Beste VPN-aanbieder?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.397 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeAddicted
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11-2022
Hi allemaal!

Ik heb even een vraag, wellicht weet iemand hier op het forum dit? Zijn er mensen die ervaring hebben met een VPN aanbieder?

Ik zoek een VPN met de volgende eisen:

- Niet voor de massa; dus geen NordVPN o.i.d. Liever klein en betrouwbaar.
- Een VPN die BEWEZEN geen logs bij houdt en in het buitenland niet doet aan monitoring.
- Een VPN met keiharde 15ms of snellere responsetijd op PING's
- Prijs I don't care

Weet iemand raad?
Overigens niet voor dingen die bezwaarlijk zijn. Ik ben echter behoorlijk boos over het gesleep door inlichtingendiensten. Ik vind mijn privacy op internet een mensenrecht.

Daarom zit ik overigens ook bij Freedom Internet. Ik vind dat die gasten meer bekendheid verdienen, dus bij deze!

[ Voor 17% gewijzigd door CodeAddicted op 04-07-2022 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Al gekeken naar Mullvad? Daar kun je zelfs met cash (envelopje met geld) betalen. Paar jaar geleden gebruikt, grotendeels naar tevredenheid. Support was ook prima.

Overgestapt naar Private Internet Access, voornamelijk omdat ze veel beter apps hadden (hebben?) voor iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeAddicted
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11-2022
sOid schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:55:
Al gekeken naar Mullvad? Daar kun je zelfs met cash (envelopje met geld) betalen. Paar jaar geleden gebruikt, grotendeels naar tevredenheid. Support was ook prima.

Overgestapt naar Private Internet Access, voornamelijk omdat ze veel beter apps hadden (hebben?) voor iOS.
Genoteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntjeh
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-05 18:44
Proton vpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 11:40
Mullvad inderdaad. Je bent niets meer dan een nummertje voor hun, "accounts" zoals bij andere VPN aanbieders hebben ze eigenlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05:01

jurroen

Security en privacy geek

Wat je wilt is simpelweg onmogelijk. Er is, technisch gezien, geen enkele manier om te bewijzen dat er geen logs worden bijgehouden. Natuurlijk kan men wel een audit laten doen, door een externe partij, maar dat geeft geen enkele garantie dat die configuratie ook in gebruik is. Wellicht in de toekomst met full verified boot en configuration attestation (ala wat GrapheneOS doet met hun Auditor).

Wel kun je kiezen voor een partij die het zo goed mogelijk doet. Heel wat VPN aanbieders zijn gevestigd in schimmige landen, naar eigen zeggen zodat ze niet hoeven te loggen. Dat neemt gelijktijdig ook een stuk bescherming en aansprakelijkheid weg. Binnen de EU, bijvoorbeeld, is er natuurlijk de AVG en is het makkelijker om actie te ondernemen, rechtswege of anders, in het geval dat.

Ik zou persoonlijk, net als @sOid, Mullvad aanraden. En wel om de volgende redenen:
  • Zo anoniem als het maar mogelijk is - je hoeft geen naam, mailadres of wat dan ook te geven. Je krijgt een willekeurig accountnummer en kunt daar geld op storten, zelfs door briefgeld anoniem in een envelop op te sturen.
  • Transparant - Mullvad is enorm transparant, zo kun je in het serveroverzicht zien of een server hun eigendom is of dat het gehuurde hardware is, welke provider ze gebruiken, etc. Ik heb ze nooit kunnen betrappen op schimmige praktijken, zoals NordVPN die een oude gecompromitteerde server onder het vloerkleed probeerde te schuiven.
  • Innovatief - Mullvad heeft al jaren ondersteuning voor Wireguard; wat een hogere performance geeft en minder attack surface heeft dan OpenVPN. Al is het maar door de kleinere codebase. Ook zijn ze aan de lopende band bezig met nieuwe techniek, waaronder preshared keys wat post-quantum veilig zou moeten zijn. Ze zijn de grondleggers van het open stboot en open hardware innovaties.
  • Ze laten regelmatig externe audits uitvoeren.
  • Geen marketing bullshit. Er is geen referral model, geen reseller-constructie en je betaalt altijd vijf euro per maand of je nu voor een maand gaat of voor drie jaar.
Ik schrijf deze reactie dus puur omdat ik tevreden ben over Mullvad. Ik krijg er niets voor terug. Het gros van de VPN aanbieders zet wel incentives tegenover recensies en marketing door anderen.

Helemaal los van Mullvad - ik raad je aan om deze video eens te kijken, die legt goed uit hoe veel aanbieders inspelen op je gevoel/paranoia met bullshit claims.

Daarnaast: geen enkele VPN aanbieder biedt bescherming tegen jouw onzorgvuldigheid. Als je ineens full-time een VPN-dienst gebruikt zonder verder iets te veranderen, kan je alsnog gevolgd worden. Stel dat je bijvoorbeeld dan ook inlogt op je Google account, geeft dat de mogelijkheid tot correlatie. Het maakt het wel een stuk lastiger, omdat vanaf 1 IP adres zowel jouw verkeer als het verkeer van (vele?) anderen komt.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 12:00

ZeroCode

Woopie

Kijk je wel eens Hunted? Elke overheidsinstantie kan bij elke commerciële vpn provider binnen een uur als ze willen, wat ze ook beweren....
CodeAddicted schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:47:
Hi allemaal!

Ik heb even een vraag, wellicht weet iemand hier op het forum dit? Zijn er mensen die ervaring hebben met een VPN aanbieder?

Ik zoek een VPN met de volgende eisen:

- Niet voor de massa; dus geen NordVPN o.i.d. Liever klein en betrouwbaar.
- Een VPN die BEWEZEN geen logs bij houdt en in het buitenland niet doet aan monitoring.
- Een VPN met keiharde 15ms of snellere responsetijd op PING's
- Prijs I don't care

Weet iemand raad?
Overigens niet voor dingen die bezwaarlijk zijn. Ik ben echter behoorlijk boos over het gesleep door inlichtingendiensten. Ik vind mijn privacy op internet een mensenrecht.

Daarom zit ik overigens ook bij Freedom Internet. Ik vind dat die gasten meer bekendheid verdienen, dus bij deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:57
ZeroCode schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:34:
Kijk je wel eens Hunted? Elke overheidsinstantie kan bij elke commerciële vpn provider binnen een uur als ze willen, wat ze ook beweren....
[...]
Hunted is waarschijnlijk grotendeels scripted reality. Je moet niet alles geloven van wat er gebeurd.

En ja, als de overheid mee wil kijken dan kan dat. Mits de servers in NL staan en ze daar via een tapverzoek bij kunnen. Al zal daar altijd tijd overheen gaan en echt niet binnen één uur geregeld zijn. Staan ze niet in NL, dan wordt het al weer een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 15:58

[...]
Hunted is compleet gescript mocht je je het afvragen.

Maar inderdaad, ik gebruik ook al jaren mullvad met enorme tevredenheid. Kost €5 per maand en ze zeggen het altijd zo te houden. Tot nu toe waar gebleken.

[ Voor 19% gewijzigd door donleo123 op 05-01-2023 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

[...]
Jij gelooft dat? 8)7 Dat programma is niet echt..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Goed bedoeld, maar zullen we deze oude koe laten waar die lag? In de sloot?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.