Foto's
/f/image/V4GPZRjTYGsScK1QuE5MsJVI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gr6YN6pFEyyMviN89BO5yfzq.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/PorD7ZjgRZwfYXOZpxA1YYUJ.png?f=fotoalbum_large)
Het dakvlak waar de zonnepanelen op komen heeft een zuid-oost ligging.
Beschikbare (dak)ruimte
Volgens de tekening zou er een ruimte beschikbaar moeten zijn van ~1330*405, dit is echter alleen boven de dakkapel. Er zou eventueel ook langs de dakkapel gelegd kunnen worden, echter heb ik dit niet meegenomen in de offertes.Schaduw
Er staan nog geen bomen dichtbij, er zullen wel bomen geplant worden echter zal dit minimaal 10 m vanaf het huis zijn.Jaarverbruik
Momenteel is het jaarverbruik:~4800kWh
In het nieuwe huis gaan we gebruik maken van een lucht water warmte pomp. Volgens de beng berekening zal het energieverbruik op de meter liggen rond de ~7700 kWh
Naast de warmtepomp zal er ook een EV laadpunt komen en zullen we naar verwachting 20.000km per jaar auto rijden.
Huidige elektriciteitsaansluiting
Er zal een 3 fase aansluiting aanwezig zijn.Budget en doel
€ 10.000,00 waarbij een zo goed mogelijke dekking van ons verbruik het doel is maar wel met de mogelijkheid om er later nog makkelijk panelen bij te kunnen plaatsen.Wie gaat het project uitvoeren
Laten uitvoeren.Bijhouden van data
Momenteel heb ik een home assistant setup en zou daar graag de data willen bijhouden.Reeds verkregen offertes
Aanbod | Panelen | Omvormer | Totaal wP | Prijs excl btw | Prijs / wP |
22 panelen van 415 wp | BlueSun 415 WP Ultra Black semi parallel | Sofar 8.8 KTL-X 3 phase serieel | 9130 | € 7.655,00 | € 0,84 |
22 panelen van 415 wp | Jinko JKM415N-54HL4-B 415 Wp, 1722x1134 mm half cells full black monokristallijn zonnepaneel | SAJ R5 3 Fase 8-10K 2 MPP-trackers | 9130 | € 9.853,85 | € 1,08 |
22 panelen van 390 wp | Trina Vertex S Mono PERC 390 W – All Black | Growatt MOD 8000TL3-X | 8580 | € 8.496,33 | € 0,99 |
22 panelen van 400 wp | DMEGC DM400M10-54HBB/-V | De Zonneplan One omvormer / SAJ R5 3 Fase | 8800 | € 8.939,00 | € 1,02 |
Ik heb bij een aantal andere partijen ook offertes aangevraagd, echter nog geen reactie gehad.
Regio
GelderlandVragen
Ik ben niet bekend met de merken en kwaliteit van de verschillende producten in de offertes, ik vroeg mij daarom af of de goedkoopste offerte ook erg inlevert op de kwaliteit? Bij deze offerte lijken ze ook te werken met Jinko panelen en Solis omvormers, ik zou dus eventueel kunnen vragen wat de extra kosten hiervan zijn als deze van aanzienlijke betere kwaliteit zijn?De beng berekening geeft een, in mijn ogen, redelijk hoog verbruik op de meter en ik vroeg mij af of hier ervaringen zijn met beng berekening en werkelijk verbruik?
||