NAS benaderen met TV kastje via router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

Topicstarter
Hoi,

ik heb een KPN modem waar een android TV kastje op aangesloten zit en een ASUS router voor mijn andere apparatuur.
De asus router had ik al en stond al helemaal ingesteld voor mijn thuisnetwerk. Ik had ook een HTPC erop aangesloten die met Kodi mijn NAS kon benaderen (via NFS).
Nu heb ik dus zo'n Android kastje waar ook Kodi op draait. Hoe kan ik die met mijn nas verbinden? Als ik zoek op NFS shares vindt hij dus niks.

KPN modem/router (experia) ->Android TV kastje
" " ->ASUS router ->NAS

kpn modem is 192.168.2.254, de asus heeft x.x.x.1 en staat in een DMZ. De nas is dan 192.168.1.100
de Android is x.x.x.3

Kan ik dit zo aangesloten laten? Of moet ik de nas op dezelfde router aansluiten als het Android kastje?

All is fair in God of War

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Kan wel zo blijven aangesloten maar je moet je subnet even op 255.255.0.0 zetten bij alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Thnx! Ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 15:17

Tazzios

..

Eventueel de asus router als accesspoint gebruiken(DCHP uit en wlan poort niet gebruiken) of android kastje inderdaad ook op je router aansluiten zou je netwerk wat eenvoudiger maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Tazzios schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:02:
Eventueel de asus router als accesspoint gebruiken(DCHP uit en wlan poort niet gebruiken) of android kastje inderdaad ook op je router aansluiten zou je netwerk wat eenvoudiger maken.
Dit.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Tazzios schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:02:
Veel routers, waaronder die van Asus, hebben een speciale modus hiervoor, dan is de WAN-poort beschikbaar als extra LAN-poort en wordt alles wat met routeren te maken heeft automatisch uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Had ik ook al aan gedacht, maar ik dacht dat het tv kastje van kpn echt op de Experia box moest toch? Of heb ik dat mis?
Dus glasvezelaansluiting-> experiabox->lan 1:ASUS router, lan 2: leeg, lan 3: tv kastje (was eerst een arris, nu een Android kastje), lan 4: leeg.
En dan m’n netwerk (tv/ps4/NAS/media center) op m’n ASUS router. De lan poorten op m’n ASUS zijn allemaal in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 15:17

Tazzios

..

waztone schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:13:
Had ik ook al aan gedacht, maar ik dacht dat het tv kastje van kpn echt op de Experia box moest toch? Of heb ik dat mis?
het een sluit het ander niet uit. ;) Achtergrond is dat de tv kastje werken via IGMP snooping en niet alle switchen dit netjes ondersteunen. Indien het niet goed werkt merk je dat vanzelf.
Dus glasvezelaansluiting-> experiabox->lan 1:ASUS router, lan 2: leeg, lan 3: tv kastje (was eerst een arris, nu een Android kastje), lan 4: leeg.
En dan m’n netwerk (tv/ps4/NAS/media center) op m’n ASUS router. De lan poorten op m’n ASUS zijn allemaal in gebruik.
indien je de asus als accespoint instelt kun je lan2 en lan4 ook gewoon gebruiken. Zou nu ook kunnen maar dan kunnen die apparaten de experiabox hangen niet bij je apparaten achter de asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Het werkte niet optimaal, dus heb ik het tv-kastje aan de ASUS router gehangen, nu werkt het top. Thnx voor de uitleg.

Pagina: 1