Desktop start Windows 11 niet meer op (kan niet inloggen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-07-2022
Na een update moest ik de pc opnieuw opstarten en als ik wilde inloggen dan kreeg ik de melding 'geen pincode ingesteld' en dus daardoor kan ik niet inloggen.

Uit- en aan geprobeerd
Via bootmenu (komt in het inlog scherm, maar kan hem niet opstarten via bootmenu
...

Ik denk dat het probleem is dat bepaalde nodige software welke benodigd is om in te loggen, niet meer geactiveerd is. Hoe krijg ik mijn desktop (Windows 11) weer aan de praat?
Hardware is nieuw en niets meer aan de hand, dus software probleem.

Wie heeft advies? Alvast bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Veilige modus opstarten?

Maar hoezo wordt er gevraagd om een pincode in ene? Is je PC verbonden met bedrijfsnetwerk nu via INTUNE of...?
Normaal gesproken zou hij hier nooit om moeten vragen namelijk.

Misschien heb je hier nog wat aan?
https://www.technipages.c...ks%2C%20reset%20your%20PC.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:01
Wellicht dat je een grote feature update hebt gehad. Mogelijk krijg je dan een scherm waarin meerdere instellingen worden doorlopen. ALs het dit scherm is druk dan op skip.

Kun je een screenshot posten van het scherm dat je ziet? A picture tells more than a thousand words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
Als het om een lokaal account gaat, dan zou je dit eens kunnen proberen

YouTube: How to Reset Windows 11 Password Without Any Software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid
Dank voor jullie reacties. Heb eea geprobeerd.
Het is een Microsoft account (geen local).
@wylana: ik heb een start up repair gedaan maar lukt niet. En de pincode wordt gevraagd omdat dat onze aanmeldoptie is om op te starten.

Ik stuur een screenshot van het beeld wat we krijgen om op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mg0rQg7za9CQBRcEQxh8-KzoMFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DGIDYYxjYFofbl5xO7rgbTiF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Ingrid op 07-07-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid
De tekst is:
“Er is iets gebeurd en uw pincode is niet beschikbaar. Klik om uw pincode opnieuw in te stellen”
Pincode opnieuw instellen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:01
Ik ben niet bekend met het werken met een Microsoft account maar hardop denkend. Is de pc met internet verbonden als je probeert de pincode opnieuw in te stellen.

Je zou op een andere pc online kunnen inloggen op je Microsoft account en kijken of je daar de pincode opnieuw kunt instellen. Je kunt die later altijd weer uitzetten.

Ik zou de naam van je account op de foto blurren en de foto opnieuw uploaden uit overwegingen van privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingrid
Dank je wel Eric. Dat heb ik dus geprobeerd ! Het werkte op de andere computer om in te loggen. Dit betekent dat de pincode het gewoon doet. Blijkbaar is het probleem dus dat de software die ervoor zorgt dat je kunt inloggen NIET opstart tijdens het opstarten van mijn pc (Windows).
Ik kan wel de standaardinstellingen opnieuw doen, alleen dan moet ik alle andere software/programma s die ik heb verkregen helemaal opnieuw installeren. Dus weet iemand nog een andere manier om hem op te starten zonder ik gegevens/programma;s verlies.

Alvast dank voor de adviezen!
Pagina: 1