Ik heb een (niet veel gebruikte) ford focus uit 2011, mk3. Tijdje terug was de accu dermate leeg dat hij niet wilde starten; ervoor nooit problemen gehad. Dag aan de lader gehangen en daarna was het weer oke en een kort stukje gereden (ordergrootte 10km). Toen ik 'm een week later weer wilde starten stond de accu weer plat. Deze keer zo plat dat de deurvergrendeling etc niet meer werkt en het dashboard uitbleef. Lampjes e.d. waren uit en er waren geen laders oid actief, dus lekspanning is niet ineens enorm verhoogd voor zover ik weet.
Hierna besloten de accu te vervangen, echter sinds het vervangen van de accu wil hij niet meer starten; bij indrukken startknop hoor ik kort een zoemend geluid en vervolgens geeft hij enkele storingsmeldingen met bijbehorende geluiden en that's it.
Wat ik heb geprobeerd:
- Pluspool weer los halen;
- check engine light reset door gas/rem tegelijk in te houden (YouTube: Service Light Reset Ford Focus 2011-2015);
- BMS resetten (https://www.focusclub.nl/...pladen-van-de-accu.98992/)
Allemaal geen oplossing helaas
. Wellicht dat iemand hier ervaring heeft met dit probleem en hoe het op te lossen is?
Edit: Opgelost, oorzaak niet geheel duidelijk, maar om dit soort problemen te voorkomen kun je beter de spanning erop houden bij vervangen accu.
Hierna besloten de accu te vervangen, echter sinds het vervangen van de accu wil hij niet meer starten; bij indrukken startknop hoor ik kort een zoemend geluid en vervolgens geeft hij enkele storingsmeldingen met bijbehorende geluiden en that's it.
Wat ik heb geprobeerd:
- Pluspool weer los halen;
- check engine light reset door gas/rem tegelijk in te houden (YouTube: Service Light Reset Ford Focus 2011-2015);
- BMS resetten (https://www.focusclub.nl/...pladen-van-de-accu.98992/)
Allemaal geen oplossing helaas
Edit: Opgelost, oorzaak niet geheel duidelijk, maar om dit soort problemen te voorkomen kun je beter de spanning erop houden bij vervangen accu.
[ Voor 5% gewijzigd door Bastard op 11-07-2022 08:24 ]