Pc naar tv via hdmi media stottering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizaru90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-07-2022
Beste Leden ,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik een antwoord kan krijgen . Steeds als ik mijn computer via hdmi aansluit op mijn philips tv om een film te kijken merk ik kleine mini stotterings/frame hapering. Dit gebeurt in elke speler , van media tot vlc tot bs player .
Op mijn normale pc scherm heb ik hier geen last van .
En volgens mij merk ik ook niks als ik iets afspeel op youtube ,zelfs in 4k . Volgens mee heeft ie dit niet altijd gedaan , je kunt er wel doorheen kijken maar soms is het irritant en het is heel vreemd uiteraard .
Ook met games werkt het gewoon goed . Het gaat om kleine minisculige haperingen als ik een film afspeel om de zoveel tijd (seconden/minuten)
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
I5 9600k
Rtx 2070
16 gb ram
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dingen met resolutie , scaling , 3d instellingen aanpassen , grafische instellingenen sjoemelen , herts en al die dingen . Verder zijn prestaties in orde kwa cpu en gpu gebruik en niks om aan te merken .

Iemand enig idee ?

Groetjes !
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04:42
De tv kan je ook op pc mode zetten, heb je dat al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53
En anders andere kabel proberen?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 17:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

Volgens mij komt dit omdat je PC een 60 Hz-signaal richting je TV stuurt. Films zijn meestal 24 FPS of een beetje meer of minder. Kijk eens met VLC wat de framerate is van je videomateriaal, en stel eens via Nvidia Control Panel de refresh rate in die daarmee overeen komt?

Android developer & dürüm-liefhebber