Toon posts:

Na 4 min vastloper, daarna uren stabiel..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
..

Ik heb sinds maanden geen problemen meer gehad met mijn pc. Nooit wat aan veranderd, en nooit problemen.

Nu heb ik vorige week dinsdag een nieuwe monitor gekocht:

De Iiyama 451. Ik had eerst een oude 15" monitor.

Voor deze monitor heb ik de drivers geinstalleerd, en alles loopt perfect, behalve....

dat sinds 2 dagen mijn pc na 4 min vastloopt (waarschijnlijk als ik de pc een tijd uit heb gehad). Muis en toetsenbord reageren niet meer. Dus uit zetten en reboot.

Hierna (na scandisk, geen abnormale foutmeldingen) is de pc gewoon weer uren stabiel. Totaal geen problemen.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Ik weet bv niet of mijn monitor mijn voeding meer belast met deze nieuwe monitor.

Bedankt voor de hulp:

Pieter

Iiyama 451,celeron 700,abit VH6,192 MB ram, asus v7100,soundblaster AWE64, voeding 230W.

Win 98 SE

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Misschien zijn het je drivers van je monitor.. krijg je na een aantal uur weer hetzelfde probleem?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Sluit je de monitor aan op voeding in kast?
Zo ja misschien dat hij (de voeding) dat niet trekken kan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik sluit mijn monitor niet aan op de voeding. Gewoon in het stekkerblok.

Ik heb gister 5 uur zonder problemen na die vastloper gewoon kunnen computeren.

Vandaag alweer 2 uur.

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Hoogst waarschijnlijk heeft dit nix te maken met je monitor. Probeer maar enes je oude monitor weer ff terug te zetten en kijken watie doet. Drivers van monitor, zijn alleen een hulpmiddel voor windows om de maximale refreshrate van je monitor te bepalen. Meer niet. (ooh ja ook een beetje kleuren blaat maar das niet echt belangrijk)

Andere oplossing: FORMAT C: /Q/U

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me er ook nixs bij voorstellen.

Want zoals je zei, die drivers stellen eigenlijk nixs voor. En die drivers met monitor draaiden de eerste 5 dagen wel probleemloos.

Tevens is het gewoon een vaag probleem..

Na 4 min vast, daarna helemaal nixs ad hand.

Lijkt wel of mijn pc na een lange tijd (aantal uren) nixs gedaan te hebben niet lekker loopt...

Mijn voeding (230W) stamt nog af van mijn P2 233. Dit onderdeel is ook het oudste.

Maar misschien zijn dit gewoon 2 toevallige problemen.

Pieter

Verwijderd

Topicstarter
Oke, 3 dagen later is de oorzaak gevonden :

De hitte :-))

Kast eraf en ventilator erop en probleem was opgelost

Bedankt voo het meedenken!!

Pieter

Verwijderd

Nu heb ik vorige week dinsdag een nieuwe monitor gekocht:

De Iiyama 451. Ik had eerst een oude 15" monitor.

Voor deze monitor heb ik de drivers geinstalleerd, en alles loopt perfect, behalve....

[/quote]

Ik heb wel gehoord dat deze monitor veel problemen heeft met beeld maar niet zulke.

Greetings,
Jelle Balk

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 15:31 schreef Pieter_b het volgende:
Ik kan me er ook nixs bij voorstellen.

Want zoals je zei, die drivers stellen eigenlijk nixs voor. En die drivers met monitor draaiden de eerste 5 dagen wel probleemloos.

Tevens is het gewoon een vaag probleem..

Na 4 min vast, daarna helemaal nixs ad hand.

Lijkt wel of mijn pc na een lange tijd (aantal uren) nixs gedaan te hebben niet lekker loopt...

Mijn voeding (230W) stamt nog af van mijn P2 233. Dit onderdeel is ook het oudste.

Maar misschien zijn dit gewoon 2 toevallige problemen.

Pieter
Is dit in windows? Zet dan je powermanagement uit! Ik had dit probleem ook.. kommie van benenden.. alles standby.. mooi dat ie er niet meer uit kwam.. harde reset en het werkte weer :)

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30
Heb je je monitor nou in je voeding of gewoon rechtstreek in de muur? Anders is de kans heel groot dat de voeding het gewoon ff niet meer trekt...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding zit niet in de pc, maar in de stekkerdoos

Pieter

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 00:04
Op donderdag 30 augustus 2001 10:49 schreef ProGo het volgende:
Heb je je monitor nou in je voeding of gewoon rechtstreek in de muur? Anders is de kans heel groot dat de voeding het gewoon ff niet meer trekt...
Dat was al gevraagd... lees voortaan het draadje ook effe door.

Steam

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op zondag 26 augustus 2001 15:10 schreef drZymo het volgende:
Hoogst waarschijnlijk heeft dit nix te maken met je monitor. Probeer maar enes je oude monitor weer ff terug te zetten en kijken watie doet. Drivers van monitor, zijn alleen een hulpmiddel voor windows om de maximale refreshrate van je monitor te bepalen. Meer niet. (ooh ja ook een beetje kleuren blaat maar das niet echt belangrijk)

Andere oplossing: FORMAT C: /Q/U
Wat is het verschil tussen
format C: /Q/U
en
format C: /Q :?

w00t

Pagina: 1