KPN Glasvezel komt, maar toestemming pandeigenaar nodig.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedro98
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-06 23:16
Hoi medetweakers,

In mijn straat komt glasvezel van KPN. Hier zou ik in mijn woning graag een aansluiting van willen, want het wordt gratis aangelegd en in mijn huurhuis wil ik zelf eerlijk gezegd niet veel geld uitgeven aan een aansluiting. Wel zou het ten opzichte van mijn huidige koperaansluiting behoorlijk grote snelheids- en stabiliteitswinsten kunnen opleveren.
Bij KPN heb ik zelf al aangegeven dat ik toestemming geef, alleen moet KPN nog toestemming krijgen van de pandeigenaar. Nu huur ik bij een particulier, deze persoon woont zo goed als naast me en daar kan ik eigenlijk altijd mee bellen of langslopen. Het overmaken van de huur en dingen zoals de bezichtigingen etc. lopen echter allemaal via een makelaar. Nu heb ik hier eigenlijk 2 vragen over:

1. Wie wordt nu gezien als "pandeigenaar"? Degene die daadwerkelijk het pand in bezit heeft, of is dat in dit geval de makelaar die namens de bezitter van het pand de huizen verhuurt?
2. Hoe werkt het geven van toestemming vanuit de pandeigenaar? Moet ik contact opnemen met de pandeigenaar om dit aan te vragen?

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt :)

Groetjes,
Pedro

Beste antwoord (via pedro98 op 04-07-2022 14:37)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:05
Pand eigenaar is de eigenaar van het pand. ( zit in de naam )
Dat de pand eigenaar verhuur uitbesteed heeft maakt niet uit in dit geval.

Daarnaast als je door 1 deur gaat met de pand eigenaar dan vraag jij het hem/haar toch?
Denk dat hij/zij ook veel voordelen hier in ziet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Pand eigenaar is de eigenaar van het pand. ( zit in de naam )
Dat de pand eigenaar verhuur uitbesteed heeft maakt niet uit in dit geval.

Daarnaast als je door 1 deur gaat met de pand eigenaar dan vraag jij het hem/haar toch?
Denk dat hij/zij ook veel voordelen hier in ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:18
Als pandeigenaar zou ik ook denken: met glasvezel kan ik de huur weer makkelijker verhogen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedro98
Allereerst bedankt voor je reactie!

Dat de pandeigenaar eigenaar is van het pand klinkt inderdaad logisch :) Ik weet van mezelf dat ik vaak te moeilijk kan nadenken over dit soort dingen, dus dat zal hier weer het geval geweest zijn. Dus dit is goed om te weten!

En het toestemming van de pandeigenaar moet ik dus gewoon met hem regelen als ik dat goed begrijp? Dat hij dat dan verder met KPN "moet uitzoeken" zegmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedro98
GarBaGe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:33:
Als pandeigenaar zou ik ook denken: met glasvezel kan ik de huur weer makkelijker verhogen :)
Daar heb je helemaal gelijk in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
pedro98 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:37:
Allereerst bedankt voor je reactie!

Dat de pandeigenaar eigenaar is van het pand klinkt inderdaad logisch :) Ik weet van mezelf dat ik vaak te moeilijk kan nadenken over dit soort dingen, dus dat zal hier weer het geval geweest zijn. Dus dit is goed om te weten!

En het toestemming van de pandeigenaar moet ik dus gewoon met hem regelen als ik dat goed begrijp? Dat hij dat dan verder met KPN "moet uitzoeken" zegmaar?
Ik zou KPN vragen wat de pand eigenaar moet doen om de toestemming te verlenen. Dan scheelt dat werk voor de pand eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedro98
Oke, bedankt voor de hulp en de snelle reacties :)
Pagina: 1