Be quiet straight power 1000w Gold fail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 21:50
Gisteren heb ik mijn bovenstaande PSU rma gestuurd naar Megekko. Tijdens gaming workload viel de pc compleet uit en probeerde continu te rebooten met veel klik-geluiden vanuit de voeding. Na de stroomkabel tr hebben verwijderd uit het stopcontact en hierna de pc opnieuw op te starten, reageerde de pc überhaupt niet meer.

Nu is inmiddels de voeding doorgestuurd naar Be Quiet zelf en ik maak me geen zorgen dat het probleem verholpen gaat worden maar toch wil ik een topic aanmaken om te verkennen of het vaker voorkomt dat een gold rated voeding van nog geen half jaar oud zo uit het niets compleet faalt. Is dat iemand anders ook al eens overkomen? Ik heb meer Be Quiet producten en ervaar het altijd als stabiele, betrouwbare producten.

Beste antwoord (via DaemonReem op 06-07-2022 10:53)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 10:31
Je had beter kunnen posten voordat de voeding retour ging. Had je videokaart op de voeding goed aangesloten? De meeste mensen en zelfs computerwinkels als Azerty doen dat niet goed. Er moet een 8 pins kabel in PCIe 1 en een 8 pins kabel in PCIe 3. Dus niets in PCIe 2 en aparte kabels gebruiken. PCIe 2 Is een gedeelde rail.

60A moet voldoende zijn voor welke videokaart dan ook. Doe je de kabels verkeerd dan krijg je max 43A of nog minder.

Zie ook TumTum in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"

[ Voor 22% gewijzigd door Djarune op 05-07-2022 18:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Er zijn vast anderen die hetzelfde hebben meegemaakt. Je kunt nou eenmaal pech hebben met een maandagmorgenexemplaar. En dan? Wat heb je aan die info?

Gold rated zegt trouwens niks over de kwaliteit alleen over de efficiëntie, dus dan is helemaal de vraag, wat wil je met de reacties in dit topic?

Betrouwbaarheid is normaal verdeeld. Een aantal exemplaren zullen dus extreem kort mee gaan, terwijl een aantal anderen statistisch gezien extreem veel langer meegaan dan op basis van statistiek mag worden verwacht.

[ Voor 33% gewijzigd door br00ky op 04-07-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
Ik was benieuwd naar andere ervaringen hierover. Wellicht dat er meer informatie kan worden gegeven over de mogelijke oorzaak. Ik ben tevens bewust dat gold rated versie betrekking heeft op efficiëntie.
Jammer dat je als moderator een vrij verwijtende indruk achterlaat terwijl ik mijn topic ben gestart vanuit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik post dit zeker niet als moderator
Modbreak:anders had er er wel zo uit gezien :).
Mijn vraag is oprecht, wat wil je met de info. In je openingspost staat immers dat je wilt verkennen of het vaker voor komt. Ja, sowieso, zie vorige post. Blijkbaar ben je echter óók op zoek naar de oorzaken, maar dat bleek niet uit je eerdere post.

In dat geval, ja dat heb ik ook wel eens meegemaakt. In mijn geval was een fan binnen een jaar gaar. Opgestuurd, nieuwe gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:10
Maak ik vaker mee met de Straight Power 11 icm high-end videokaarten. Het vermogen op de 12v lijnen is eigenlijk te laag en als je de videokaart net verkeerd hebt aangesloten, lees op de verkeerde 12v rails, dan kan de boel uit vallen door een OCP die ingrijpt. Echter in alle gevallen was de voeding nadien gewoon weer te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:18
Eigenlijk zegt je eigen ervaring al een hoop over de situatie, je Be Quiet producten zijn stabiel en betrouwbaar en nu heb je er één te pakken die binnen korte tijd stuk gaat. Zoals br00ky al aangaf zijn dit soort producten en hun betrouwbaarheid te plotten en dan zal je een normaalverdeling zien. Jouw ervaring bevestigd dit.

Door hier specifiek te vragen naar de andere ervaringen met stukke producten zal je ongetwijfeld wel een keer een reactie krijgen van iemand die ook een stuk product had. Maar je bent dan alleen maar aan het kijken naar de extreem linkse kant van de normaalverdeling. Dat is een vertekend beeld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 10:31
Je had beter kunnen posten voordat de voeding retour ging. Had je videokaart op de voeding goed aangesloten? De meeste mensen en zelfs computerwinkels als Azerty doen dat niet goed. Er moet een 8 pins kabel in PCIe 1 en een 8 pins kabel in PCIe 3. Dus niets in PCIe 2 en aparte kabels gebruiken. PCIe 2 Is een gedeelde rail.

60A moet voldoende zijn voor welke videokaart dan ook. Doe je de kabels verkeerd dan krijg je max 43A of nog minder.

Zie ook TumTum in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"

[ Voor 22% gewijzigd door Djarune op 05-07-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
@Djarune Je hebt gelijk in het feit dat ik dit eerder had kunnen posten. Gezien de voeding überhaupt niet meer reageerde, leek me een retourverzending sowieso nodig.
Ik was benieuwd naar een antwoord zoals jij die geeft. Ik zal, als de voeding eenmaal vervangen is, de PCIe2 ingang niet meer gebruiken. Dank voor je antwoord!

@Uszka Ah interessant. Ik was er niet van op de hoogte dat dit voorkwam bij deze voedingen. In mijn geval bleek de voeding inderdaad echt niet meer te werken. Als ik het antwoord van Djarune aanhoud, dan moet het goed komen in de toekomst ;)
Pagina: 1