Tweede rolgordijn ophangen of andere oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-06 10:48
Recent ben ik verhuisd naar een huurhuis. Vorige bewoner heeft op de meeste plekken in het huis rolgordijnen laten hangen, wat erg fijn is. Echter zijn het in de woonkamer lichtdoorlatende (privacy) rolgordijnen en geven die enorm veel reflectie op mijn OLED tv en daarnaast is de zon soms alsnog irritant. Deze gordijnen hangen op de dag, dus mijn idee was om verduisterende rolgordijnen te halen en die in de dag te plaatsen. Echter ben ik echt totaal geen klusser en heb ik geen idee of dit in de praktijk ook goed zal werken.

Foto's van hoe het er nu uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JzXOkAff-scBcVIvKP_RGsuzhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8DN9zPeujJoQMKI4ohx6udb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFXmo_UmFdTZNABJ8tm2xMTZn6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVwnLYnocAd3wkSzXOKpCt3X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZg5WXuqnmDN4ie3LbrOrS-zMus=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8S3ly4xHdyvPEd3vPCKG5z9I.jpg?f=fotoalbum_large

Het vervelende is volgens mij ook, die strook aan raam net boven het kiepraam. Geloof dat de meeste rolgordijnen op het kozijn van het kiepraam worden geplaatst. Zou eventueel die strook erboven nog met folie of zo kunnen afplakken maar weet niet of dat mooi wordt en de verhuurder dat een goed idee vind.

Als iemand betere oplossingen geeft dan hoor ik het graag. Heb ook al gedacht aan verduisterende gordijnen maar de huidige rolgordijnen hangen al tegen het plafond aan dus weet niet hoe ik dan daar nog rails bij moet ophangen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Huidige rolgordijn eruit, nieuw rol gordijn erin. Als je niet handig bent zorg dat het nieuwe rolgordijn zelfde type is als er nu inzit dan hoef je niet te boren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-06 16:53
Tegen bovenzijde kozijn schroeven. Uitkijken dat je niet in de knoop komt met de handvaten van het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je mag boren in de muren en niet in de kozijnen, kun je ook een rolgordijn in de dag plaatsen, maar bevestig je ze aan de bovenkant/plafond, dat kan met de meeste systemen gewoon. Daarbij kun je het mechanische deel voor het oprollen een kwartslag draaien ten opzichte van het bevestigingssysteem.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
groggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:51:
Huidige rolgordijn eruit, nieuw rol gordijn erin. Als je niet handig bent zorg dat het nieuwe rolgordijn zelfde type is als er nu inzit dan hoef je niet te boren oid.
Dat is inderdaad een optie. Maar moet zeggen dat ik het huidige rolgordijn wel fijn vind voor privacy en iets minder licht, heb hem overdag doorgaans naar beneden en dan komt er nog genoeg licht naar binnen. Als dit echt de beste optie blijkt dan zal ik de huidige inderdaad vervangen door verduisterende rolgordijnen, maar wil even kijken of er nog andere opties zijn. Daarnaast laten de huidige aan de zijkant ook veel licht door, omdat die zo ver naar voren hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-06 16:55
Je bent opzoek naar een duo rolgordijn. Die kan je zo draaien dat je privacy/licht hebt en verduistering. Met een beetje geluk kan je er eentje vinden in dezelfde maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Tales schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:59:
Je bent opzoek naar een duo rolgordijn. Die kan je zo draaien dat je privacy/licht hebt en verduistering. Met een beetje geluk kan je er eentje vinden in dezelfde maat.
Ik ben inderdaad duo rolgordijnen tegengekomen maar had nou niet het idee dat die echt volledig verduisteren, maar misschien zie ik dat verkeerd.

Ik ben ook dubbele rolgordijnen tegengekomen, wat wel de perfecte oplossing zou zijn denk ik zo. Maar deze zijn 180 euro als ik de breedte en lengte die ik nodig heb invul, en ik heb twee dezelfde ramen naast elkaar dus ik heb twee rolgordijnen nodig. Dus ik hoop eigenlijk een iets goedkopere oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kunt altijd nog een douchegordijnstang in de dag klemmen als je niet mag boren, daar kun je dan weer een gordijn met lussen of een tunnel aan ophangen. Gordijnen op maat laten maken bij de lokale kleermaker kost ook bijna niets, of zelf er een zoom in strijken met strijkband kan natuurlijk ook.

Als je wel mag boren kun je er natuurlijk gewoon een roede inhangen op twee steuntje aan de zijkanten of aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-06 13:48
Als je echt wilt verduisteren zoek je eerder gordijnen denk ik. Ik zou zelf ook kijken naar duo rolgordijnen. Het zorgt ervoor dat het licht niet direct op je TV schijnt dus dat zou moeten helpen met je TV. Wij ervaren met Jaloezieen ook dat dit genoeg is voor de zon wat in de TV schijnt, en dan is de ruimte niet meteen 100% donker.
Pagina: 1