Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 14:37
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
mifi-router

Wat is je budget?
100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i]ik wil er 2 iPads op aansluiten die onderweg in de auto op weg naar vakantie worden gebruikt om Netflix te kijken. En wellicht sochtends vroeg op de camping[i]

Wat heb je zelf al gevonden?
deze lijkt mij geschikt: TP-Link M7350

Welke vragen heb je hier nog over?
ik heb eigenlijk 2 vragen.

1. Ik wil dit apparaat gaan gebruiken in Frankrijk. Gaat dat werken?
2. Ik zal een abonnement moeten afsluiten bij het apparaat. Nu zie ik dat Tele2 een maandelijks opzegbaar Onbeperkte data sim-only abonnement heeft. Zou dat werken in combinatie met dit apparaat? https://www.tele2.nl/mobi...T2C01,T2A12&lp=1&bc=1,0,0

Beste antwoord (via Muncher op 04-07-2022 14:14)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:52

Croga

The Unreasonable Man

Zoals @Flitzer al stelt is het niet toegestaan een sim met 06 nummer te gebruiken voor een apparaat wat geen telefoon is. Dat is voornamelijk omdat ze 06 nummer op aan het raken zijn.

Wat wij gedaan hebben is een tweede sim aangevraagd voor één van de lopende abonnementen. Dat abonnement hadden we voornamelijk om bereikbaar te zijn tijdens het sporten en zat dus in een mini-telefoon die verder niets kon. Maar omdat hij gekoppeld was aan een Red Together abo had hij wel de optie voor dataverkeer. Gevolg: Sim1 van dat abo zat in de sport telefoon, Sim2 in de MiFi router.

Persoonlijk zou ik in deze situatie voor @swhnld 's optie gaan. In de auto ben je je telefoon toch niet zelf aan het gebruiken en is hij dus eenvoudig als hotspot in te zetten. Ook omdat je hem relatief eenvoudig aan de kabel kunt hangen. Houdt er rekening mee dat zowel de telefoon als de MiFi router relatief snel door hun batterij gaan als ze continue dataverkeer hebben, zeker als je ook nog aan het rijden bent (en er dus continu naar masten gezocht moet worden). Onze ervaring met de MiFi router was dat de accu heel snel verslijt als je hem altijd aan de stroom hebt hangen en dat zonder stroom gebruiken eigenlijk geen optie was (hooguit enkele tientallen minuten voordat hij leeg was)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij 'Unlimited' is de limiet 24GB per maand, zie Mobiel internetten in het buitenland. Daarnaast is het vaak ook niet toegestaan om een 06-sim in een mifi router te gebruiken, zoals in dit topic ook wordt vermeld. Voor datagebruik worden andere abonnementen aangeboden, waar geen telefoonnummer aan gekoppeld is.

[ Voor 11% gewijzigd door Flitzer op 03-07-2022 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:24
Andere suggestie is je data op een mobiele telefoon van jezelf of je partner te gebruiken door een hotspot te maken van de mobiele telefoon. Eventueel zet je het abonnement voor een maand omhoog naar meer data. Je bent dan een stuk goedkoper uit. En op de camping is er mogelijk wifi.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:52

Croga

The Unreasonable Man

Zoals @Flitzer al stelt is het niet toegestaan een sim met 06 nummer te gebruiken voor een apparaat wat geen telefoon is. Dat is voornamelijk omdat ze 06 nummer op aan het raken zijn.

Wat wij gedaan hebben is een tweede sim aangevraagd voor één van de lopende abonnementen. Dat abonnement hadden we voornamelijk om bereikbaar te zijn tijdens het sporten en zat dus in een mini-telefoon die verder niets kon. Maar omdat hij gekoppeld was aan een Red Together abo had hij wel de optie voor dataverkeer. Gevolg: Sim1 van dat abo zat in de sport telefoon, Sim2 in de MiFi router.

Persoonlijk zou ik in deze situatie voor @swhnld 's optie gaan. In de auto ben je je telefoon toch niet zelf aan het gebruiken en is hij dus eenvoudig als hotspot in te zetten. Ook omdat je hem relatief eenvoudig aan de kabel kunt hangen. Houdt er rekening mee dat zowel de telefoon als de MiFi router relatief snel door hun batterij gaan als ze continue dataverkeer hebben, zeker als je ook nog aan het rijden bent (en er dus continu naar masten gezocht moet worden). Onze ervaring met de MiFi router was dat de accu heel snel verslijt als je hem altijd aan de stroom hebt hangen en dat zonder stroom gebruiken eigenlijk geen optie was (hooguit enkele tientallen minuten voordat hij leeg was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 14:37
Goede tips allemaal! Ik denk dat ik er bij nader inzien toch maar vanaf zie. Dat word duimen op wifi op de camping...