Nieuwe iPad Air met DEP registratie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Hair
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-07-2022
Hallo, ik heb de mogelijkheid om van een failliete inboedel een nieuwe, nog niet gebruikte (nog in de verpakking) Ipad Air te kopen. Deze heeft wel al een DEP registratie (gedaan door een extern bedrijf) maar werd nog nooit op een MDM-server aangemeld. Kan ik deze Ipad zonder problemen privé gebruiken of zijn er door de DEP registratie beperkingen die ik niet kan beïnvloeden/uitschakelen .?? Ik heb geen IT-kennis (DEP registratie en MDM server zegt me allemaal niks, zijn termen die me iemand anders vertld heeft...), graag antwoorden in Jip-en-Janneke taal...😊)
Thnx alvast,
Harry

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:11
Om een Apple Apparaat te registreren binnen een MDM (Mobile Device Management) -omgeving moet het een aantal zaken eerst via een Apple portaal geregistreerd worden.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld imei, serienummer en dergelijke.
Dit portal van Apple is een Deployment Enrollment Prgramm (DEP)

Een Apple toestel zal zich de allereerste keer bij registreren melden bij een Apple server die vervolgens ziet dat er een zogenaamd "Profile" is gemaakt.
Vanuit dat profiel kan dan weer aangemeld worden richting je MDM.

De vraag is nu of je dit apparaat dan zonder MDM kan gebruiken.
Zover mijn kennis reikt zou dit moeten kunnen, alleen zit je wellicht weer met andere issues zoals garantie en dergelijke.

Je kan het ICT bedrijf vragen dit ongedaan te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door brtkpr op 06-07-2022 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 16:53
Op mijn bedrijf werken we ook met DEP en MDM.

De manier om het toestel los te koppelen van de eigenaar (bedrijf) is het serienummer invullen op https://business.apple.com/ en dan optie loskoppelen, deze actie is niet terug te keren en het toestel is volledig "vrij"

Om in te loggen op https://business.apple.com/ moet het apple ID gebruikt worden van het bedrijf van wie het toestel is gekoppeld in DEP, die gegevens zijn niet zomaar te verkrijgen en vaak met 2-staps vertificatie op een telefoonnummer.....

Ik zou eerst het toestel "vrij" willen zien voordat je betaald ;)

Succes man!

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een device in DEP kopen moet je niet doen. Dat is goedkoop is duurkoop wat mij betreft.

Je zit dan altijd aan die omgeving gekoppeld (zoals hierboven al aangehaald) maar ook zonder MDM toevoeging wil je dat niet. Als het DEP account komt te vervallen om welke reden dan ook dan is die iPad nooit meer te activeren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft hij een DEP registratie? Dan moet je hem niet kopen.

Of je hem uberhaubt kan gebruiken ligt aan de instellingen van de mdm oplossing. Het kan verplicht enrollen zijjn of niet verplicht.

Gewoon laten liggen dus.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Hair
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-07-2022
Bedankt allemaal voor de duidelijke antwoorden, ik zie van de koop af en bespaar me veel geld, moeite en mogelijke problemen.... 😊
Pagina: 1