GamingHeadset met zakelijk uiterlijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 22:24
Mijn vraag
Gezien ik beneden in de woonkamer game wil ik graag een gamingheadset met microfoon die voor mijn mond zit. Helaas horen mijn vrienden maar al te vaak de baby huilen of de TV series van mijn vriendin. Dit wil ik dus (zo goed mogelijk) af kunnen schermen en wil ook de threshhold van mijn mic niet té hoog zetten dat ik bijna moet schreeuwen om mijzelf verstaanbaar te maken.

Daarnaast wil ik de headset gebruiken op werk en in het OV, dus een vereiste is dat de microfoon eraf kan/ingeklapt kan worden en dus ook goede ANC bevat en dus niet te gamingachtig eruit mag zien. Zoals bijvoorbeeld:
ASTRO Gaming A50 Wireless Headset + Base Station (2019) (PS4 Edition) review door Frozen

Als verieste numero 3 zou ik graag willen dat deze headset draadloos werkt. Verbinden met meerdere apparaten is niet belangrijk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Thuis werk/game ik op mijn windows laptop en op werk heb ik een apple. Verder heb ik geen andere consoles.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al redelijk wat op tweakers en de consumentenbond gezeten en een aantal reviews gelezen maar veel mooie headsets die goed/excellent scoren voldoen niet aan één of meerdere eisen of scoren niet goed op PC.

De uiteindelijke lijst tot nu toe is:
https://tweakers.net/pric...4;700491;1237719;1637388/
Kanttekening van één van de reviewers is bijvoorbeeld de Steelseries Arctis 7 Zwart (2019 edition) die op de PC niet goed werkt (2.1 sound) en de mic werkt niet goed.

Onderstaande koptelefoons scoren vrij goed maar hebben geen microfoon voor je mond. Hierbij ben ik dus bang dat er teveel omgevingsgeluid wordt opgepikt.
pricewatch: Sony WH-1000XM3 (Zwart)
pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen duwen.

Prijs mag tot 250 euro zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewone bluetooth headsets zonder microfoon arm hebben geen probleem met omgevingsgeluid (behalve wind), maar het grootste probleem is dat je ze niet voor gaming kan gebruiken. Bluetooth audio is waardeloos als je ook wil dat je mic werkt.

Aan de andere kant zijn gaming headsets waardeloos om muziek mee te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
Is het zo zwart wit? Het één of het ander? Er moet ergens een gulde middenweg te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Is het toevoegen van een microfoon aan een gewone headset misschien een oplossing? Bijvoorbeeld: pricewatch: Antlion Audio ModMic Uni

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica koopadvies; ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEK

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:48
Ik heb zelf de Steelseries Arctis 7, ben er heel tevreden over. Game zelf ook in de woonkamer en zit bijna altijd op Discord, nooit klachten over geluid van de tv of kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
Raad je aan om in deze prijsklasse toch te gaan testen, gezien geluid objectief is en waarnemingen behoorlijk suggestief kunnen zijn.

Mocht je in de buurt zitten van een Hifi Klubben, dan raad ik je aan een afspraak met ze te maken, je kan daar in alle rust uitgebreid headsets testen https://www.hifiklubben.nl/klantenservice/over-hifi-klubben/

De "game" headsets komen niet eens een fractie in de buurt namelijk van de Sony en Bose headsets kwa audiokwaliteit en ANC (daar zit natuurlijk behoorlijk geperfectioneerde propieratary techniek in over meerdere iteraties), als dit de belangerijkste factoren zijn zou ik met die beginnen en als uitgangspunt nemen. Denk als je die eenmaal hebt gehoord, het moeilijk wordt om gaming headsets te overwegen.

Als ik heel eerlijk ben, en je bent serieus over audio, zou ik het niet combineren, gezien ze op andere vlakken priotiseren en optimaliseren.
Dus 1 specifiek voor gaming en 1 specifiek voor onderweg OV en werk. Maar uiteindelijk meten is weten, dus zou zeggen test het zelf uitgebreid uit en maak dan je keuze.

[ Voor 54% gewijzigd door Turismo op 05-07-2022 11:27 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:34

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Lastige combinatie wensen.

Hier nog wat andere denkrichtingen:
1. Een goede bluetooth headset voor op kantoor en OV. De Bose NC700 en Sony 1000XM5 hebben microfoons die relatief weinig achtergrondgeluid oppikken. (Vergeet de Sony 1000XM4 en Bose QC35)
2. Thuis gebruik maken van Nvidia Broadcast (als je een nvidia gpu hebt), de noise removal van die tool werkt supergoed.
3. Thuis gebruik maken van push-to-talk ipv voice activation of continous broadcast, zodat je teamgenoten minder hoeven te genieten van de baby.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
Kanarie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:23:
Lastige combinatie wensen.

Hier nog wat andere denkrichtingen:
1. Een goede bluetooth headset voor op kantoor en OV. De Bose NC700 en Sony 1000XM5 hebben microfoons die relatief weinig achtergrondgeluid oppikken. (Vergeet de Sony 1000XM4 en Bose QC35)
2. Thuis gebruik maken van Nvidia Broadcast (als je een nvidia gpu hebt), de noise removal van die tool werkt supergoed.
3. Thuis gebruik maken van push-to-talk ipv voice activation of continous broadcast, zodat je teamgenoten minder hoeven te genieten van de baby.
Bedankt! Hier ga ik eens naar kijken. Want ik vind namelijk één headset voor thuis en één headset voor op kantoor wat overdreven. Dan kost het 2x geld, zeg 150 per stuk is totaal 300 euro. Dan heb ik liever 1 goede headset die beide kan voor 300 euro.

Of is iedere headset voor elk doeleinde zoveel beter dat het de som dan wel waard is, lijkt mij niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Arctis Nova Pro is denk ik de beste optie voor wat je zoekt. Wel prijzig en onderweg waarschijnlijk niet zo fijn als de genoemde headsets. Bluetooth headsets kun je niet goed mee gamen vanwege een beperking van Bluetooth. Eventueel nog zou je een van die bluetooth headsets wel kunnen gebruiken, maar voor gamen dan een modmic toevoegen.
Pagina: 1