Grootte KLM Handbagage

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoVDV7
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-04-2023
Ik weet niet of dit de goede plek is om dit te vragen maar toch.

Zaterdag vlieg ik met KLM naar Porto, en ik heb een koffer die enkele centimeters breder is dan officieel is toegestaan. De afmetingen voor handbagage bij KLM zijn 55x35x25, en mijn koffer is 53x37x24.

Mijn vraag is of KLM hier een probleem van zal maken, of dat die paar centimeter niet zo’n probleem zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:38
Ja dat kunnen ze want te groot, misschien heb je geluk. Is namelijk erg irritant die grote stukken handbagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dan zit je denk ik op het verkeerde forum. KLM kan je dat vast vertellen :p

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja, dat kunnen ze, het is echter onwaarschijnlijk dat ze het zullen doen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

FreakNL

Well do ya punk?

Is geen enkel probleem.

Sowieso is KLM klantvriendelijker dan de budgetmaatschappijen. Ze hebben dan ook niet van die maffe "kofferpassers" staan.. Dus die paar centimeter doen ze echt niet moeilijk over..

Bron:
Ik vlieg 8-10x per jaar met KLM

Wel zou ik je willen vragen om alsnog te overwegen het spul gewoon in te checken.. Is gewoon gratis bij KLM. Gewoon bij het inchecken zeggen dat je je alleen handbagage hebt maar dat je die alsnog in wilt checken in het ruim.. Geeft je ook nog een extra stuk handbagage want dan mag je dus gewoon een rugzak meenemen aan boord.. Als je sowieso al een stuk bagage hebt om in te checken (voor het ruim) is het helemaal een no-brainer.. Wij vliegen (prive) vaak met 1 in te checken koffer op de boeking maar checken dan vaak nog 2 extra trolleys in die eigenlijk handbagage zijn... En dan nog 2 kleine rugtassen als handbagage.. Dus eigenlijk hebben we teveel bij ons, maar KLM doet daar totaal niet moeilijk over, ze zien zelf ook liever rugtassen in de cabine ipv trolleys..

Ik erger me persoonlijk een breuk aan al die passagiers met die hutkoffers. :+ Wat mij betreft vliegt iedereen gewoon met max een rugzak.. Maar dat is mijn persoonlijke mening :)

[ Voor 152% gewijzigd door FreakNL op 04-07-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12
Vaak maken ze er geen probleem van, want het is echt gemierenneuk in de marge. Maar, ze kunnen er wel een probleem van maken.
Is het niet zo dat ze L+B+H doen? Dan zit zou je er sowieso mee weg komen zeg maar.

Maar het beste is om het te vragen, en geheid als het laatste niet geld, zeggen ze uiteraard dat het niet mag.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 04-07-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hardshell of softshell koffer? Maw kun je het indrukken?

Het gaat er niet zozeer om of het $afmeting is, maar in $ruimte past. Als het met beetje proppen wel 35cm breed is, dan is er niets aan de hand. Zelfs niet bij Ryanair & co.

Is het echter volkomen rigide 37cm, dan *kun* je gedonder krijgen. In praktijk zal een partij als KLM als je toch al voor ruimbaggage betaald hebt niet snel moeilijk doen over 2cm, maar als het ruim vol zit, of als er anderszins problemen zijn in de afhandeling sta je met afwijkend formaat wel vooraan de rij voor gedonder.

Mbt rijen en gedonder: vlieg je vanaf Schiphol? Ik zou persoonlijk eerder zorgen maken om ueberhaupt bij baggage drop en dan door naar security te komen - zodanig dat ik toch echt zou proberen om alleen handbaggage mee te nemen om maar een keer in de rij te hoeven staan (en geen risico te lopen dat bij terugkomst de koffer zoek raakt en op een van de beruchte stapels in de baggagehal terecht komt). Ter indicatie, collega van me vertrok gisteren vanaf Schiphol met alleen handbaggage. Hij was om 5u30 op het vliegveld voor een vlucht om 10u. Hij was pas om 9u30 door security en moest gelijk naar de gate. Een collega met ruimbaggage heeft de vlucht niet gehaald. En eerste zaterdag van de vakantie is geheid nog drukker :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoVDV7
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-04-2023
Vanaf Schiphol idd… Het is een softcase koffer. We hebben geen ruim bagage dus dat scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
TimoVDV7 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 02:11:
Vanaf Schiphol idd… Het is een softcase koffer. We hebben geen ruim bagage dus dat scheelt
Softcase zal geen probleem zijn. Die is nog wel in zo'n bakje te duwen dat ie past. Zolang je 'm niet tot de max volstouwt gaat dat wel goed.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:57
Iemand anders nog ervaringen van KLM?

In april week naar Zweden. Mijn duffelbag rugzak van 40 liter is 60 x 28 x 24

Zal straks ff checken maar iets meer dan die 55 voor de lengte. Ik weet niet wat te doen..

.

https://www.revolutionrac...ssen/duffel-bag-40-unisex

[ Voor 16% gewijzigd door MetalSonic op 26-03-2024 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43

Tazzios

..

Dat soort zachte tassen kun je zo indrukken zodat het wel aan het formaat voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
MetalSonic schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:46:
Iemand anders nog ervaringen van KLM?

In april week naar Zweden. Mijn duffelbag rugzak van 40 liter is 60 x 28 x 24
Hoe streng ze zijn hangt af van de beschikbare ruimte in jouw deel van het vliegtuig. De ervaringen van anderen zijn dan ook niet per se relevant voor jouw reis.

