Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Homebridge op raspberry Pi 2 of 4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-10 15:01
In mijn HomeKit setup heb ik twee jaar geleden al mijn gordijnen toegevoegd middels HomeBridge. De motoren van de gordijnen in kwestie werden geleverd met een simpele Somfy afstandsbediening. Betreffende knopjes aangesloten op de IO-pins van de Rasp2, appje in de Graphic UI van HomeBridge en ik kan mijn gordijnen sturen in HomeKit. Werkt perfect op die Rasp2.

Op de buggy Netatmo doorbell na, schijnt er geen schot te komen in HomeKit compatibele deurbellen. In Europa toch niet. Erg tevreden zijnde van de (wel met Homekit compatibele) Eufy bewakingscamera's, zou ik straks graag ook hun deurbel aankopen. Middels HomeBridge krijg je die ook op HomeKit.

Volgend projectje gaan zonnepanelen worden en een airco die warm en koud kan blazen. Zeker in de winter wil ik het zodanig maken dat hij gaat verwarmen vanaf het moment dat de zon schijnt. Lijkt prima haalbaar middels HomeKit.
Ook hier weer: je kan een Daikin airco perfect sturen blijkbaar middels HomeBridge.

Nu vraag ik me af, hopelijk weten de Raspberry Pi addicts hier meer over, of een Raspberry Pi2 dit allemaal gaat aankunnen. Zeker de videoverwerking van de Eufy deurbel baart me zorgen. Als iemand aanbelt, wil ik natuurlijk zo snel mogelijk in gesprek met mijn bezoeker. Dan lijkt een snelle Rasp wel belangrijk toch?

Als jullie vinden dat een Rasp 2 voor mijn 3 sturingen te slap zal wezen, ik heb ook nog een Rasp 4 met 8GB RAM geheugen waar ik momenteel Kodi op draai.
Zitten diens IO pins op dezelfde manier als bij de 2 en 3? Kwestie van de backup van mijn gordijnsturing gewoon te installeren op de Rasp 4?

Bedankt voor weldoener die hier zijn mening over geeft _/-\o_

Gert

Alle reacties

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 23:17

Royale de Luxe

The limit is out there

Je vraag ivm pinout had je toch wel gemakkelijk kunnen vinden via gelijk welke search engine.
Volgens die opzoek methode klopt het dat de pins dezelfde zijn. Maar een dubbel check kan geen kwaad natuurlijk. Wat betreft performantie laat ik het over aan iemand die hetzelfde al heeft gedaan.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-10 15:01
Royale de Luxe schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:01:
Maar een dubbel check kan geen kwaad natuurlijk. Wat betreft performantie laat ik het over aan iemand die hetzelfde al heeft gedaan.
Mocht ik enkel de vraag gehad hebben ivm de pinout, zou ik dat inderdaad even opgezocht hebben.

De vraag was eigenlijk: kan je een Homebridge setup backup van een RPI2 1 op 1 inladen in een RPI4 en de pinout behouden. Bij dezen beantwoord.

Hopelijk nu nog iemand dat ervaring heeft ivm de videoperformance. Logischerwijze zou ik zeggen dat de RPI4 beter gaat presteren, tenzij HomeBridge zelf beperkingen heeft, wat ik dus niet weet. :|