Toon posts:

[Python] Hoe een module importen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcrenfrum
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-07-2022
Momenteel ben ik bezig met een boek om mijzelf python aan te leren. Nu is het de bedoeling dat ik een module importeer, om vervolgens deze te kunnen gebruiken in mijn programma. Deze module heb ik gedownload naar mijn computer, en het betreft een .py bestand. Alleen nu hoe verder? In het boek wordt het verder niet uitgelegd. Is er iemand die het mij stap voor stap kan uitleggen? Ik ben echt een beginner op dit gebied, heb het geprobeerd op te zoeken hoe het moet, maar ik kom er niet uit.

Groetjes,
Charlotte

Alle reacties

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat je een beginner bent is niet erg, maar heb je al verder gekeken dan alleen je boek? Er zijn een hoop zaken te vinden namelijk. We gaan er hier stiekem vanuit dat je al wat hebt gezocht en wat meer info hebt gelezen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Misschien kom je hier verder mee op weg: https://docs.python.org/3.10/tutorial/modules.html# :)

My favorite programming language is solder.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:26
Misschien ook handig om te vermelden om welk boek het gaat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:46
Programmeren leer je niet uit een boek, programmeren leer je van internet. Letterlijk 1 google actie en je hebt precies wat je wilt weten.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
PhilipsFan schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:49:
Programmeren leer je niet uit een boek, programmeren leer je van internet. Letterlijk 1 google actie en je hebt precies wat je wilt weten.
Een boek is altijd mooi om te beginnen, internet is handig om bepaalde dingen op te zoeken die niet uitgelegd zijn in het boek of omdat ze niet meer werken * Damic kijkt met een scheef ook naar Microsoft met hun dot net

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:17
Ergens wel jammer dat dit forum je vooral leert geen vragen te stellen maar te zoeken. Op zich geen slechte kwaliteit en zeker gewenst/nodig maar het kan nogal afschrikkend werken (zeker de officiële Python documentatie kan intimideren), dus @mcrenfrum , gewoon blijven doorgaan.👍🏻

Modules worden vaak via pip (installer, vaak al aanwezig op je systeem) geïnstalleerd, bij voorkeur uit een requirements file, eenmaal geïnstalleerd zou die automatisch in de goede directory moeten komen (niet per de je project directory) om te importeren.

Afhankelijk van de library is het dan iets van

code:
1
from <module> import <ding>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:53
Als het een lose module is dan plaats je die gewoon in dezelfde folder waar je eigen python code staat en in de eerste regel van jouw eigen python module neem je dit op:
import <naam van het python bestand zonder de .py extensie>

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Een andere optie is nog om environments te gebruiken (bijvoorbeeld per project) waarbinnen je de modules installeert. Zo kun je verschillende projecten met verschillende versies van modules gescheiden houden en handig bij modules die met elkaar conflicteren :).

Select * from fish

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:47
In principe zou het volgende moeten volstaan als je Python-script in dezelfde directory als de gedownloade module staat:
code:
1
from <module_naam> import <object>
Ed Vertijsment schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:29:
Ergens wel jammer dat dit forum je vooral leert geen vragen te stellen maar te zoeken. Op zich geen slechte kwaliteit en zeker gewenst/nodig maar het kan nogal afschrikkend werken (zeker de officiële Python documentatie kan intimideren), dus @mcrenfrum , gewoon blijven doorgaan.👍🏻
Het is ook raar beleid als je het mij vraagt. Alsof posts en topics heel veel geld kosten. De vraag van TS is heel logisch en heel veel mensen hebben die. Wat doen deze mensen? Ze typen de vraag in bij Google en komen dan in dit topic uit, waar vervolgens weer eindeloos naar andere topics en zoekfunctionaliteiten verwezen. Wie heeft daar wat aan? Niemand. Daarom prefereer ik antwoord geven op de vraag ipv belerend vragen wat de OP zelf al heeft geprobeerd. Die vraag is alleen nuttig als je je het antwoord specifieker wilt maken zodat je zeker weet dat je OP helpt.

[Voor 13% gewijzigd door MarcoC op 10-07-2022 02:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 23:07
Wat een onzin. In boeken staat juist veel meer achtergrond informatie. Terwijl je op internet vaak alleen een 'zo moet je het doen'-oplossing vind op bijvoorbeeld StackOverflow zonder de bijbehorende uitleg waarom het op die manier moet.

Als je echt goed wil leren software ontwikkelen zijn boeken met theorie echt onmisbaar.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heel lang geleden, 30 jaar geleden ongeveer, leerde ik mezelf programmeren met PowerBASIC. Uit een boek :P Internet hadden we toen nog niet.

Ik koop nog steeds boeken trouwens. Leren over een bepaald onderwerp kan fijner zijn als je weet wie de auteur is. Terwijl als je gaat zoeken op het internet en de eerste beste code van StackOverflow o.i.d. kopieert, het misschien wel werkt, maar je uiteindelijk niet veel geleerd hebt.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:07

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Boeken zijn prima te gebruiken als leidraad, waarin (hopelijk) is nagedacht over opbouw van complexiteit. Als je dan zelf aan de gang gaat heb je absoluut google erbij nodig. Denk daarbij dat er vaak meerdere 'juiste' oplossingen zijn, wat wel weer voor verwarring kan leiden, dus hou het in het begin pragmatisch..

succes!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee