Mijn vraag
(excuses als dit het verkeerde forum is hiervoor)
mijn computer heeft de laatste tijd wat problemen, vaak als ik game dan crasht de game, start de hele pc opnieuw op uit zichzelf of valt hij zelfs helemaal uit.
Elden Ring crasht erg vaak, vooral na een paar potjes PVP met vrienden.
Bij Half life Alyx doet mijn pc automatisch uit het niks restarten.
overwatch kan ik gemiddeld 1 potje spelen en tijdens het 2e potje bevriest mn hele pc.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: Gigabyte b450-ds3h
CPU: Ryzen 7 2700X
RAM: Hyper-x predator DDR4 2x8GB 3200Mhz HX432C16pb3k2/16
Videokaart: Powercolor Red Devil 6600XT
voeding: corsair RM750
VR speel ik doormiddel van een oculus rift S
2 monitors aan mijn pc hangen en een receiver via HDMI die het beeld van de 2e geduplicate krijgt
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
in eerste instantie dacht ik dat mijn GPU te heet werd, maar deze bleef zo rond de 60 graden hangen tijdens elden ring en overwatch.
Toen dacht ik misschien is het mijn CPU die te warm wordt maar ook die bleef zo rond de 60/65 hangen.
ik zelf denk nu dat het of mijn ram of mijn moederbord is, ik sluit mijn voeding nog niet uit maar deze is recent erin gekomen (ongeveer een half jaar/jaar geleden) maar ik dacht "die vriendelijke mensen op tweakers hebben misschien nog wel een paar ideeen die ik niet heb bedacht"
(excuses als dit het verkeerde forum is hiervoor)
mijn computer heeft de laatste tijd wat problemen, vaak als ik game dan crasht de game, start de hele pc opnieuw op uit zichzelf of valt hij zelfs helemaal uit.
Elden Ring crasht erg vaak, vooral na een paar potjes PVP met vrienden.
Bij Half life Alyx doet mijn pc automatisch uit het niks restarten.
overwatch kan ik gemiddeld 1 potje spelen en tijdens het 2e potje bevriest mn hele pc.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: Gigabyte b450-ds3h
CPU: Ryzen 7 2700X
RAM: Hyper-x predator DDR4 2x8GB 3200Mhz HX432C16pb3k2/16
Videokaart: Powercolor Red Devil 6600XT
voeding: corsair RM750
VR speel ik doormiddel van een oculus rift S
2 monitors aan mijn pc hangen en een receiver via HDMI die het beeld van de 2e geduplicate krijgt
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
in eerste instantie dacht ik dat mijn GPU te heet werd, maar deze bleef zo rond de 60 graden hangen tijdens elden ring en overwatch.
Toen dacht ik misschien is het mijn CPU die te warm wordt maar ook die bleef zo rond de 60/65 hangen.
ik zelf denk nu dat het of mijn ram of mijn moederbord is, ik sluit mijn voeding nog niet uit maar deze is recent erin gekomen (ongeveer een half jaar/jaar geleden) maar ik dacht "die vriendelijke mensen op tweakers hebben misschien nog wel een paar ideeen die ik niet heb bedacht"
[ Voor 5% gewijzigd door energydrank op 03-07-2022 17:17 ]
Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!