Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
Ik heb sinds kort geen geluid meer op iPhone 6S, bij beelden die geluid hebben. (Youtube, NOS etc.).
Wel als ik gebeld wordt, of spraak bij WhatsApp krijg ik geluid over de luidspreker. Dus mag ik aannemen dat deze niet defect is.

Instellingen, staan naar mijn weten goed, Maar zie dat er in plaats van een luidsprekertje een hoofdtelefoon en ik kan dat nergens aanpassen. Of weet niet hoe.

Wie heeft een oplossing ? _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70aWGC0xEiBxs0Zn89XPYUDg2FI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uVqMi6WQUMd8iSq6cljpPc6R.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het lijkt er op dat je iPhone denkt dat er een koptelefoon is aangesloten. Mogelijk los je dit op door even een koptelefoon daadwerkelijk aan te sluiten en dan weer er uit halen. Misschien moet je ook stof/vuil er uithalen met een tandenstoker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:38
Dat symbool staat er als je je telefoon verbonden hebt met een headset, danwel bedraad of via Bluetooth. Je weet ook dat het geluidsniveau voor bellen en voor het afspelen van media afzonderlijke instellingen zijn?

Tegelijkertijd... de rest van de tip staat al hierboven!

[ Voor 12% gewijzigd door Archer_VC10 op 04-07-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Ik heb een headset er op en er weer van af gehaald (via de headset krijg ik wel geluid). maar het blijft in de koptelefoonmodus zitten.
BT staat uit.
Ook heb ik de headset-ingang gereinigd. Echter zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mogelijk dat je de headset even een paar keer er in en er uit moet doen. Heb je de iPhone ook al een keer herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Satch schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:13:
Mogelijk dat je de headset even een paar keer er in en er uit moet doen. Heb je de iPhone ook al een keer herstart?
Heb ik diverse keren gedaan. Evenals een herstart. Helaas bood dat geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05 23:32
Heb je ook rechtsboven bij ‘speelt niets af’ gekeken. Daar kun je audio uitvoer kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
4acesNL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:20:
Heb je ook rechtsboven bij ‘speelt niets af’ gekeken. Daar kun je audio uitvoer kiezen.
Daar stond ook de headset aangevinkt, echter bij aanklikken, kwam het vinkje weer terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dixie
Het is opgelost !

Ik heb voor de tweede keer de headset ingang schoon gemaakt (met een schuif afgeknipt wattenstaafje daarin rond gedraaid) en daarbij scherm (headset modus) zichtbaar gezet en bij het schoonmaken, sprong het weer naar luidspreker modus.

Er kwam trouwens best veel vuil uit.

Allen bedankt voor het meedenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maar goed dat Apple die 3,5mm Jack aansluiting niet meer voert vanaf de iPhone 7 :+

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 04-07-2022 10:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Will_M schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:58:
Maar goed dat Apple die 3,5mm Jack aansluiting niet meer voert vanaf de iPhone 7 :+
Ik zou dat wel een gemis vinden, want dan moet je weer klooien met verloopstekkers etc.
Wordt er i.m.o nooit beter op.
Pagina: 1