Celeron + Athlon Waterkoelen.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Celeron 800 @ 1066 @ 1.8v
Athlon 750 @ 1000 @ 1.8v

Als ik nu een 1000Liter/uur pomp koop, 2 waterblokken en 1 radiator, zou het genoeg koelen? Er kunnen btw op de radiator juist gepast 3 x 92mm fans op.

Verwijderd

neem er nog een radiator bij, of een hele groote of een reservoir

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:40
het handigste lijkt me wel 2 aparte curcuits. bijvoorbeeld 1x 800l/uur die athlon-radiator-tank ofzo doet en een 400 die tank-celly-tank doet. of natuurlkijk iets anders.

2 proccy's achter elkaar lijkt me niet fijn. de ene krijgt dan nml het warme water van de andere.

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Op zondag 26 augustus 2001 13:43 schreef poing het volgende:
Als ik nu een 1000Liter/uur pomp koop, 2 waterblokken en 1 radiator, zou het genoeg koelen? Er kunnen btw op de radiator juist gepast 3 x 92mm fans op.
Ja, dat gaat makkelijk. Uit ervaring weet ik dat het water nauwelijks wordt verwarmd in het eerste waterblok. Als er 3 x 92mm fans op je radiator passen is deze zeker groot genoeg. En een pomp van 1000l/u is ook ruim voldoende.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Je kan ze ook paralel schakelen.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wel ik zou Splitten voor de waterblokken en terug bij elkaar laten komen na de waterblokken :-)

Verwijderd

Lekker in serie zetten die waterblokken. Scheelt een hoop ellende, en het water dat je blok uitkomt is niet veel warmer dan wat er ingaat. 1000l/uur is ook meer dan genoeg (hou je 300-500L/uur van over).

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 12:47 schreef poing het volgende:
Wel ik zou Splitten voor de waterblokken en terug bij elkaar laten komen na de waterblokken :-)
zou ik dus ook doen, lijkt me het meest logische althans.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 21:50
Splitten (waterblokken parallel) is erg irritant. je zit namelijk met het probleem dat water de weg van de minste weerstand neemt en dat wil dus zeggen dat 1 van de waterblokken hoogstwaarschijnlijk MEER water krijgt als het andere waterblok..

in serie is veel beter omdat er dan door beide evenveel water met evenveel druk stroomt. dat het warme water van het 1e blok in het 2e blok komt is onzin, want het water warmt door het blok maar 1 of 2 graden op.. dus dat scheelt niet zoveel.. het is dus niet zo dat het water naar het 2e blok warm is ofzo :)

Have a wheelie good weekend!

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Mooi in serie zetten, dat gaat best.

Verwijderd

En als je nou de ene pc een keer wil meenemen? wat dan :P

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

oc-shop heeft voor fl 70,- een 1300l/uur pompje en die ga ik kopen denk ik. want ik wil ook een P3 en een P4 koelen met 1 pompje.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Je koelt toch ook eerst je proc en daarna je video-kaart cq. chipset :? :?
Pagina: 1