[PC] Raft

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 21:50

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIs75ySm3KXV2VxJ0Xm5b4qbJQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rixcpgvN6jEDNCQpt4poW4AQ.jpg?f=fotoalbum_large

Raft

Raft is een unieke survival, adventure game die veel kan bieden voor de gamer die op zoek is naar een wereld waarin je de uitdaging aan gaat te overleven op een zelfgebouwde raft, alleen of samen met vrienden. Verzamel allerlei resources waarmee je je vlot uitbreidt en inricht naar je eigen zin. Ondertussen bezoek je verschillende eilanden, waaronder grote unieke eilanden die je verder brengen in het verhaal van de game.

Met een haak kun je aan allerlei resources komen die drijven rondom je vlot maar die zich ook op de zeebodem bevinden. Met plastic, hout, touw maar ook ijzer, koper en titanium verbeter je je vlot en zorg je dat je in leven blijft door te BBQ'en, het zoute water te filteren naar drinkbaar water en zelfs smoothies kun je maken. Met betere resources upgrade je langzamerhand je raft naar efficiëntere voorwerpen die langer meekunnen en er beter uitzien.

Naarmate je verder komt in de game, ontdek je wat er is gebeurd met de aarde die inmiddels veel lijkt op de film Water World. Ontdek het verhaal van de vorige bewoners van bestemmingen die je tegenkomt in je avontuur.

De game is al een tijd uit als early acces game. Maar nu de game volledig is uitgekomen op 20 juni 2022 ishet tijd dat de topic op het Tweakers Forum wordt gestart. Deel je unieke rafts, stel vragen, deel easter eggs en geheimen en laat dit een plek zijn waar gamers elkaar kunnen ontmoeten om samen een toffe raft te bouwen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZgRgfv4RG7cLGihP4VkBTmkySc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tstNWbWEbtoDKCvadhJyUrW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9NZ0137szLA0PeqyWGwaa_njvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DK5lzlvhJcpb8hubqVnBJqZF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6PlaymmrLHe8EjRmsCtSt2Opsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FyBXPIenkOHA9uIQ1vrhTrIc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
Voel je vrij om mij een persoonlijk bericht te sturen om samen een nieuwe game op te starten :)

Een tip waar ik gisteren achteren kwam: als je het verhaal van Temperance inmiddels voorbij bent, is het later de moeite waard terug te komen om alle resources daar opnieuw gespawned aan te treffen! Erg veel titanium (10x) uit de bunkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:50
Ben na de final release weer opnieuw begonnen.
Het blijft een fantastisch spel om je eigen boot ehh raft te maken.
Heel veel creatieve vrijheid, building management en beetje automation.
Survival is relatief makkelijk als je de basis zaken op orde hebt.
Ik heb de story nog niet uit, ben nu bij een boss fight ;)

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:50

Nikeo

Jawelles

Met zo'n 7 irl vrienden hebben we in coronatijd Valheim en the forest gespeeld in coop. Geweldig leuk. Nu op vrijdagavond is de boot vol in raft.

We zijn nu bij het eerste verhaalmoment gekomen na het bouwen van de radio. Erg leuk spel tot nu toe. 20 euro nu al waard.

Wat in coop wel jammer is: de host van de server heeft wel vrij veel lag voordeel. Vechten met de haai is wel wat lastig als hij ineens bij je is en je hem niet altijd raakt met je speer.

EDIT: Na twee of drie avondjes haakten 4 van de 7 mensen al af. Niet leuk genoeg, te grindy zeggen ze. Ik denk dat het wel wat meevalt. Het spel kun je met 8 coop doen maar het is het leukst met max 3 denk ik. Anders gebeurt er van alles en heb je geen idee van wat precies. Je krijgt ook vrij snel onenigheid op het schip met te veel mensen. Ik vind het zelf wel erg leuk. Ik denk dat we wbt verhaal ongeveer op driekwart zijn na 6 (?) avondjes van 3,5 uur.

[ Voor 33% gewijzigd door Nikeo op 08-12-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
Inmiddels al uitgespeeld?

Kan me goed voorstellen dat teveel personen op de raft ook te veel is en er organisatieproblemen komen haha. 2 of 3 lijkt me prima te overzien.

Ik denk dat ik de game in duo's ook nog wel eens wil doen in plaats van alleen maar solo. Ik heb twee games opgestart met vrienden maar ook zij zijn afgehaakt omdat het of te grindy is of omdat er wel wat anders te spelen is. Wellicht dat de stijl of de gameplay van de game te indy of niche is voor de meeste mensen, geen idee.