Harmony schakelt versterker als ik op activiteit klik.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:23
Ik heb bij mijn ouders een Marantz versteker i.c.m. een Logitech Harmony Companion + Hub

Nu heb ik een aantal activiteiten ingesteld, en alles werkt eigenlijk naar behoren, op één ding na!
Ik heb een activiteit TV Kijken aangemaakt, waarbij de versterker aan gaat, de Ziggo Next decoder en de TV.
Echter als één van mijn ouders per ongeluk de activiteit nog een keer indrukt, dan schakelt de versterker uit. De TV (LG Oled) en de Ziggo Next decoder blijven wel gewoon aan staan zoals het hoort.

Ik heb al gekeken naar de stroom instellingen en daarvan de derde optie geprobeerd. Deze zou de versterker aan moeten laten staan, totdat je OFF klikt, echter gebeurd dit niet, en gaat de versterker nog steeds uit als je nog een keer op dezelfde activiteit klikt.

Heeft iemand enig idee waar ik dit probleem moet of kan zoeken?

P.S. Ik had ergens nog een vermoeden dat het te maken kon hebben met HDMI CEC, maar dat staat overal uit, behalve op de LG, want anders krijg ik geen geluid naar de versterker als ik één van de Apps gebruik van WebOS

[ Voor 10% gewijzigd door Wachten... op 05-07-2022 15:19 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:12
Het probleem zit duidelijk bij je ouders daar hoef je niet lang naar te zoeken.
Mochten ze dit nog een keer doen dan kunnen ze toch gewoon op 'Help' klikken? Dan zou de afstandsbediening het 'probleem' vanzelf moeten oplossen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
DonJunior schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:21:
Het probleem zit duidelijk bij je ouders daar hoef je niet lang naar te zoeken.
Mochten ze dit nog een keer doen dan kunnen ze toch gewoon op 'Help' klikken? Dan zou de afstandsbediening het 'probleem' vanzelf moeten oplossen.
Ik snap je reactie, maar ik heb jaren met Harmony remote gewerkt (wel lang geleden) maar het moet niet uit maken hoe vaak je op een activity klikt. Als een apparaat al aan staat, dan stuurt hij het commando niet nogmaals. Daarom gaf ik ook aan dat de Ziggo decoder en de TV wel correct werken. Die blijven namelijk netjes aan staan (zoals het hoort).

Het gebeurt gewoon te vaak, omdat ze ook NL ziet gebruiken en soms niet direct zien of ze nu TV aan het kijken zijn of NL ziet aan het kijken zijn. Ze drukken dan gewoon simpelweg op TV Kijken, wat vrij logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 08:46
Dit zal ermee te maken hebben dat de versterker in je Harmony instellingen één knop heeft voor aan/uit? Heeft de fysieke afstandsbediening inderdaad maar één knop voor het in en uitschakelen?
Volgens mij heb ik het zo ingeregeld dat er helemaal geen 'aan' signaal verzonden wordt, want de receiver van mij gaat al aan als je op een 'ingang' drukt. Misschien kun je zoiets proberen?

[ Voor 32% gewijzigd door plofkip op 05-07-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
plofkip schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:29:
Dit zal ermee te maken hebben dat de versterker in je Harmony instellingen één knop heeft voor aan/uit? Heeft de fysieke afstandsbediening inderdaad maar één knop voor het in en uitschakelen?
Volgens mij heb ik het zo ingeregeld dat er helemaal geen 'aan' signaal verzonden wordt, want de receiver van mij gaat al aan als je op een 'ingang' drukt. Misschien kun je zoiets proberen?
Maar is dit met geen enkele mogelijkheid te regelen dan? Zoals gezegd heb ik er zoveel mee gewerkt, en ben ik dit probleem nooit tegen gekomen. Apparaten bleven altijd aan, mits ik van activiteit wisselde of echt de OFF knop gebruikte.

Want bij het wijzigen van activiteiten, waarbij de versterker ook aan moet staan, gebeurt het niet. En in theorie zou deze dan ook uit moeten schakelen lijkt mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Wachten... op 05-07-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:12
Wachten... schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:26:
[...]

Ik snap je reactie, maar ik heb jaren met Harmony remote gewerkt (wel lang geleden) maar het moet niet uit maken hoe vaak je op een activity klikt. Als een apparaat al aan staat, dan stuurt hij het commando niet nogmaals. Daarom gaf ik ook aan dat de Ziggo decoder en de TV wel correct werken. Die blijven namelijk netjes aan staan (zoals het hoort).

Het gebeurt gewoon te vaak, omdat ze ook NL ziet gebruiken en soms niet direct zien of ze nu TV aan het kijken zijn of NL ziet aan het kijken zijn. Ze drukken dan gewoon simpelweg op TV Kijken, wat vrij logisch is.
Gebruik zelf al jaren Logitech Harmony, maar wel de simpele variant (de 525 heb ik meerdere van gekocht destijds)

Maar inderdaad klikken op activiteit zet wat acties uit, klik je er nog een keer op verzend de afstandsbediening niks meer. Dus vreemd dat deze dat blijkbaar bij de afstandsbediening van je ouders wel doet. Heb je dat zelf getest of heb je dat van je ouders vernomen?

Ik ben altijd sceptisch wanneer er oudere mensen en techniek samenkomen. Dan test ik het liever zelf uit of het echt zo is of dat ze gewoon een denkfout maken.

Zit overigens de activiteit NLZIET niet ook op de afstandsbediening? Want als NLZIET draait zou je dat dus op de afstandsbediening moeten zien als huidige activiteit. Dan zouden ze zicht nooit moeten vergissen in TV Kijken of NL Ziet. Dan moeten ze gewoon eerst kijken op de afstandsbediening alvorens ze ergens op drukken.
Of aanleren "Druk eerst op Program + als je het niet zeker weet".. switcht het beeld naar een andere zender.... dan kijk je reguliere TV. Gebeurd er niets.. dan kijk je NLZIET.

*sowieso

Pagina: 1