Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies stadsverwarming vloerverwarming slimme regulatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daethoron
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik ben opzoek naar een systeem waar ik mijn vloerverwarming kan regelen in verschillende zones.
Mijn woning heeft 3 etages en is voorzien van stadsverwarming. Ik heb alleen vloerverwarming met op de begane grond een 8 groups verdeler. Op de eerste etage een 8 groups verdeler. En op de tweede etage een 4 groups verdeler.

Ik ben opzoek naar de volgende situatie:
Begane grond: 1 zone (8 groepen)
1e Etage: 3 zones: Slaapkamer 1 (3 groepen) , Slaapkamer 2 (2 groepen), Overloop/badkamer 3 (groepen)
2e Etage: 1 zone: Slaapkamer (4 groepen)

Ik zou deze 5 zones in een app willen zien en zo per zone de temperatuur kunnen regelen.
Zelf heb ik ooit gekeken naar Honeywell Evo home. Echter gaat mijn voorkeur meer uit naar Tado daar dat met Apple Homekit werkt. Echter weet ik niet of dit mogelijk is. De buizen zijn goed gelegd per zone dus regeling daarvan is mogelijk.

Alle reacties

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-11 11:00

CaDje

Framedrops for life

Ik heb zelf in mijn nieuwbouw appartement een systeem van WTH (www.wth.nl). Ik heb 1 verdeler met 7 groepen. Elke groep heeft een apart aangestuurde klep op de retour leiding, deze wordt door thermostaten in de slaapkamers en badkamer aangestuurd via een regelmodule. In de woonkamer is de hoofd thermostaat, deze regelt 3 groepen die naar de woonkamer lopen, en de hood kleppen die op de retour leidingen zitten van de verdeler naar de stadsverwarming aansluiting.

Ik ben mij nog aan het inlezen over dit systeem, maar het zou goed moeten werken (ik woon er zelf nog niet). Het is wel zo dat de hoofd thermostaat leidend is, dus als er in de woonkamer geen warmte (of kou) gevraagd wordt gaat de retourklep op de verdeler dicht.