WhatsApp videobelgesprekken opnemen met geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celacela22
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-07-2022
Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn videobelgesprekken via whatsapp opnemen. Ik heb een IPhone XR.
Nu heb ik geprobeerd dit te doen met de telefoon zelf met die ingebouwde scherm opname modus (tutorial via wikihow) en verschillende apps. Het probleem dat zich voordoet is dat het geluid niet opgenomen wordt. Het geluid doet het wel in het gesprek, maar video heeft dus wel beeld maar geen geluid. Ook met digivaardige partner kan het antwoord op dit probleem niet bieden. Hopelijk kan iemand hier mij uit de brand helpen. Ik zou erg dankbaar zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
Kort maar krachtig: Gaat niet werken op een iPhone :N .

Het kan wel maar dan zal je met externe apparatuur aan de gang moeten.

Ikzelf werk in de TV wereld en wat ze daar doen is (in t geval van een losse iPhone) deze via een Lightning naar HDMI verloopje -> Deze gaat door een HDMI HDCP remover en van daaruit gaat het weer in een Hyperdeck van Blackmagic die het weer op een SD kaart of SSD kan opnemen.

Een goede HDCP Remover is een paar tientjes tot €250,- als je de fully loaded 4K resolutie en 50fps framerate wil.
Een Hyperdeck heb je niet onder de €500,- dus voor thuisgebruik gaat het een dure grap worden.

Dus dat… :)

[ Voor 21% gewijzigd door crack_en_hack op 04-07-2022 22:51 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:02
@celacela22 Geluid wordt idd nooit mee opgenomen, maar als ik zoek zou de volgende truc mogelijk wat succes opleveren:

- Zet de microfoon aan tijdens de schermopname (Schermopname-icoon ingedrukt houden), en dan het volume van de iPhone op maximaal.

Hopelijk neemt de microfoon dan de audio op van het gesprek, maar dat geeft geen garanties dat alles te horen is...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celacela22
Bedankt voor de reacties, dat is erg teleurstellend. Wel heb ik ook een tablet. Zou ik daarmee kunnen whatsapp bellen of FaceTimen en dit kunnen opnemen? Het is een Samsung met Android erop. Heel erg bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celacela22
Of zijn er andere telefoons op de markt waarmee dit wel mogelijk is? Nogmaals heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
Waar wil je het voor gebruiken?

Anders zou je nog de telefoon in een dock kunnen zetten en die gewoon filmen.

Verder is de enige optie om het video via schermopname op te nemen en geluid via een lightning naar 3,5mm minijack in een goedkoop audio recordertje (memo recorder ofzo)
Nadeel daarvan is dat je dat later weer onder elkaar moet leggen in een montage programmaatje.

Op een telefoon of tablet gaat het echt niet werken.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1