Ubiquiti netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-09 22:30
Goedemiddag,

Momenteel heb ik in huis 2 Ubiquiti UAP-AC-LR access points hangen voor mijn wifi netwerk.
Nu wil ik graag buiten onder een overkapping 1 of 2 camera's ophangen. Hier ligt al een netwerkkabel naar toe.
Nu is mijn vraag: wat kan ik het beste doen om die camera's aan te sluiten?
Ik zat al te denken om een access point buiten op te hangen, bijvoorbeeld de UAP-AC-M-Pro of de UAP-AC-Pro. Dan kan ik hieraan bekabeld (of eventueel draadloos) camera's verbinden. Dan heb ik daar ook gelijk een goede wifi verbinding.
Wat zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt! :*)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderq
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-09 20:11
Ik zou er altijd voor kiezen om de camera’s hardwired aan te sluiten ipv draadloos. Gelukkig heb je er al een kabel liggen.

Met een simpele deauther watch en andere jammers kunnen je camera’s makkelijk tijdelijk onbruikbaar gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
Het idee om een access point met 2x RJ45 te hangen is niet ideaal gezien de 2de LAN poort van zo'n access point geen PoE voeding doorgeeft en je daar dus geen camera mee kan voeden.

Ofwel hang je gewoon een PoE camera aan die kabel, ofwel hang je een USW-FLEX waarop je dan een AP en camera kan hangen die allemaal gevoed worden via PoE:

Unifi USW-FLEX:
Geschikt voor outdoor gebruik
5x Gigabit Ethernet poort, waarvan 1x input
Maximale PoE-budget per poort: 15,4 Watt
PoE-input 802.3af: 8W output
PoE-input 802.3at: 20W output
PoE-input 802.3bt: 46W output
PoE-input via PoE-adapter: 46W output
Waterbestendige behuizing (IP55)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hou er bij de USW-FLEX rekening mee dat Ubiquiti in het algemeen wat langere leveringstijden kan hebben, en leveringsproblemen heeft.

Ik heb bij een paar bedrijven geïnformeerd, maar ze konden me ook geen verwacht levermoment geven voor deze switch. Dus als je geen haast hebt en je wilt per se ubiquiti, kan je geregeld op de webshop kijken of er nieuwe voorraad binnen is die je kan bestellen.

Heb je buiten ook een stroompunt, of ga je de switch, accesspoints en camera's via POE vanuit binnen voeden?

[ Voor 12% gewijzigd door gorgi_19 op 05-07-2022 10:05 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Bedankt voor de reacties. Mijn voorkeur gaat ook uit naar het bedraad aansluiten van de camera('s).
Stroompunt(en) kan ik op die plekken ook eventueel voorzien mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18
Kan ook nog kijken naar een in-wall https://tweakers.net/pricewatch/1245345/ubiquiti-unifi-in-wall-hd.html

Die heeft een aantal porten en een pass-trough. Hoef je voor slechts 1 camera nog een poe injector te regelen.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
SonOfSam schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:01:
Kan ook nog kijken naar een in-wall https://tweakers.net/pricewatch/1245345/ubiquiti-unifi-in-wall-hd.html

Die heeft een aantal porten en een pass-trough. Hoef je voor slechts 1 camera nog een poe injector te regelen.
Dat is ook nog interessant inderdaad!
Ik had eigenlijk de UAP-AC-M-Pro voor ogen, maar nadeel is dus dat ik niet 2 camera's met PoE kan voeden.
Wat zijn nog meer voor-/nadelen van die 2 ten opzichte van elkaar?
En ik kan weinig vinden over hoe buitenbestendig de In-Wall is..

[ Voor 5% gewijzigd door sdop op 05-07-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18
sdop schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Dat is ook nog interessant inderdaad!
Ik had eigenlijk de UAP-AC-M-Pro voor ogen, maar nadeel is dus dat ik niet 2 camera's met PoE kan voeden.
Wat zijn nog meer voor-/nadelen van die 2 ten opzichte van elkaar?
En ik kan weinig vinden over hoe buitenbestendig de In-Wall is..
Ja hij is volgens mij niet erg weersbestendig. Misschien kan je hem in een buiten behuizing doen.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Pagina: 1