Advies gevraagd stereo setje tbv platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-05 19:28
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een mini/midi hifi setje met speakers voor een platenspeler. Streaming van apple devices is een +.

Wat is je budget?
ong. 750,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Platenspeler aansluiten (nothing fancy)
Audio streamen vanaf Apple devices
Internet radio

Wat heb je zelf al gevonden?
Teufel Ultima 20 Kombo streaming

Welke vragen heb je hier nog over?
Voldoet dit idd aan mijn wensen en zijn er betere/ meer functionele alternatieven?

Beste antwoord (via macfocus op 04-07-2022 18:40)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die Nikkei van je heeft gelukkig een audio Technica element, dus ik verwacht iig niet dat ie slecht zal zijn voor je platen. Da's mooi meegenomen, net als de voorversterker.

Aangezien het voor muziek is: kijk of je vloerstaande speakers in je budget kunt passen. Er is qua speakers met dan genoeg te vinden. Je probleem is echter wel dat electronica momenteel vrij duur is. Dat betekent minder budget voor de speakers. Voordeel is wel dat als je een fatsoenlijk setje koopt, je later nog kunt upgraden. Ik zou er dan ook zeker eentje kopen met een subwoofer pre-out. Kijk sowieso naar receivers (al dan niet in mini formaat), die hebben meestal streaming mogelijkheden ingebouwd.
Ik neig zelf richting een Denon Ceol N11DAB met speakers. Past precies in je budget. Review: https://hifi.nl/artikel/2...tionele-luidsprekers.html
Marantz heeft zijn zusje, onderhuids zelfde ding
Je kunt hem met of zonder speakers krijgen btw.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:11
Dat hangt van je platenspeler af, deze hebben een voorversterker nodig die niet in deze Teufel ingebouwd is. Welke platenspeler heb je? Sommige platenspelers hebben zo'n voorversterker ingebouwd.

Daarnaast kun je niet veel bas verwachten met setjes als dit, als je van dance/reggae/hiphop/etc houdt wordt je teleurgesteld.

[ Voor 25% gewijzigd door martyw op 03-07-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Is die 750 inclusief of exclusief speakers (indien ex: welke heb je nu)?
En welke platenspeler heb je en zit daar een voorversterker in?

Ga je voor echte geluidskwaliteit, of moet het gewoon fatsoenlijk geluid geven?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Hi,

Ik heb een simpele Nikkei NTT01U speler staan. Met ingebouwde voorversterker, dus dat zit wel goed.
Geluidskwaliteit is simpel, het moet normaal klinken zonder raar te vervormen e.d.
Ik verwacht geen fantastische HiFi (kan ook niet gezien de platenspeler). Maar wil gewoon een knap huis, tuin en keuken setje.

Ik heb mijn oude vinyl collectie nog en ben nu bezig er wat klassieke pop/ rock albums bij te kopen. En die wil ik gewoon lekker kunnen afspelen.

De 750, is all in. Mijn oude 5.1 full surround set gaat naar dochterlief.

[ Voor 4% gewijzigd door macfocus op 03-07-2022 22:09 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die Nikkei van je heeft gelukkig een audio Technica element, dus ik verwacht iig niet dat ie slecht zal zijn voor je platen. Da's mooi meegenomen, net als de voorversterker.

Aangezien het voor muziek is: kijk of je vloerstaande speakers in je budget kunt passen. Er is qua speakers met dan genoeg te vinden. Je probleem is echter wel dat electronica momenteel vrij duur is. Dat betekent minder budget voor de speakers. Voordeel is wel dat als je een fatsoenlijk setje koopt, je later nog kunt upgraden. Ik zou er dan ook zeker eentje kopen met een subwoofer pre-out. Kijk sowieso naar receivers (al dan niet in mini formaat), die hebben meestal streaming mogelijkheden ingebouwd.
Ik neig zelf richting een Denon Ceol N11DAB met speakers. Past precies in je budget. Review: https://hifi.nl/artikel/2...tionele-luidsprekers.html
Marantz heeft zijn zusje, onderhuids zelfde ding
Je kunt hem met of zonder speakers krijgen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Dat Denon ding zier er ook wel netjes uit idd. Wel +100,- t.o.v. De Teufel. Voordeel is weer geen los streaming kastje (wat je bij Teufel wel hebt.).
Speaker vermogen is 60 Watt, t.o.v 120 Wat bij de Teufel. Moet ik me daar wat van aantrekken?

Vloerspeakers komen er niet. Heb een kastenwand gemaakt waar ze in komen te staan.
Subwoofer aansluiting is idd wel handing, mocht het laag wat dun zijn.
Hebben ze allebei, dus is geen breekpunt.

Over “is elektronica is duur momenteel”, ik heb net een oud huis verbouwd. Alles is momenteel stervensduur en wordt per week duurder. Ik weet er helaas alles van….

[ Voor 16% gewijzigd door macfocus op 03-07-2022 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Teufel vs Denon is een beetje een Daihatsu Charade vergelijken met een VW Polo. Doen het zelfde, maar van de Denon mag je meer kwaliteit en doordachtheid verwachten.

Wattage niks van aantrekken. Sowieso kijk je daar verkeerd, die 120w van de teufel is het opgenomen vermogen (dat wat de voeding gebruikt), niet dat wat de versterker levert aan de speakers. Da's veel lager. Onder de streep heeft de Denon zwaardere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Ik denk dat we voor de Denon gaan. Mooi alles in één ook. Nou wil het geval dat die set in DLD te koop is voor 599,-. En laat ik zaterdag nou naar Berlijn gaan….

Scheelt toch een €130,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
De software van Denon vind ik altijd heeel erg matig. Zowel de app als de software op het device zelf.

Zou zelf eerder voor een simpele en goede 2.0 versterker gaan, dongle eraan voor streamen (die je weer kan vervangen als er weer iets nieuws langskomt), en grootste deel van je budget in je speakers steken.

Bijvoorbeeld:

Speakers:
https://link.marktplaats.nl/m1854633756

https://link.marktplaats.nl/m1853711576

Versterker:
https://link.marktplaats.nl/m1859511043

[ Voor 31% gewijzigd door Sethro op 04-07-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

macfocus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:39:
Ik denk dat we voor de Denon gaan. Mooi alles in één ook. Nou wil het geval dat die set in DLD te koop is voor 599,-. En laat ik zaterdag nou naar Berlijn gaan….

Scheelt toch een €130,-.
In NL zie je ze ook voor die prijs voorbij komen, alleen zitten de speakers er dan niet bij. Verwacht eigenlijk dat dat in DE ook zo is. Dus wel even goed kijken voor je bedrogen uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Het lijkt echt met speakers te zijn. Zie dat is sinds vanmiddag al weer een procentje minder korting heeft en u 609,- is….
Maar goed, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Volledige set van de Denon Ceol N11DAB voor 599,- gehaald bij de mediamarkt in Berlin (daar ben ik niet speciaal voor de Denon naartoe gereden 😉)

Koopje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Da's geen geld :D
Ga je veel plezier van hebben. Wel even de handleiding lezen. Ding heeft besloten veel instellingsmogelijkheden en kan ook zijn dat je hem nog in moet regelen (weet ff niet of er audissey op zit) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Hij staat nu nog in de kast van het hotel.
Morgen nog een dagje toerist spelen, ‘s avonds naar Coldplay en dan woensdag weer naar huis.
Donderdagavond is ie vast aangesloten. Instellingen kom ik vast wel uit.
Pagina: 1