Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor een goede vriendin van mij die in september aan een nieuwe opleiding gaat beginnen. Het betreft de opleiding apothekersassistent. Er is één specifiek programma dat erop moet kunnen draaien en dat is Pharmacom. Ik kan helaas nergens vereiste specificaties vinden voor dit programma. De opleiding zelf eist een windows-laptop. Tot slot zou m'n vriendin er graag Minecraft Java op willen spelen
Wat is je budget?
Zelf gaf ze €400-€500 aan, maar ze is bereid tot €600 te gaan als dit een betere laptop oplevert die langer meegaat (minstens 3 jaar zonder merkbare achteruitgang)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop zal elke dag op de fiets mee worden genomen naar school.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben zelf altijd te spreken geweest over Lenovo en minder over Asus. Echter weet ik dat elk merk goede en minder goede series heeft. Merk maakt dus niet uit.
Haar opleiding hanteert de volgende eisen voor een laptop:
- 15" scherm
- Minimaal een i5
- Minimaal 256gb SSD
- Minimaal 8gb geheugen
- Windows 10 of 11
Daar wil ik zelf de volgende wensen aan toevoegen:
- 16gb geheugen
- Stevige behuizing
- Onder de 1.8kg
- Gaat een werkdag mee op een accu
Dit is dus allemaal niet zo spannend. Zelf heb ik de volgende laptop gevonden: pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ALC05 (82LN005CMH). Op YT zag ik al dat de igpu van deze laptop prima is voor Minecraft, dus dat is top. Echter is deze meteen aan de bovenkant van het budget en ik vroeg me af of er misschien een betere keuze te maken is. Daarnaast ben ik erg teleurgesteld dat bij deze laptop het geheugen niet uitgebreid kan worden.
Mijn vragen zijn dus:
- Zou de bovenstaande laptop een goede keuze zijn?
- Hebben jullie nog tips voor een degelijke laptop?
Alvast heel erg bedankt!
De laptop is voor een goede vriendin van mij die in september aan een nieuwe opleiding gaat beginnen. Het betreft de opleiding apothekersassistent. Er is één specifiek programma dat erop moet kunnen draaien en dat is Pharmacom. Ik kan helaas nergens vereiste specificaties vinden voor dit programma. De opleiding zelf eist een windows-laptop. Tot slot zou m'n vriendin er graag Minecraft Java op willen spelen
Wat is je budget?
Zelf gaf ze €400-€500 aan, maar ze is bereid tot €600 te gaan als dit een betere laptop oplevert die langer meegaat (minstens 3 jaar zonder merkbare achteruitgang)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop zal elke dag op de fiets mee worden genomen naar school.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben zelf altijd te spreken geweest over Lenovo en minder over Asus. Echter weet ik dat elk merk goede en minder goede series heeft. Merk maakt dus niet uit.
Haar opleiding hanteert de volgende eisen voor een laptop:
- 15" scherm
- Minimaal een i5
- Minimaal 256gb SSD
- Minimaal 8gb geheugen
- Windows 10 of 11
Daar wil ik zelf de volgende wensen aan toevoegen:
- 16gb geheugen
- Stevige behuizing
- Onder de 1.8kg
- Gaat een werkdag mee op een accu
Dit is dus allemaal niet zo spannend. Zelf heb ik de volgende laptop gevonden: pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ALC05 (82LN005CMH). Op YT zag ik al dat de igpu van deze laptop prima is voor Minecraft, dus dat is top. Echter is deze meteen aan de bovenkant van het budget en ik vroeg me af of er misschien een betere keuze te maken is. Daarnaast ben ik erg teleurgesteld dat bij deze laptop het geheugen niet uitgebreid kan worden.
Mijn vragen zijn dus:
- Zou de bovenstaande laptop een goede keuze zijn?
- Hebben jullie nog tips voor een degelijke laptop?
Alvast heel erg bedankt!