Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

32 GB Dual DDR5 bij 4400 MHz of 128 GB, 4 x 32 GB, DDR5,3600

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snipje.
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-07-2022
Hallo, misschien is dit een hele stomme vraag,
maar ik vraag mijzelf af waarom ik voor meer ram maar een mindere snelheid 1500euro betaal.
kan iemand mij dit uitleggen?.

Gr snipje

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:47
De vraag voor ons is welke setjes je aan het vergelijken bent - geef ons bij voorkeur een link

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 19:20

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Vast vraag en aanbod

• Snipje.
ik zat op een side alienwhere ofzo, maar als ik die ram upgrade voor 1500euro, zeggen sommige mensen zeggen dan dat de snelheid minder is, toen vroeg ik mezelf af waar ik die 1500euro voor betaal.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 12:31

DataGhost

iPL dev

Voor 4x zoveel geheugen, lijkt het. Dat staat in je topictitel al dus ik vraag me af wat er onduidelijk is? Overigens zou ik bij Alienware wegblijven tenzij je graag 5x teveel betaalt voor de hardware die je krijgt. En als je dit moet vragen weet je in ieder geval behoorlijk zeker dat je die upgrade *niet* moet doen omdat je er niks aan hebt.

• Snipje.
file:///C:/Users/Gebruiker/Videos/Desktop/Desktop%20Screenshot%202022.07.04%20-%2020.04.16.93%20(2).png

• Snipje.
Nee oke dan weet ik dat bedankt voor de info,

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:47
Snipje. schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:07:
Nee oke dan weet ik dat bedankt voor de info,
Kijk deze video ook nog even voor je een Alienware koopt.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hoger geclockt geheugen ("hogere MHz") is in sommige gevallen nuttig. Je kunt benchmarks opzoeken voor programma's die je wilt gebruiken. Dan kun je zien of de programma's die jij wilt gebruiken baat hebben bij sneller geheugen.

Meer geheugen is nuttig als je programma's ook dit extra geheugen kunnen gebruiken. Vaak is voor gaming 32GB meer dan genoeg.

Overigens zou ik geen kant-en-klare PC kopen. Onderdelen zijn vaak niet goed op jouw eisen afgestemd, upgrades bij aankoop zijn veel te duur, koeling is soms niet goed en achteraf upgraden is moeilijk. Beter koop je een zelfbouwpc die je desnoods laat bouwen als je dit niet zelf kunt.

128GB RAM is gewoon duurder, omdat het 4x zoveel RAM is. Hoger geclockt geheugen is vaak iets duurder, maar niet zoveel duurder dat het net zo duur is als 4x zoveel geheugen dat iets lager geclockt is. Ik denk overigens dat die personen bedoelen dat hoger geclockt geheugen beter is dan evenveel lager geklockt geheugen. Of meer geheugen of hoger geclockt geheugen beter is, is maar de vraag. Als jouw programma niet overweg kan met hoger geclockt geheugen, maar wel veel baat heeft bij veel geheugen is vele geheugen beter en andersom geldt hetzelfde. Dus wat ik al eerder zei, zoek benchmarks of vertel welke programma's je wilt gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door hoi1234 op 16-07-2022 07:01 ]

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:27

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Bij Alienware wordt je ook gewoon genaait waar je bij staat. Natuurlijk kan geheugen duur zijn, maar 1500 euro is echt veel te duur in de meeste gevallen.

De prijzen worden bepaald door snelheid en timings van het geheugen. Hoe lager de timings hoe duurder. Of je het echt merkt hangt af van je gebruik.
Pagina: 1