Extra geheugen ah pc werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Ik heb hier een Fujitsu Siemens Xpert staan (de AH pc)(mobo=Biostar M7VKA ), waar ik gisteren extra geheugen voor heb gekocht (2 256mb pc133)
Nadat ik het geheugen erin had gezet loopt de computer bij het opstarten al vast.
Soms loopt hij al heel snel na het geheugen tellen vast, soms als er staat Updating ESCD en soms voor dat er staat Updating ESCD

Af en toe, als ik het geheugen in een andere volgorde heb gezet doet hij het wel, maar na 3x rebooten loopt hij dan al weer vast.

Ik weet zeker dat het niet aan het geheugen zelf ligt, omdat ik dit probleem al eerder heb gehad toen iemand er even 128 extra bij mij in wilde zetten.

Weet iemand hoe ik het geheugen werkend kan krijgen? bvd :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:04
Ik neem aan dat er al een DIMM in zat, als je die er nu uithaalt en alleen die twee nieuwe 256'ers gaat proberen, wat gebeurd er dan?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 13:37 schreef abbadon het volgende:
Ik neem aan dat er al een DIMM in zat, als je die er nu uithaalt en alleen die twee nieuwe 256'ers gaat proberen, wat gebeurd er dan?
Dan loopt hij ook vast (had ik al geprobeerd btw), maar soms doetie het ineens wel maar als je dan weer een paar keer reboot doetie het weer niet :(

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Abbadon
Al eens voor een BIOS update gekeken? (je weet toch het precieze bord). Als je er namelijk al eerder met een andere DIMM last van had, en nu weer met zelfs twee stuks lijkt het me bijzonder onwaarschijnlijk dat het aan de module's ligt. Heb je al in het BIOS rondgeneusd om te kijken naar de settings?

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 13:55 schreef abbadon het volgende:
Al eens voor een BIOS update gekeken? (je weet toch het precieze bord). Als je er namelijk al eerder met een andere DIMM last van had, en nu weer met zelfs twee stuks lijkt het me bijzonder onwaarschijnlijk dat het aan de module's ligt. Heb je al in het BIOS rondgeneusd om te kijken naar de settings?
Jawel, maar ik heb daar niet zoveel verstand dus zoveel ŽdurfŽ ik niet te veranderen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik zie hier in de jumpersettings & RAM manual iets over een JS3-LED1 die kan branden en dan mag je er geen DIMM's inzetten of uithalen. Enig idee waar die zit en brandt ie?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Abbadon
Op zondag 26 augustus 2001 14:18 schreef Famoso het volgende:

[..]

Jawel, maar ik heb daar niet zoveel verstand dus zoveel ŽdurfŽ ik niet te veranderen
Tja, anders laat je er iemand naar kijken die het wel aandurft/vaker met dit bijltje gehakt heeft. Of, als het je interesseert, jezelf informeren over BIOS basics/'essentials'. Probeer in ieder geval in eerste instantie de meest conservatieve settings (voorzover niet alszodanig ingesteld). Verder zou ik het zo niet weten, of de DIMM's moeten toch van twijfelachtige afkomst zijn (merk, structuur)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zijn de nieuwe modules misschien CAS3 en heb je in de BIOS de RAM-timings erg snel (laag) staan? Dan kan ik me zo voorstellen dat hij tijdens het tellen van het geheugen al crashed, omdat het geheugen nooit zo snel kan reageren als jou BIOS wil.

edit:
echt geweldig om te zien dat jij reageert abbadon, je bent zowat de geheugenexpert hier :) waar is abbadon ook alweer van? is dat niet een of andere heavy metal zanger of is het je user icon?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 14:26 schreef limoentje het volgende:
ik zie hier in de jumpersettings & RAM manual iets over een JS3-LED1 die kan branden en dan mag je er geen DIMM's inzetten of uithalen. Enig idee waar die zit en brandt ie?
Er brand wel een rood lampje naast de plaats waar je het geheugen moet zetten.

Verwijderd

Gewoon flashen die bios, ik denk dat je probleem dan is opgelost. Kijk gewoon op de site van het merk van je moederbord, daar is vast wel een update te vinden. Er kan weinig verkeerd gaan met het flashen...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 26 augustus 2001 14:31 schreef ExplosionONLINE het volgende:
Gewoon flashen die bios, ik denk dat je probleem dan is opgelost. Kijk gewoon op de site van het merk van je moederbord, daar is vast wel een update te vinden. Er kan weinig verkeerd gaan met het flashen...
dat is niet waar. ten eerste:

- dit probleem wordt niet genoemd bij de bios updates op de website van biostar
- er kan heel veel verkeerd gaan met flashen. als je je mobo kwijt bent omdat het gewoon erg fout is gegaan, of zo fout dat er een "expert" bij moet komen om de bios weer aan de praat te krijgen, dan is dat mooi fucked! fabrikanten zeggen niet voor nix als het om bios-updates gaat (vooral tegen onervaren gebruikers) "if it ain't broke, don't fix it" en dat is niet voor nix. je kunt heel wat problemen veroorzaken!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 14:31 schreef ExplosionONLINE het volgende:
Op de site van het mobo staat wel een bios, maar die is van oktober 2000 en ik heb mijn computer december 2000 gekocht, dus het lijkt me niet dat er een oudere versie van de bios opstaat

• Abbadon
Op zondag 26 augustus 2001 14:28 schreef limoentje het volgende:
waar is abbadon ook alweer van? is dat niet een of andere heavy metal zanger of is het je user icon? [/edit]
Had ik destijds verkeerd getyped, moet zijn abaddon (Hebreeuws voor de Engel v.d. Afgrond, de vernietiger). Maar ik kon m'n username niet meer aanpassen. Nieuwe account wou ook niet want er bleek al iemand met die naam rond te lopen hiero. Zo maar gelaten dus. Usericon is een DBZ figuurtje, niet dat ik zo'n grote fan ben, maar vond 'm wel cool en herkenbaar.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 26 augustus 2001 14:40 schreef abbadon het volgende:

[..]

