Luvion babymonitor tijdelijke fix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 09:12

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Topicstarter
Heb een luvion essential al zo'n anderhalf jaar. Helaas is de powerknop lam gegaan. Knopjes slijtage blijkbaar geen garantie. Nou is open maken niet zo probleem maar weet niet of ik dit knopje kan kan fixen ? Geprobeerd eruit te trekken maar blijft terug gaam naar oude positie en knopje is niet meer in te drukken. Weten jullie een manier om knopje weer werkend te krijgen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Juau01rEV5AsV9rGJ_kknF_ENKM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jATPY9fT31YdbzmqON4Jn6Xm.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09 11:11
Ik denk niet dat dat op een simpele manier te maken is. Zal gewoon een nieuw schakelaartje op gesoldeerd moeten worden.
Denk dat bijna elk electra reparatiebedrijf je daar wel mee kan helpen. (je zo misschien zelfs hier een advertentie kunnen maken voor V&A)
Ik ben absoluut geen ster in solderen, maar dit lukt mij nog wel als het moet.

Je zou misschien ook de contacten even kunnen kortsluiten, en hem permanent aan laten staan.

Ik zou het er alleen niet mee eens zijn dat de garantie hier voor geweigerd word, wat een ontzettende onzin. Dit is gewoon een defect in het product, zo'n knop moet gewoon de levensduur van een product mee gaan.
Daar zou ik eigenlijk als eerste wat meer druk op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kunt altijd een paar draadjes bij de bestaande schakelaar solderen en daar weer een schakelaartje aan hangen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:46

Pos

Nice.. Good to know. Die hebben wij ook. Kan ik vast rekening houden met de komende reparatie.

Die knoppies zijn idd niet ff open te maken en het convex stukkie blik weer goed te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Topicstarter
Thanks voor de reacties. Zie in VA helaas niemand. Ga Luvion morgen wel even bellen maar slijtage/knoppen niet mee in garantie. Nieuwe monitor kost 109,- even kijken hoeveel het zou kosten.

Ken het aansluitpuntje niet, weet niet of ik draadjes makkelijk kan aansluiten. Zal wel niet makkelijk plus en min zijn. Kijk wel of ik een handy man in de buurt vindt als de garantie niks oplost. Ook geen zin hem een week of meer kwijt te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Gebruik je de andere knopjes wel eens? Anders zou je een schakelaartje daarvan kunnen omwisselen.
Een handig iemand met een soldeerbout met fijne punt heeft dit in 10 min. gerepareerd voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:26

MeesterPieter

PnP Pinball

WEBGAMING schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:26:

Ik zou het er alleen niet mee eens zijn dat de garantie hier voor geweigerd word, wat een ontzettende onzin. Dit is gewoon een defect in het product, zo'n knop moet gewoon de levensduur van een product mee gaan.
Daar zou ik eigenlijk als eerste wat meer druk op zetten.
inderdaad, dit is nu precies waar garantie voor is.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 19:44
Ik zou idd ook even wat meer druk zetten op de garantie, mocht het echt niks worden en je bent in omgeving Utrecht wil ik best even het soldeerwerk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38

BoGu5

hmmmz

ThinkPad schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:10:
Gebruik je de andere knopjes wel eens? Anders zou je een schakelaartje daarvan kunnen omwisselen.
Een handig iemand met een soldeerbout met fijne punt heeft dit in 10 min. gerepareerd voor je.
Ik heb hetzelfde ding. Ik zou het knopje voor afspelen van muziekjes daar voor opofferen. Erger me al 3 jaar dood aan die knop.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delirium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 13:34
Zojuist onze Luvion monitor open gemaakt omdat deze ook niet meer aan ging, ik had een lam knopje verwacht en wilde doen wat BoGu5 voorstelde:
BoGu5 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:55:
[...]

Ik heb hetzelfde ding. Ik zou het knopje voor afspelen van muziekjes daar voor opofferen. Erger me al 3 jaar dood aan die knop.
Ik heb overigens i.v.m. het per ongeluk indrukken van de muziek knop (en een baby er mee wakker maken) een jaar terug wat secondelijm in de cap van de knop gedruppeld. De schakelaar intern werkt nog maar je kunt de knop niet indrukken (tenzij ik de lijm wegsnijd).

Terug naar de reparatie, het bleek puur die 'pootjes' van de button cap te zijn die krom waren, ik heb wat plastic er tussen gelijmd. De knop doet het nu maar de monitor wil niet meer aan. Denk dat er bij mij toch meer speelt.

[ Voor 5% gewijzigd door delirium op 20-08-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Topicstarter
Helemaal vergeten die van mij is in zijn geheel vervangen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 12:38
NLKornolio schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:18:
Helemaal vergeten die van mij is in zijn geheel vervangen onder garantie.
Ja, ze repareren niet in Nederland, Luvion is letterlijk 2 salesmannetjes met wat inhuur voor het magazijn en saleskanalen. Je krijgt gewoon een refurbished exemplaar en de jouwe gaat terug naar china.

Ze verkopen ook nog andere rebranded spullen onder andere merken.

[ Voor 8% gewijzigd door Zwarte_os op 22-08-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Topicstarter
Zwarte_os schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

Ja, ze repareren niet in Nederland, Luvion is letterlijk 2 salesmannetjes met wat inhuur voor het magazijn en saleskanalen. Je krijgt gewoon een refurbished exemplaar en de jouwe gaat terug naar china.

Ze verkopen ook nog andere rebranded spullen onder andere merken.
Volgens mij wel in Delft, was langs gegaan want ging bijna op vakantie. Zou 2 uur duren voor reparatie, even Delft in gegaan en toen ik na 2 uur terugkwam nieuwe gekregen.

Hadden ze anders denk ik wel direct een nieuwe gegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door NLKornolio op 22-08-2022 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 12:38
NLKornolio schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Volgens mij wel in Delft, was langs gegaan want ging bijna op vakantie. Zou 2 uur duren voor reparatie, even Delft in gegaan en toen ik na 2 uur terugkwam nieuwe gekregen.

Hadden ze anders denk ik wel direct een nieuwe gegeven.
Ze checken hem en werken de administratie bij voor het terugsturen maar ze hebben geen werkplaats daar om componenten te vervangen. Luvion is een dozenschuiver, er staan ook nog wat andere bedrijfjes op datzelfde adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCB87
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-09 15:10
Blij dat ik dit topic heb gevonden. Ik heb nooit begrepen waarom je de muziek functie niet kunt uitschakelen. Je drukt die knop te makkelijk even in 's nachts. Nooit aan gedacht om gewoon open te schroeven en die knop onklaar te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door DCB87 op 09-03-2023 00:14 ]

Pagina: 1