In business of premium economy zou ik me er niet druk om maken. Daar is door de stoelindeling aanzienlijk meer ruimte per stoel beschikbaar. Zit je in economy dan zal het er vanaf hangen hoe vol deze zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:06
Bij mijn laatste terugvlucht uit Zweden werd voor het inchecken al omgeroepen dat het vliegtuig zo vol zat, dat je gratis je handbagage kon afgeven en het meeging als ruimbagage.
Zal allemaal dus wel erg afhangen van de drukte van je vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kets
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-06 17:07
TimoVDV7 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:39:
Ik weet niet of dit de goede plek is om dit te vragen maar toch.

Zaterdag vlieg ik met KLM naar Porto, en ik heb een koffer die enkele centimeters breder is dan officieel is toegestaan. De afmetingen voor handbagage bij KLM zijn 55x35x25, en mijn koffer is 53x37x24.

Mijn vraag is of KLM hier een probleem van zal maken, of dat die paar centimeter niet zo’n probleem zijn.
Ik reis al ruim 10 jaar, meerdere keren per jaar (voornamelijk KLM), met dezelfde handbagage met de volgende maten : 50 x 28 x 40. Bij KLM nog nooit problemen mee gehad. Andere maatschappijen (o.a. LOT, Easyjet, SAS) wil het wel eens tot een 'discussie' komen over de grote.

[ Voor 43% gewijzigd door Kets op 27-03-2024 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TimoVDV7 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:39:

Bij KLM is dat geen enkel probleem, die doen daar echt niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:47
FreakNL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:45:
Is geen enkel probleem.

Sowieso is KLM klantvriendelijker dan de budgetmaatschappijen. Ze hebben dan ook niet van die maffe "kofferpassers" staan.. Dus die paar centimeter doen ze echt niet moeilijk over..

Bron:
Ik vlieg 8-10x per jaar met KLM

Wel zou ik je willen vragen om alsnog te overwegen het spul gewoon in te checken.. Is gewoon gratis bij KLM. Gewoon bij het inchecken zeggen dat je je alleen handbagage hebt maar dat je die alsnog in wilt checken in het ruim.. Geeft je ook nog een extra stuk handbagage want dan mag je dus gewoon een rugzak meenemen aan boord.. Als je sowieso al een stuk bagage hebt om in te checken (voor het ruim) is het helemaal een no-brainer.. Wij vliegen (prive) vaak met 1 in te checken koffer op de boeking maar checken dan vaak nog 2 extra trolleys in die eigenlijk handbagage zijn... En dan nog 2 kleine rugtassen als handbagage.. Dus eigenlijk hebben we teveel bij ons, maar KLM doet daar totaal niet moeilijk over, ze zien zelf ook liever rugtassen in de cabine ipv trolleys..

Ik erger me persoonlijk een breuk aan al die passagiers met die hutkoffers. :+ Wat mij betreft vliegt iedereen gewoon met max een rugzak.. Maar dat is mijn persoonlijke mening :)
Bij KLM kan je naast je handbagage koffer sowieso een 'accessoire' (ten minste op vluchten buiten Europa) meenemen en dat heb ik altijd geïnterpreteerd als een eastpak rugtas en is tot nu toe altijd goed gegaan.

Net als met handbagage, nooit controle gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:11

sebasd

loopt op espresso

Precies de reden dat ik nu waar mogelijk altijd KLM vlieg. Geen gezeur, en als de vlucht vol zit gratis mijn trolley mee als ruimbagage. Deze week ook weer gedaan, zowel heen als terug, bagage lag al bijna op de band tegen de tijd dat ik er was.

Mijn rugtas met laptop en wat kleiner spul kan dan mooi mee in het vliegtuig, voor als er toch problemen met de bagage zijn. En als er wel ruimte is gaat de trolley ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:04
De hoogte is het enige dat vervelend kan zijn. KLM zal het zelf weinig boeien, maar als je over de 40cm gaat past ie wellicht niet meer bovenin. Ik kreeg deze week maar net m'n hardcase koffertje erin geduwd. De hoogte zal tegen de 40 zijn geweest.
Was wel een Hoppertje trouwens, weet niet of het daaraan lag.

Zelfde met die carry-on. Als ie onder de stoel voor je past zal het wel. Doen ze nooit moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
sebasd schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:07:
Precies de reden dat ik nu waar mogelijk altijd KLM vlieg. Geen gezeur, en als de vlucht vol zit gratis mijn trolley mee als ruimbagage. Deze week ook weer gedaan, zowel heen als terug, bagage lag al bijna op de band tegen de tijd dat ik er was.

Mijn rugtas met laptop en wat kleiner spul kan dan mooi mee in het vliegtuig, voor als er toch problemen met de bagage zijn. En als er wel ruimte is gaat de trolley ook mee.
Dat is toch zo bij elke maatschappij? Ook iig gewoon bijvoorbeeld Ryan Air. Als je natuurlijk de trolley bagage mee mag nemen. Overigens ook daar heb ik zo nooit heel hard zien controleren. En bij een als ik het me goed herinner Transavia vlucht naar IJsland was het gewoon ronduit asociaal wat ze mensen als handbagage het vliegtuig in mee lieten nemen. (Niet een beetje over de max, maar gewoon gigantisch boven de max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
sebasd schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:07:

Op Schiphol laatste paar keren 50-60min op bagage moeten wachten. Daar wordt je dus helemaal niet vrolijk van. Sta je daar met je goede gedrag.
Pagina: 1