Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-04 16:45
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

mijn nichtje wil graag echt offline tijdends haar vakantie zoek old school telefoon. Bv zo’n oude klaptelefoon. Ze hoeft niet te appen, instagrammen, Facebook, niks van dat. Enkel bereikbaar zijn per telefoon, kunnen bellen en indien nodig een sms?

deze suggestie gaf ze zelf: https://www.bol.com/nl/nl...FIEw.2_32.35.ProductImage

budget is 0-120 euro

onder de 100 euro zou fijn zijn

zewil het apparaat gaan gebruiken om tijdens haar vakantie bereikbaar te zijn, that’s it

geen eisen behalve dat ze nu een iPhone heeft en die simkaart wel in dit toestel moet passen

Wat heb je zelf al gevonden?

https://www.bol.com/nl/nl...FIEw.2_32.35.ProductImage

Is een suggestie

volgens mij past hier geen iPhone simkaart (nano Sim) in toch? Bestaan er old school telefoons waarin een nanosim past?

Als er een nanosim in past is het eigenlijk al best. Gaat er puur om dat ze bereikbaar is. Liever dus geen smart functies. Ze heeft een iPhone maar wil dus juist echt offline om van de vakantie te genieten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:47
Waar gaat ze op vakantie? Niet alle landen ondersteunen dezelfde frequenties, en hoe goedkoper de telefoon, des te minder er ondersteund worden, denk ik.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Freeaqingme schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:22:
Waar gaat ze op vakantie? Niet alle landen ondersteunen dezelfde frequenties, en hoe goedkoper de telefoon, des te minder er ondersteund worden, denk ik.
Naar Italië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Waarom €100 uitgeven als ze ook gewoon wifi en 4G uit kan zetten op d'r iPhone? Dan ben je ook nog steeds bereikbaar via telefoon en sms.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Hahn schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:27:
Waarom €100 uitgeven als ze ook gewoon wifi en 4G uit kan zetten op d'r iPhone? Dan ben je ook nog steeds bereikbaar via telefoon en sms.
Dat klopt maar dan kom je altijd weer in de verleiding om die toch ff aan te zetten en voor je t weet zit je weer op half social media te scrollen. Ze wil ook gewoon de verleiding niet. Ik snap m wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sim kaartje in moderne telefoon zonder internetabo/prepaid?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
RGAT schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:42:
Sim kaartje in moderne telefoon zonder internetabo/prepaid?
Ja want zo’n oude met nano word lastig denk ik hè?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34
mister9 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:45:
[...]

Ja want zo’n oude met nano word lastig denk ik hè?
Voor een paar euro heb je een Sim adapter setje, dan de Nokia 105 en je bent voor €25 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
tadaaa daar ga je:
V&A aangeboden: Nokia 3310 3G (2017) Grijs
V&A aangeboden: Nokia 3310 3G (2017) Rood

Op 3G is vervelend internetten, en klein scherm dus dan is de verleiding weg :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-05 01:51
...om vervolgens de hele vakantie Snake te spelen 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
n0pe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:54:
[...]

Voor een paar euro heb je een Sim adapter setje, dan de Nokia 105 en je bent voor €25 klaar.
Maar als ze toch een Sim adapter setje nodig heeft kan ze net zo goed die klaptelefoon kopen uit m’n link toch ?

[ Voor 49% gewijzigd door mister9 op 03-07-2022 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
mister9 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:28:
[...]

Maar als ze toch een Sim adapter setje nodig heeft kan ze net zo goed die klaptelefoon kopen uit m’n link toch ?
waarom €80 als ze via VA voor 20/25 klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
oh en alle sims die ik de afgelopen jaren ontvangen heb (vrouw, mezelf, zoon, nieuw abbo vrouw en mezelf dus 5) zitten zo in elkaar dat je de grootte die je nodig hebt er uitdrukt, dus past in alles, laat dr even kijken in het doosje van dr huidige telefoon, kans is groot dat de simkaart adaprtjes er al zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:23
Let wel op dat dit toestel alleen 2G ondersteunt. Dit wordt langzaam uitgefaseerd, in Nederland hebben alleen KPN en Vodafone nog 2G netwerken maar dat zal binnen nu en een aantal jaar ook wel gedaan zijn. Ook 3G netwerken worden steeds zeldzamer ten gunste van 4G/5G.

Geen idee hoe het in Italië zit. Maar erg future proof is zo'n oud toestel sowieso niet.

Ik zou dan eerder voor zoiets gaan:
pricewatch: Nokia 110 4G Zwart
Doet 2G, 3G en 4G. En dat voor minder geld dan die Samsung van 9 jaar geleden.

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 03-07-2022 18:38 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon ter plekke een "burner" met pre-paidkaartje kopen? Om bereikbaar te zijn hoef je alleen degenen die je écht moeten bereiken dat nieuwe nummer te geven.

Of inderdaad een simpel toestel via V&A.

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 03-07-2022 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Gewoon data etc uitzetten.. Probleem opgelost. En als ze zichzelf niet kan bedwingen zijn daar apps voor :). Pincode voor openen bepaalde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34
mister9 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:28:
[...]

Dan ben je onder de 50 euro klaar, scheelt toch weer 30 euro met de telefoon uit de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 00:06
Ik poog daarvoor de app 'netguard' te gebruiken. Je kiest zelf welke apps online kunnen. En mijn plan is om ooit dergelijke app te maken of aan te passen met password protectie. Zodat partners elkaars foon kunnen blokkeren maar in nood wel nog mogelijk is om te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 12:11
Xander schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Let wel op dat dit toestel alleen 2G ondersteunt. Dit wordt langzaam uitgefaseerd, in Nederland hebben alleen KPN en Vodafone nog 2G netwerken maar dat zal binnen nu en een aantal jaar ook wel gedaan zijn. Ook 3G netwerken worden steeds zeldzamer ten gunste van 4G/5G.

Geen idee hoe het in Italië zit. Maar erg future proof is zo'n oud toestel sowieso niet.

Ik zou dan eerder voor zoiets gaan:
Doet 2G, 3G en 4G. En dat voor minder geld dan die Samsung van 9 jaar geleden.
Goede optie, zie voor 30 Euro op V&A staan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet nog iemand in Den Haag die een prima goede Nokia onlangs heeft weggedaan. Misschien kun je nog een leuk dealtje maken... :)

Zonder gekheid... Ik zat nog even verder te denken. Zonder iPhone heb je ook geen (redelijk) goede camera bij je om foto's te maken op vakantie. Ik weet niet of dat uitmaakt? Ik merk dat ik mijn mooie Nikon camera mee heb op vakanties en ook gebruik, maar voor de leuke foto's vind ik de iPhone dan toch wel handig. In dat geval toch gewoon data uitschakelen op de telefoon. En anders is de suggestie van @swhnld wel een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Reset die iPhone, installeer het hoogst noodzakelijke, geniet van je vakantie, zet bij terugkomst een backup terug.
Pagina: 1