Ping spiking met goeie internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outofhell
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-07-2022
mijn broertje speelt vaak roblox en meestal ping spiked hij helemaal eruit met wel spikings tot 2100ms
ik probeer het voor hem te fixen maar het lukt niet echt, internet speed is 300 met average ping 12 tot 20, en ik heb t zelfde heletijd gaat mijn ping omhoog van 60/70 naar 1000+ ms hooplijk weet iemand iets om dit te fixen
mijn task manager ethernet spiked ook omhoog boven de 800 kbps en dan 100 kbps
...

hij heft een radeon RX 580 series
...

ik heb malewarebytes geinstaleerd en hij had 27 detections allemaal verwijderd, hielp niks
ik heb alle drivers geupdate, hielp niks
router gereset, hielp niks

:) :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-05 14:13

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Is het alleen op een enkele PC in het netwerk of ook op meerdere PC's in het netwerk?

Is het alleen bij Roblox of ook bij andere spellen?

Zit hij bekabeld aangesloten op de router, of via wifi of zich stekkers via stopcontacten?

Windows volledig schoon installeren is een optie, dan kun je vaak wel afleiden of het aan de software ligt.
Hardware lijkt mij niet zo snel waarschijnlijk, of wellicht is z'n kabeltje beschadigd o.i.d.

Het kan ook zijn dat op het moment dat hij lag heeft, iemand anders aan het updaten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outofhell
we hebben 1 pc op het netwerk in mijn kamer en voor de rest niks..

als ik op andere games speel heb ik 1 tot 60 ping,
bijv bij fortnite

maar als ik op roblox speel samen met mijn vrienden die letterlijk naast mij wonen die op een laptop spelen terwijl ik op een gaming pc speel met betere internet, hun spike pingen nooit..

beetje jammer dat het gebeurd want het verknalt heel mijn gaming experience..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outofhell
de router is zeg maar,

internet kabel via mijn pc naar mijn router, de router zit nog met een internet draad (als die eruit is dan is er geen internet op de router en kan ik niks)

en mijn ethernet kabel is ongv 2 meter en ik heb ook al kleiner geprobeerd maar niks werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outofhell
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zatQVE7FOa6AuIhotxtnJiA3MxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g9ZEfN96adVVfShA9UdFL6kP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:59
Probeer duidelijk aan te geven hoe je verbinding is. En welke apparatuur er allemaal aangesloten zijn. ( Dus welke hardware )

Dus heb je een modem, een switch en meerdere pc's. Want in je ene post heb je het over 1 pc en andere over meerdere.

Je hebt het over mijn kamer? Woon je op kamers? Welke provider heb je? ( Hogere download snelheid is niet perse beter :) )

[ Voor 20% gewijzigd door corporalnl op 04-07-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outofhell
oke,

ik heb zegmaar een pc samen met mijn broertje, we spelen er roblox op hij meer dan ik,

ik heb nu een fritz box (router) met alleen mijn pc erop aangesloten

en als ik het goed heb is Realtek PCIe GbE Family Controller de internet chip die in mijn pc zit (als ik t goed heb hoor ik weet er niet zo veel van)

en ik heb 1 pc maar sorry voor de onduidelijkheid

heb hier alles gezegd wat ik weet n beetje over mn pc.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:35
Ik zou een herinstallatie uitvoeren.

Als je virussen/malware had op je computer zijn er nog geheid resten over.

Enige dat helpt is een herinstallatie en zorgen dat je een goede antivirus hebt en deze up2date is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-03 18:13
Ik heb namebench-1.3.1-Win gebruikt om DNS adressen te krijgen welke de kleinste ping hadden.
Deze adressen kun je dan in je router zetten. Wanneer je even zoekt met google op namebench vind je het programma al snel. Pak evt. de portable versie.

Misschien helpt dat aan een snellere ping.

Je kunt natuurlijk ook de DNS adressen van Google zelf eens proberen:
"Configure your network settings to use the IP addresses 8.8.8.8 and 8.8.4.4 as your DNS servers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
YouTube: How To Change Country On Roblox (PC & Mobile)

is dit nog wat? wellicht perongeluk je regio aangepast en stuurt Roblox jou naar NA servers ipv EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

JantjeKoud schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:30:
Ik heb namebench-1.3.1-Win gebruikt om DNS adressen te krijgen welke de kleinste ping hadden.
Deze adressen kun je dan in je router zetten. Wanneer je even zoekt met google op namebench vind je het programma al snel. Pak evt. de portable versie.

Misschien helpt dat aan een snellere ping.

Je kunt natuurlijk ook de DNS adressen van Google zelf eens proberen:
"Configure your network settings to use the IP addresses 8.8.8.8 and 8.8.4.4 as your DNS servers."
DNS is iets anders dan ping. Trage DNS servers zijn voor webbrowsing een plaag, maar bij het gamen hoef je niet continu nslookups te doen, al helemaal niet meerdere keren per minuut.
Fore! schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:35:
YouTube: How To Change Country On Roblox (PC & Mobile)

is dit nog wat? wellicht perongeluk je regio aangepast en stuurt Roblox jou naar NA servers ipv EU?
Je gaat geen 12-20ms ping average halen naar ergens anders dan EU (sterker nog, met die averages hangt de server ergens vlakbij de AMSIX in NL).

TS, je netwerk en internetverbinding is nog steeds niet helemaal duidelijk. Kun je exact aangeven:

- welke provider je hebt
- hoe internet je huis binnenkomt (glasvezel/DSL/kabel/4G/anders)
- welke modem/NT je van je provider hebt (merk+model)
- exact welke Fritzbox router je hebt (modelnr staat op sticker onderop)
- heb je nog een laptop in huis (evt van je ouders) met Ethernetaansluiting erop voor 'second opinion'?
- zijn er nog apparaten in huis draadloos met de Fritzbox verbonden? Zo ja hoeveel en welke?

Met die informatie kunnen we in ieder geval zeggen wat de volgende troubleshootstap zou moeten zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outofhell
1. Mijn provider weet ik niet dat moet ik even vragen aan mijn vader,

2. Tja ik moe dat ook vragen,

3. Ook vragen,

4. De router heet Fritz!bok 4040,

5. Fritzbox 4040 MP,

6. Ja maar die is met de wifi beneden verbonden,

7. Mijn telefoon is nog met de fritz box in mijn kamer aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kan je vrienden niet hun pc meenemen om te kijken of het daar wel werkt? Zo kunnen we uitsluiten dat het aan je pc licht en niet je internetverbinding.
@outofhell

Weg

Pagina: 1