Ik heb een mooie compacte ITX kast en een mooi moederbord met thunderbolt 3. Deze combinatie maakt dat een 240mm waterkoeler noodzakelijk is om alles koel te houden. Hierbij opgemerkt dat dit een AM4 socket is met een Intel 151x koelermontage.
Ik heb eerst een kraken x53 geprobeerd. Deze past niet, want de kop is te groot, waardoor de slangen tegen de blokken op het moederbord aankomen, of ze steken boven het eerste geheugenslot heen. Geen optie dus.
De corsair i100 serie past wel. Ik heb een geprobeerd, maar de usb is doa, waardoor de fans en pomp alleen op 100% draaien. Ook de rgb werkt niet, maar dat is niet zo relevant voor mij.
In de compatibilitylist van het moederbord is de corsair de enige serie die wordt genoemd, maar deze lijst is al tijden niet geupdate.
Hebben jullie nog tips? Of moet ik gewoon een nieuwe corsair i100 proberen?
Ik zoek een?
Goede, stille waterkoeler met 240mm radiator.
Wat is je budget?
Max zo'n 150 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De kraken x53 komt goed uit de bus, maar die past niet. De corsait ging stuk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord ASRock x570 phantom gaming itx/tb3
Ryzen 7 5800x
Lian Li A4 h2o
Ik heb eerst een kraken x53 geprobeerd. Deze past niet, want de kop is te groot, waardoor de slangen tegen de blokken op het moederbord aankomen, of ze steken boven het eerste geheugenslot heen. Geen optie dus.
De corsair i100 serie past wel. Ik heb een geprobeerd, maar de usb is doa, waardoor de fans en pomp alleen op 100% draaien. Ook de rgb werkt niet, maar dat is niet zo relevant voor mij.
In de compatibilitylist van het moederbord is de corsair de enige serie die wordt genoemd, maar deze lijst is al tijden niet geupdate.
Hebben jullie nog tips? Of moet ik gewoon een nieuwe corsair i100 proberen?
Ik zoek een?
Goede, stille waterkoeler met 240mm radiator.
Wat is je budget?
Max zo'n 150 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De kraken x53 komt goed uit de bus, maar die past niet. De corsait ging stuk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord ASRock x570 phantom gaming itx/tb3
Ryzen 7 5800x
Lian Li A4 h2o