Toon posts:

MSI 6167 + SB live 5.1 NOT!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje mijn MSI 6167 mobo en nooit geen problemen mee gehad. Totdat ik er een Sound Blaster Live 5.1 kaartje in wil stoppen.
Ik heb de search al flink uitgeplozen en gezien dat sommige mobo's inderdaat problemen met deze geluidskaart hebben. Alleen met dit mobo is er niets bekend (geen VIA).

Al bij het opstarten (DOS scherm) bij de opeensomming van de insteekkaarten met bijbehorende adressen wordt aangegeven dar er voor de gekuidskaart (input device) geen IRQ is (NA staat er). Windows herkend de kaart verder wel maar als de nieuwe hardware drivers worden geconfigureerd door windows komt het beruchte blauwe scherm:

Fatale uitzondering 0E op 0028:C15BBCC8 in VXD EMU10K1(01)+ 000235D8

Ik heb intussen alle tips uit de search geprobeerd maar niets helpt tot nu toe. Nog meer tips misschien??

:?

• Stealthje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

Stealthje

Me like Tux :)

Fatale uitzondering 0E op 0028:C15BBCC8 in VXD EMU10K1(01)+ 000235D8
klinkt als geheugenincompatibiliteit aan de EMU10K1 chipset.

probeer een BIOS update van de MSI site, ik dacht dat het opgelost was al.

Tux rulez man !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste Bios volgens mij (versie 1.6 geloof ik).
Maar volgens jou is dit een bekend probleem met dit bord?
Als er een nieuwere bios is hoor ik het graag van je.

• FailFr8er
  • Laatst online: 07:37
NO complaint, maar ken je dat niet beter zelf ff checken?
Kleine moeite om even naar hun website te gaan :?

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

1) Ik heb tijden met een SB Live! op een MSI MS-6167 gewerkt, dus het kan wel :)
2) Check even in je BIOS bij de PCI configuratie of je aan het slot waarin de SB Live! zit niet IRQ 'NA' hebt toegewezen
3) Als dit niet zo is, probeer hem dan eens in andere PCI-sloten te plaatsen.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Topicstarter
Op de sites van MSI kan ik nix vinden, ook over dit mobo staat er niets meer op de site. Vroeger nog wel.
Ik heb nog 1 slot niet geprobeerd ga ik zo maar eens doen.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op zondag 26 augustus 2001 14:08 schreef KHdV het volgende:
dar er voor de gekuidskaart (input device) geen IRQ is (NA staat er).
Het input-device is de gamepoort van de geluidskaart, en die krijgt idd geen IRQ. De geluidskaart zelf wordt als multimedie-device (oid, geen zin om te kijken) gezien door het bios.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- zet in de BIOS alles PCI opties eens op auto-config
- probeer een ander PCI slot (vanwege IRQ sharing etc.)
- probeer een BIOS update...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus inderdaad al de laatste bios erin zitten. Alle PCI sloten heb ik intussen geprobeerd. Ik heb maar 2 PCI sloten in gebruik 1 voor mijn SCSI adaper en een dus voor de geluidskaart.
In de bios alles op auto config gezet, maar ook dit doet geen wonderen verrichten.
Net nog AMD driver pack ginstalleerd...werkt ook niet!!

Ik ga eerst maar ff afkoelen..beetje warm op zolder hier.

:?

• PASware
  • Laatst online: 09:30
Ik heb ook zo'n probleempje gehad met:
Fatale uitzondering met de VXD EMU10K1:(. Das een chippie op de geluidskaart die wordt geupdate door je updates die je van het net plukt.
Hoe kreeg ik dat probleem:
Eerst werkte alles goed, maar na een X formateren kreeg ik zo'n blauw schermpie met VXD EMU10K1. Ik heb toen maar Liveware 3 gedownloadt en toen werkte alles weer. Liveware kan je downloaden van creative.com

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik Live Ware 3.0 aan het binnen halen, lees ik op de site de volgende waarschuwing van creative:

"Live!Ware 3.0 should not be used with the Sound Blaster Live! 5.1 series of sound cards"

Werkt het nu wel of niet als ik Live Ware 3.0 installeer. Volgens creative moet je Live Ware 3.0 niet gebruiken voor de SB live player 5.1 kaart

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand deze Live Ware 3.0 al eens gebruiks voor de SB live player 5.1 kaart? En loste het iets op?

Verwijderd

Topicstarter
Live Ware 3.0 werkt dus niet met deze geluidskaart. Heb ik net het hele pakket (28mb) binnen, wil het programma niet installeren. Eerst meldt de setup iets van dat de uninstall functie niet zal werken (OK), dan begint setup te roepen dat er onvoldoende schijfruimte beschikbaar is!!!
Klopt dus niet, schijf heeft nog 3 gig vrij.

Heeft er niemand anders een MSI-6167 bord met een SB live 5.1 kaart draaien, of heeft iemand met deze combinatie ook problemen??

Let me know.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met een MS-6167 mobo en een SB live player 5.1 kaart????

Verwijderd

Je bios downgraden wil ook nog wel eens helpen heb ik net gelezen ergens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens even proberen :)
Pagina: 1