Mijn vraag
Sinds februari 2019 heb ik een XFX RX580 GTS BE in gebruik.
Een tijd geleden begon deze met knipperen tijdens games, (voornamelijk cities skylines), ook tijdens furmark als ik de power limit >10% zet.
Na het wisselen van Displayport kabel naar HDMI is het knipperen weg. Nu kan ik 30 minuten gamen, aarna bevriest de computer, krijg ik een groen of grijs scherm en kan ik niks meer doen..
Relevante software en hardware die ik gebruik
Behuizing: Sharkoon QB One pricewatch: Sharkoon QB One
Voeding: Sharkoon Silenstorm SFX Bronze pricewatch: Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W
CPU: AMD Ryzen 2200G
Moederbord: ASrock B450 ITX Fatality pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
Videokaart: XFX RX 580 GTS BE pricewatch: XFX RX 580 GTS Black Edition 8GB OC+
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Power limit in radeon software verlagen naar -20% is het enige wat lijkt te helpen.
Frequentie verlagen naar stock RX580 (1257MHz) maar met standaard power limit helpt niet.
De temperatuur waarop het vastloopt is ~80c
Furmark met +30% power limit draait prima gedurende 5 minuten.
Kan dit een defecte videokaart zijn, waar kan ik het zoeken?
De spanning op de 12V rail is rond de 11V.
Er is veel over geschreven, er zijn veel RX580 met black screen of vastlopers maar tot nu toe helpt vrij weinig.
Ik hoop dat jullie nog tips hebben, voordat ik een nieuwe videokaart koop.
Sinds februari 2019 heb ik een XFX RX580 GTS BE in gebruik.
Een tijd geleden begon deze met knipperen tijdens games, (voornamelijk cities skylines), ook tijdens furmark als ik de power limit >10% zet.
Na het wisselen van Displayport kabel naar HDMI is het knipperen weg. Nu kan ik 30 minuten gamen, aarna bevriest de computer, krijg ik een groen of grijs scherm en kan ik niks meer doen..
Relevante software en hardware die ik gebruik
Behuizing: Sharkoon QB One pricewatch: Sharkoon QB One
Voeding: Sharkoon Silenstorm SFX Bronze pricewatch: Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W
CPU: AMD Ryzen 2200G
Moederbord: ASrock B450 ITX Fatality pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
Videokaart: XFX RX 580 GTS BE pricewatch: XFX RX 580 GTS Black Edition 8GB OC+
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Power limit in radeon software verlagen naar -20% is het enige wat lijkt te helpen.
Frequentie verlagen naar stock RX580 (1257MHz) maar met standaard power limit helpt niet.
De temperatuur waarop het vastloopt is ~80c
Furmark met +30% power limit draait prima gedurende 5 minuten.
Kan dit een defecte videokaart zijn, waar kan ik het zoeken?
De spanning op de 12V rail is rond de 11V.
Er is veel over geschreven, er zijn veel RX580 met black screen of vastlopers maar tot nu toe helpt vrij weinig.
Ik hoop dat jullie nog tips hebben, voordat ik een nieuwe videokaart koop.