Het verwerken van regels beeindigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:06
Mijn vraag
Wat is de betekenis- en het gevolg van "het verwerken van regels beeindigen"?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office outlook

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De verwerking van meer regels in Outlook stoppen
Internet

Hallo,

Kan iemand me helpen? Ik probeer verschillende inkomende mails naar een map "nieuwsbrieven" te verplaatsen.
Deze berichten laat ik verplaatsen nav een onderwerp.
Elke keer als ik een nieuwe mail binnenkrijg, voor mij gerelateerd aan nieuwsbrieven, maak ik hier een regel voor aan om deze aan de map nieuwsbrieven toe te wijzen.
Echter selecteert de wizard regels iedere keer automatisch: "het verwerken van regels beeindigen".
Heeft iemand hier een idee bij wat de betekenis hiervan is?

Ik ben al een tijd aan het zoeken maar krijg het antwoord niet gevonden.

Bedankt.

Beste antwoord (via BaBoK op 05-07-2022 10:08)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heel simpel, een e-mail kan meerdere regels triggeren. Als je een regel hebt die iets doet voor een specifieke afzender, één die getriggerd wordt door een woord in het onderwerp en één die op alle mail wordt toegepast, dan worden die alledrie verwerkt - tenzij 'verwerken van regels' aan staat.
Het scherm om dit te beheren geeft ook aan dat de regels worden toegepast in de weergegeven volgorde.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:46

Dido

heforshe

Op de pagina waar je naar linkt staat dit:
Soms hebt u mogelijk meerdere regels ingesteld die van toepassing kunnen zijn op één bericht. Als u bijvoorbeeld een regel hebt gemaakt die alle berichten met de onderwerpregel 'Verkooprapport' naar een map verplaatst en vervolgens een tweede regel maakt die alle berichten met bijlagen verwijdert, wilt u waarschijnlijk niet dat een e-mailbericht dat als onderwerp Verkooprapport heeft en een bijlage bevat, wordt verwijderd. In dat geval kunt u de optie De verwerking van meer regels stoppen voor de eerste regel gebruiken.

De volgende regels worden dan genegeerd, zelfs als ze van toepassing zijn op het bericht. Zonder deze instelling wordt elke regel die van toepassing is op het bericht uitgevoerd.
Ondanks de jeuk die ik krijg van het verkrampte Nederlands, lijkt me redleijk duidelijk wat er bedoeld wordt?

Zou je kunnen toelichten wat er nog niet duidelijk is aan de uitleg van Microsoft?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

BaBoK schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:57:
Mijn vraag
Wat is de betekenis- en het gevolg van "het verwerken van regels beeindigen"?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office outlook

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De verwerking van meer regels in Outlook stoppen
Internet

Hallo,

Kan iemand me helpen? Ik probeer verschillende inkomende mails naar een map "nieuwsbrieven" te verplaatsen.
Deze berichten laat ik verplaatsen nav een onderwerp.
Elke keer als ik een nieuwe mail binnenkrijg, voor mij gerelateerd aan nieuwsbrieven, maak ik hier een regel voor aan om deze aan de map nieuwsbrieven toe te wijzen.
Echter selecteert de wizard regels iedere keer automatisch: "het verwerken van regels beeindigen".
Heeft iemand hier een idee bij wat de betekenis hiervan is?

Ik ben al een tijd aan het zoeken maar krijg het antwoord niet gevonden.

Bedankt.
"het verwerken van regels beeindigen" is letterlijk het stoppen nadat alles klaar is.

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Spacialz schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:02:
"het verwerken van regels beeindigen" is letterlijk het stoppen nadat alles klaar is.
Dus Microsoft lult maar wat in hun eigen uitleg? Ze zeggen namelijk precies het tegengestelde:
Het is letterlijk het stoppen met verwerken van andere regels als deze regel klaar is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heel simpel, een e-mail kan meerdere regels triggeren. Als je een regel hebt die iets doet voor een specifieke afzender, één die getriggerd wordt door een woord in het onderwerp en één die op alle mail wordt toegepast, dan worden die alledrie verwerkt - tenzij 'verwerken van regels' aan staat.
Het scherm om dit te beheren geeft ook aan dat de regels worden toegepast in de weergegeven volgorde.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Dido schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:03:
[...]