Had ik destijds verkeerd getyped, moet zijn abaddon (Hebreeuws voor de Engel v.d. Afgrond, de vernietiger). Maar ik kon m'n username niet meer aanpassen. Nieuwe account wou ook niet want er bleek al iemand met die naam rond te lopen hiero. Zo maar gelaten dus. Usericon is een DBZ figuurtje, niet dat ik zo'n grote fan ben, maar vond 'm wel cool en herkenbaar.
dat dacht ik al, ik had eerst ook abaddon getyped in mijn reactie maar ik zag later dat jij het anders spelde :) ik zie al waar mijn vermoeden vandaan komt: de drummer van de metalband Venom noemt zich ook zo abaddon :)

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Maar wat was er nou met dat ledje?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

download maar eens de .PDF manual van http://www.biostar.com.tw

daarin staat bij de DIMM's iets over LS3-LED1 (waar die zit mag je zelf ff uitzoeken), als die brandt mag je geen DIMM's erin stoppen of eruithalen ofzo (misschien is dat alleen maar de waarschuwings-LED van "er zit nog een stroomkabel (220V) in je kast", maar goed, altijd het checken waard natuurlijk).

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Staat er in de manual niet iets over sigle en double sided ram, niet alle borden willen double sided ram pakken, of niet in alle slots hebben. Ik las ergens hierop got dat er ook geheugen schijnt te zijn die alleen met een via chipset goedwerkt. succes.

Do as I say, don't do as I do.

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 15:08 schreef Bart-01 het volgende:
Staat er in de manual niet iets over sigle en double sided ram, niet alle borden willen double sided ram pakken, of niet in alle slots hebben. Ik las ergens hierop got dat er ook geheugen schijnt te zijn die alleen met een via chipset goedwerkt. succes.
Dank je, er staat nix over double sided ram oid.
Wat ik wel vond was iets over Bank 0/1, 2/3, 4/5 timing en SDRAM Cycle Length
Weet iemand of daar wat aan kan/moet veranderen?

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Yippieeeeeee het geheugen doet het.
Er stond iets met DPS ingesteld (dan kijktie hoe snel het geheugen kan, ipv dat hij gewoon op 100mhz draait)
Bedankt voor jullie hulp, en bedankt Gizz, die mij geholpen heeft via IRC :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

:o :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:24
Op zondag 26 augustus 2001 16:51 schreef Famoso het volgende:
Yippieeeeeee het geheugen doet het.
Er stond iets met DPS ingesteld (dan kijktie hoe snel het geheugen kan, ipv dat hij gewoon op 100mhz draait)
SPD heet dat :)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:02

Exterazzo

Qeasy

Op zondag 26 augustus 2001 19:05 schreef Mr Magic het volgende:

[..]

SPD heet dat :)
bij mij brand dat ledje dus ook, en loopt ie vast bij het opstarten van win2k. maar wat is het nu psies?
ik heb er dus ook 256 mb bij gedaan!

Audentia

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 13:29 schreef Famoso het volgende:
Ik heb hier een Fujitsu Siemens Xpert staan (de AH pc)(mobo=Biostar M7VKA ), waar ik gisteren extra geheugen voor heb gekocht (2 256mb pc133)
Nadat ik het geheugen erin had gezet loopt de computer bij het opstarten al vast.
Soms loopt hij al heel snel na het geheugen tellen vast, soms als er staat Updating ESCD en soms voor dat er staat Updating ESCD

Af en toe, als ik het geheugen in een andere volgorde heb gezet doet hij het wel, maar na 3x rebooten loopt hij dan al weer vast.

Ik weet zeker dat het niet aan het geheugen zelf ligt, omdat ik dit probleem al eerder heb gehad toen iemand er even 128 extra bij mij in wilde zetten.

Weet iemand hoe ik het geheugen werkend kan krijgen? bvd :)
tja een appiehappie pc he het zecht al genoeg allemaal lowbudget zooi erin

• Exterazzo

Exterazzo

Qeasy

bij mij brand dat LEDje alleen maar als de pc aanstaat. maar dan lijkt het me natuurlijk logisch dat het niet de bedoeling is dat je er iets uithaalt of in zet.

Maar mag dit eik wel: 1x 128 MB Ram en 1x 256 MB ram (SDRAM :) )

Audentia

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:21 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

tja een appiehappie pc he het zecht al genoeg allemaal lowbudget zooi erin
Het is een SIEMENS PC en dat is meestal wel kwaliteit. Dat de AH die dingen nou verkoopt heeft niks te maken met de kwaliteit. Snappie ?

• Exterazzo

Exterazzo

Qeasy

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:17 schreef Exterazzo het volgende:
bij mij brand dat LEDje alleen maar als de pc aanstaat. maar dan lijkt het me natuurlijk logisch dat het niet de bedoeling is dat je er iets uithaalt of in zet.

Maar mag dit eik wel: 1x 128 MB Ram en 1x 256 MB ram (SDRAM :) )
als ik de handleiding lees, dan wordt ik niet echt wijzer van waarvoor dat ledje nou is!

Audentia

Pagina: 1