Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickdg
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-11-2024
Hallo,

Een vriendin van me is van plan om 1250 euro in een laptop te investeren en ik vroeg me af of jullie advies konden geven voor een mooi product.

Deze laptop wil ze voornamelijk gebruiken voor het tekenen in zware programma’s en gamen. Al hoeft ze niet persé 60fps in cynerpunk te behalen. Daarbij reist ze graag en wil ze vaak bij mensen op bezoek, en omdat ze bang is dat ze tijdens het reizen haar laptop laat vallen o.i.d. Wil ze graag een laptop dat wel een beetje tegen een stootje kan.

Kort samengevat:
-Veel ram
-Goede intel CPU (ben geen AMD fan)
-Goede GPU maar hoeft geen monster te zijn (2070 ofzo)
-Stevige bouw/behuizing
-1250 euro

Enig advies? Laat me vooral weten of jullie nog iets willen weten!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:15

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tja, praktisch elke laptop is van plastic.

Maar klik in pricewatch 2070 en alles daarboven aan, alle intel processoren en sorteer op prijs.

En dan op plaatjes kijken welke d'r "stevig uit zien".

Maar koop d'r gewoon een heel goede tas en/of hoes bij, want ik verwacht niet dat je een "rugged gaming laptop" hebt in die prijscategorie?

Ik ben wel tevreden over de kwaliteit van Lenovo

Asus was eerst altijd ook heel goed, Acer dan weer wat minder, maar durf niet te zeggen hoe die het de laatste tijd doen.

Wat betreft BTO, dat plastic knapt te snel, vaak rondom de USB poorten, maar ook de rand rondom het beeldscherm heeft het bij mij begeven.
De aftersales geeft dan aan dat het om cosmetische schade gaat en dan is wat betreft hun de kous af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Voor rond de 1000 euro kun je een behoorlijk goede laptop kopen die geschikt is voor gamen.
Zie bijvoorbeeld deze
Dan hou je 250 euro over voor een hele goede tas, rugzak , hoes om de laptop te beschermen tijdens vervoer.
Lijkt mij de goedkoopste oplossing.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Yaksa schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:57:
Voor rond de 1000 euro kun je een behoorlijk goede laptop kopen die geschikt is voor gamen.
Zie bijvoorbeeld deze
Dan hou je 250 euro over voor een hele goede tas, rugzak , hoes om de laptop te beschermen tijdens vervoer.
Lijkt mij de goedkoopste oplossing.
Een 3050ti zal niet genoeg zijn voor zware tekeningen etc. vrees ik.
Zou minimaal kijken naar een 3060 / 2070.
Een 3070 zal voor dat budget lastig worden.
Bouwkwaliteit is tegenwoordig bij alle merken wel prima op orde, koop inderdaad beter een goede tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je zoekt eigenlijk 2 tegenstrijdige dingen.

Een thin en light, zijn klein en licht, dus makkelijk mee te nemen, en relatief stevig.
Gaming laptops zijn groter en zwaarder, lastiger mee te nemen, en doorgaans en veel plastieker, en door de vele ventilatie gaten een stuk zwakker.

Maar geen van 2'en gaat vallen leuk vindne, dus zorg iig voor een goede laptoptas die klappen kan opvangen. (dus echt met "kussens" erin)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-04 12:02

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Denk dat alle laptops met deze eisen niet tegen een stootje kunnen of je moet een militaire uitvoering vinden. Je zal moeten zoeken naar een stevige 'light weight' hoes voor de laptop.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-05 22:51
MSI heeft hier https://www.msi.com/Landing/2019-MIL-STD-810G-Testing/nb een mooi lijstje staan met laptops die militair getest zijn.

Dan is deze pricewatch: MSI Creator M16 A11UD-853NL degene die binnen het budget past.

Jammer genoeg is militair getest geen kenmerk in de pricewatch.
Pagina: 1