probeer al te filteren bij tweakers maar gewoon geen resultaat.

Is er wat veranderd in de laatste tijd? dat 10gbps poorten niet meer nodig zijn?
Ik denk dat als je echt kwaliteit zoekt voor jouw budget, -als ik je inschat, dan moet je em zelf bouwen.
pfsense of opnsense machine bouwen met 10GBit NIC's erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:02
Wilke schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:24:
Waarom denk je dat dit goedkoop zou moeten zijn? Wat ga je er mee doen? Wel CAT7 liggen overal? En denk er aan dat omzettingen van evt. glas van/naar koper op 10 Gbit zo'n 8W gebruikt (aan beide kanten), dus behalve de aanschaf is dit ook in gebruik bij de huidige energieprijzen misschien geen bankbreker, maar ook niet echt gratis.
Waarom Cat7. Met cat6 tot 55m en cat6A 100m haal je ook 10Gbps.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zijn er dan ooit goedkope routers met 10 Gb/s geweest? Dacht het niet.
De goedkoopste is nu iets meer dan 200 €uro, maar dat zul je zelf ook al wel gevonden hebben

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gatygun schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:22:
Ik verhuis naar amerika voor een tijdje maar moet een router hebben daarzo voor de verbinding aangezien ik 14 dollar moet dokken per maand voor een router die niet eens 1gbps + ondersteunt ( xfinity comcast ). dus zoek een router die ik gewoon kan kopen en daar kan gebruiken.
Wacht even...

Xfinity is kabelinternet. Die "router" is gelijk ook DOCSIS (3.1?) modem. Dat is andere koek. Wat ik weet van modemkeuze in de VS kun je inderdaad zelf een modemrouter uitkiezen, maar dat moet dan eentje zijn die gecertificeerd is door de provider. Omdat het gaat om US DOCSIS, niet EuroDOCSIS, zul je dat sowieso in US moeten kopen (en trouwens, in EU verkrijgbare DOCSISmodems zijn sowieso niet door Comcast gecertificeerd). Als ik op walmart.com kijk is goedkoopste Comcast-certified DOCSIS 3.1 modem + router USD 299. Losse modems zijn goedkoper, maar daar moet je ook weer losse router bij kopen. Voor die multi-Gigabit snelheden heb je minimaal DOCSIS 3.1 nodig. Dus is het een simpel rekensommetje: als het USD 14 per maand kost, moet je daar minimaal 22 maanden zitten om dit interessant te maken.

Eh en verder eens met iedereen die zegt dat >1Gbps LAN totaal onzinnige eis is voor deze use case, des te meer omdat het maar tijdelijk is en je ook nog voor dubbeltje op eerste rij wilt zitten. Zelfs de goedkoopste multi-Gb switch kost al meer dan je budget. Puur practisch is er niets wat je niet met 1Gbps poorten op de modemrouter kunt, voor je eigen LAN kun je er gewoon een switch achter hangen. Gaat wel wat kosten - het is niet gratis om met de grootste e-penis te zwaaien. Een Hummer kost ook meer dan een bescheiden Toyota...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1