Kan waarschijnlijk wel, maar dan moet je toch wat info geven over wat je wilt doen en met welk spul je werkt.
ik heb een oude asus laptop hier wou ik een mobilie server op laten draaien die ik dan via wifi kan verbinden
Heeft die software een naam die je met ons wilt delen?
En welk OS draait er op die laptop?
En welk OS draait er op die laptop?
Raspbian is geen server, maar een distributie.
Wil je debian op een laptop installeren? Is dat de vraag?
Wil je debian op een laptop installeren? Is dat de vraag?
Dus feitelijk wil je gewoon een Linux desktop omgeving draaien? Pak dan iets als Ubuntu en zet dat op die notebook en je bent klaar. Tenzij je heel specifieke dingen wilt gebruiken uit Raspbian werkt dat prima. Zit Ubuntu er te ver vanaf, dan zet je er Debian op.
https://projects.raspberr...tall-raspberry-pi-desktop
Er lopen hier ook topics over Rasp pi, divers van aard, hardware en software matig, heb je daar ook nog tussen gesnuffeld?
Was er al bekend mee, maar met jouw vraag in Google had je dit antwoord al gehad.Introduction
You will find out how to install Raspberry Pi Desktop on a PC or Apple Mac to get the Raspberry Pi experience on your laptop or desktop computer.
raspberry pi desktop running on a laptop
Running Raspberry Pi Desktop is a great way to make use of an old computer that’s not capable of running the latest version of Windows or macOS.
Additionally, Raspberry Pi Desktop includes lots of software tools to get you started with coding and digital making
Warning: installing Raspberry Pi Desktop on a computer will delete all the data on it. Be sure to back up anything you need before you go any further.
What you will need
Er lopen hier ook topics over Rasp pi, divers van aard, hardware en software matig, heb je daar ook nog tussen gesnuffeld?
[ Voor 15% gewijzigd door route99 op 03-07-2022 18:57 ]
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart.
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()