Dus Microsoft lult maar wat in hun eigen uitleg? Ze zeggen namelijk precies het tegengestelde:
Het is letterlijk het stoppen met verwerken van andere regels als deze regel klaar is.
Zo lees ik het ook.
Dat andere mails aan de toegewezen map worden verwijderd.
Inmiddels heb ik het getest met de verschillende onderwerpen echter zijn de toegewezen regels niet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
@Demo en anderen,
In welke cases zou je deze verschillende regels gebruiken?
Zelf kom ik hierin net kijken en merk ik nu dat het me enorm veel tijdswinst oplevert.
Hebben jullie hier tips/feedback in naar bronnen voor mezelf om meer ervaring hier in op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

BaBoK schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:07:
Zo lees ik het ook.
Dat andere mails aan de toegewezen map worden verwijderd.
Nee, dat staat er niet. Misschien helpt het plaatje dat vlak onder de eerder gequote tekst staat op de door jou gelinkte pagina?
Inmiddels heb ik het getest met de verschillende onderwerpen echter zijn de toegewezen regels niet verwijderd.
Er moeten ook geen regels worden verwijdered, waarom zou je dat verwachten?

Dit is dus dat verkrampte Nederlands |:(

Bedoel je nu regels (berichten) in je inbox, of regels (rules) die aangeven wat er moet gebeuren? Dan laat ik even de andere betekenissen van "regels" buiten beschouwing, hoewel er daar veel te veel van zijn om dat veilig te doen.
BaBoK schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:10:
@Demo en anderen,
In welke cases zou je deze verschillende regels gebruiken?
Als het nuttig is. Aangezien je die regels heel makkelijk kunt aanmaken zie je vaak dat mensen tientallen (zo niet meer) van dat soort regels aanmaken.
Het is dan vrijwel onvermijdelijk dat je regels hebt die elkaar "tegenspreken" - dat gebeurt vaker dan je denkt, en niet alleen in Outlook-regels.
Stel dat je veel spam krijgt van een toko die vanaf verschillende adressen verstuurt, maar waar altijd "info" in het afzenderadres zit.
Je maakt een regel aan die alles met "info" in het adres ]verwijdert.
Cool, maar later ontdek je dat je orderbevestigingen van je favoriete webshop van het adres "info@webshop.nl" komen, en die wil je niet weggooien, maar in het mapje "thuiswinkelen" zetten. Dus maak je daar een regel voor aan.
Die laatste regel is echter zinloos, want de mails worden daarna alsnog verwijderd.
Dus zet je bij die tweede regel het vinkje aan "stop mer verwerken regels", zodat de mails van "info@webshop.nl" wel verplaats worden, maar niet weggegooid.
Zelf kom ik hierin net kijken en merk ik nu dat het me enorm veel tijdswinst oplevert.
Hebben jullie hier tips/feedback in naar bronnen voor mezelf om meer ervaring hier in op te doen?
Ik zou dat vinkje gewooon aan laten staan, want in verreweg de meeste gevallen wil je helemaal niet dat meerdere regels worden toegepast op dezelfde email. Het is een vinkje zodat iemand die weet wat ie doet in uitzonderlijke gevallen het vinkje uit kan zetten, maar voor 99% van de gevallen en 99% van de gebruikers heeft het de facto geen betekenis en staat het vinkje default gewoon op de keuze die de meeste problemen voorkomt.

[ Voor 53% gewijzigd door Dido op 05-07-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Lijkt me wel redelijk goed uitgelegd in deze draad, maar hier nog de documentatie van MS.
Stop processing more rules in Outlook.com

Wie du mir, so ich dir.

Pagina: 1