Miracast zonder draadloos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-03 14:07
Ik heb een nieuwe computer gebouwd, zonder wifi of bluetooth.
Nu wil ik beeld casten naar mijn televisie, maar ik krijg in Windows 11 de melding:
"Een kabel verbinden voor weergave - Uw apparaat biedt geen ondersteuning voor Miracast, dus u moet een extern beeldscherm met een kabel aansluiten."

Dat terwijl Windows 11 in de apparatenlijst wel de TV ziet als cast-apparaat en als media-apparaat.
Zowel de PC als de tv zijn aangesloten op bedraad internet.

De tv ondersteunt Miracast en Intel WiDi.

Ik heb een 12de gen i7 processor met een NVIDIA GeForce RTX 3080 videokaart.

Tussen de PC en de tv zitten een Devolo Powerline Adapter (netwerk via stopcontact) en een FritzBox router.

Ik heb ook een laptop (met wifi en bluetooth) en daar werkt het casten wel goed op.

Weet iemand wat er nodig is om te kunnen casten naar mijn tv (zonder een videokabel)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-04 19:26
Miracast gebruikt wifi-direct als zend methode voor draadloze weergave.
Als ik het goed lees heb jij geen wifi adapter/antenne in je pc.
Je pc zal dus niet draadloos het beeld kunnen zenden. (En momenteel zal je misschien de benodigde drivers missen)

https://ezcast-pro.com/ne...es-it-work-how-to-use-it/

[ Voor 20% gewijzigd door frankyfn126 op 05-07-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik had begrepen dat Miracast over Infrastructure Connection Establishment Protocol (MS-MICE) het bedrade systeem kon gebruiken. Maar ik lees nu inderdaad dat discovery nog altijd over WiFi gaat. Wat een onzinnige beperking, zeg.

Zijn er alternatieven om op een simpele manier van een Windows computer naar een LG TV te kunnen casten? Met simpele manier bedoel ik dus geen screen capture applicatie en een stream opzetten waar een te installeren m4u speler mee moet gaan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:08
Een lange HDMI kabel (lastig zo'n kabel over de vloer).
Een setje draadloze hdmi connection kopen(erg duur)
Een mediaplayer met wifi kopen en op je tv aansluiten.

Een goedkope wifi adapter in je PC stoppen of via USB aansluiten (simpelste oplossing)

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
@Ben(V)
Daar ben ik wel bang voor.

Maar wat is een goedkope WiFi/Bluetooth adapter voor PCI-e?

Ik kan alleen goedkoop vinden voor mini PCI-E (laptops). Voor de pc zit ik gelijk >= 45 euro.

PS. Ik ga er van uit dat PCI-E beter performt dan een USB adapter. Correct me if I'm wrong.

[ Voor 19% gewijzigd door nl-x op 05-07-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee PCI-E is volkomen overkill voor een wifi adapter en al helemaal als je alleen een simpel video stream naar je tv gebruikt.
Zelfs voor een 4K stream heb je niet meer dan 15Mbps nodig.

Koop een USB wifi stick en sluit indien nodig hem via een usb verleng kabeltje aan, achter een PC stoppen is niet zo'n beste plek voor wifi.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:54
De tv heeft geen chromecast ondersteuning? Want in dat geval kan je pc wel gewoon bedraad aangesloten blijven.

Zo niet, dan is een chromecast misschien een fijne oplossing? Geeft je gelijk de mogelijkheid om vanaf vrijwel al je (mobiele) apparaten beelden naar de tv te zenden ipv alleen vanaf de pc via Miracast.

Een beetje fatsoenlijke USB wifi adapter kost je circa hetzelfde als een Chromecast.

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 05-07-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik kan vrijwel geen Bluetooth 5 (netwerk)adapter vinden met USB. Ik Pricewatch zie ik er maar eentje van 70 euro.

Terwijl mijn mobiel, headset, ed allemaal BT 5 zijn.

Zoek ik verkeerd? Of is het de norm dat je een aparte WiFi adapter en een aparte BT adapter aansluit?

[ Voor 29% gewijzigd door nl-x op 05-07-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

pricewatch: TP-Link Bluetooth 5.0

Deze voor 12 €? Of zie ik iets over het hoofd? :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
@Borromini Geen WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:21
Wat @MicGlou zegt. Chromecast kopen is het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat wil je exact casten? Als het gaat om films afspelen oid:
Met windows media player kun je een simple DLNA server opzetten. Of je draait een los DLNA server progseltje. Een beetje Smart TV (zeker de LG's) kan daar gewoon naar verbinden.:)

Op DLNA kun je trwoeuns ook gewoon muziek zetten en afspelen :)
WIl je het echt mooi hebben, gebruik dan Plex ofzo.

Heb je geen Smart TV, is een chromecast idd een overweging. Maar ook die snappen DLNA enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
@The Eagle Eigenlijk wil ik simpelweg mijn pc screen mirroren naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Even een domme vraag: is het misschien voldoende om alleen Bluetooth te hebben voor Miracast? Of moet je echt WLAN hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Tazzios

..

nl-x schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:57:
Even een domme vraag: is het misschien voldoende om alleen Bluetooth te hebben voor Miracast? Of moet je echt WLAN hebben?
andersom volgens mij heb je alleen wifi nodig met miracast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
Het artikel dat ik eerder linkte legt het uit.
Miracast over Wifi direct is bedoeld als alternatief voor bluetooth.
Een simpele usb wifi adapter die vaak voor laptops gebruikt worden zou dus genoeg moeten zijn. Bluetooth is niet nodig.

Echter, je hebt al een bedraad netwerk. Dus als je media/video op je tv wilt afspelen kan je zonder extra geld uit te geven via mediaplayer streamen naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Voor mira cast heb je wifi direct nodig en helemaal geen bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Waarom zou je beiden in 1 adapter willen hebben? Geeft je alleen maar weer een extra single point of failure. Ergo: Als je wifi adapter kapot gaat heb je ook geen BT meer.

Gewoon 2 losse adapters is dan makkelijker. Maar belangrijker: Voor het probleem wat je schetst is een chromecast (of ander apparaat waar je naartoe kunt casten over ethernet) een veel betere oplossing. Neem dan wel meteen een chromecast die bedraad aangesloten kan worden; mijn ervaring is dat dat een stuk stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
Ik heb zojuist de TP-Link ARCHER T3U PLUS Wi-Fi USB Stick gekocht. Nu zoek ik een Bluetooth 5.2 dongle om ook met mijn mobieltje te kunnen verbinden. Maar het valt me op dat er alleen 5.0 is. Weet iemand waarom dat is?

Ik kan alleen 5.2 vinden op AliExpress en Banggood en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
Draai het eens om: wat wil je uit bluetooth 5.2 halen dat je niet uit 5.0 kunt?

[ Voor 8% gewijzigd door frankyfn126 op 12-07-2022 21:17 ]

Pagina: 1