Tips gezocht reparatie fineer keukenkastjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 19:12
Allereerst. Ik ben niet superhandig :)

Van meerdere kastjes laat het "fineer/folie" los van de keukenkastjes. Op sommige plekken zijn ook stukjes afgebroken en zie je dus direct het hout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvYt4V-Q6x5-9hAy7xfrjS3B964=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BXRdZq9a7OUMIAtC5NXu9DS2.png?f=fotoalbum_large

Mijn initiële idee was om het wat op te lappen. Lijm om de folie vast te plakken (tube Pattext contact tix-gel gekocht maar zag ergens advies voor epoxy?) en het ontbrekende folie bijwerken met oude trapverf die ik nog heb staan.

Maar daarmee los ik het onderliggende vocht issue natuurlijk niet op. Er blijft altijd die "kier" waar vocht in kan blijven staan. Zijn er nog mensen met gouden tips? Eerst nog iets doen met het mdf bijvoorbeeld?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:00
Misschien kaal maken (fineer strippen) en dan met primer en verf opnieuw lakken, of naar het merk van de keuken kijken en alleen nieuwe deurtjes bestellen. maar dan de vraag, is het een eigen keuken (huur of koop huis).

En wat wil je eraan uitgeven, wij hebben zelf (omdat de keukendeur kleur niet mooi meer was) en nog geen nieuwe keuken wilde plaatsen. (de rest was nog zeer goed) alleen nieuwe deuren besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Het is inderdaad eigendom maar de keuken was al bij aankoop aanwezig. Het was waarschijnlijk een redelijk goedkope keuken. Voor nu zit ik er eigenlijk vooral aan te denken om schade (lees: achter folie blijven hangen en verder lostrekken) te voorkomen. Het is nu niet "slecht genoeg" om er veel geld tegenaan te gooien.

Ik heb dus ook geen merk/type/model van de keuken.

Ik kom inderdaad veel bedrijven tegen die opnieuw folie willen plaatsen. Weet niet of die optie later nog kan als ik er nu klodders lijm tegenaan gooi. Nieuwe deurtjes vs opnieuw laten lamineren. Vraag me af wat goedkoper zal zijn. Grootste uitdaging daarbij lijkt me wel weer of je dan geen kleurverschil krijgt met de rest van de kastjes? De zijkanten die je dan niet vervangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:16
@MisterE

Ik heb afgelopen maand rond geshopt naar iemand die eventueel mijn keuken zou kunnen wrappen.
Ik ben uiteindelijk gekomen op het laten verwijderen van de folie (fineer) en de boel te laten spuiten.

Dit proces is nog in volle gang :) Ik heb er een topic over lopen.

Maar goed, als je de keuken zelf nog goed genoeg verder vind is het misschien wat overdreven
om de hele keuken te doen. En is verlijmen wellicht de eerste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:00
Ja inderdaad, dan kan jeeen andere keuze dan verlijmen altijd later maken.
En als je voorzichtig met de lijm bent en overtollig direct weghaalt, dan zijn er zeker naderhand
Nog mogelijkheden, het fineer er afhalen etc is dan altijd nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamestrike
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 12:52
Ik heb ook last van loslatend fineer en heb Frencken laklijm en een grote limklem gekocht op basis van de tips hier: https://www.lijmpartnersh...keuken-aanrecht-afkitten/

Ga het binnenkort proberen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Flamestrike schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:08:
Ik heb ook last van loslatend fineer en heb Frencken laklijm en een grote limklem gekocht op basis van de tips hier: https://www.lijmpartnersh...keuken-aanrecht-afkitten/

Ga het binnenkort proberen:)
Lijmklem zat ik over te denken. Kastjes zijn 60cm. Daar gaat geen gewone klem bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:02
MisterE schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:23:
[...]

Lijmklem zat ik over te denken. Kastjes zijn 60cm. Daar gaat geen gewone klem bij helpen.
Waarom niet? Lijmklemmen van bijvoorbeeld 800mm of nog langer zijn gewoon gangbaar en te koop hoor.

Willekeurig voorbeeld: https://www.hornbach.nl/s...0-mm/7472830/artikel.html

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 04-07-2022 23:30 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dit lijkt mij toch echt geen fineer maar kantenband :p Al geprobeerd er met een strijkijzer overheen te gaan om de lijm opnieuw te laten smelten en uitvloeien?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

^ wat hij zegt. Ff theedoek erover, strijken maar...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powernout
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb het zelfde probleem. Vroeg me af wat je uiteindelijk gedaan hebt en nog tips hebt?

"A Person who eats Cornflakes is a Cereal Killer"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Theedoek + strijkbout.

Werkt dat niet: frencken laklijm.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powernout
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-11-2023
Merci!

"A Person who eats Cornflakes is a Cereal Killer"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-05 17:06
Of loslatende kantenband verwijderen en nieuwe aanbrengen mbv strijkbout.
Met het bijbehorende mesje snij je het overtollige band netjes weg.
Gaat perfect, heb ik ook gedaan bij een paar oude keukenkastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
Het project heeft lang in de koelkast gelegen. In de vakantie opgepakt.
Uiteindelijk het volgende gedaan. Geen garanties. Maar als het slecht uitpakt zal ik de post updaten.

* Tix lijm gekocht
* In de kieren gespoten en met kleine schroevendraaier verdeeld. Kijk uit voor scheuren/breken van de fineer.
* huis/tuin plakband voor het aandrukken. Plak met de uitstroomrichting mee natuurlijk dat de lijm weg kan.
* Na het drogen de plakband voorzichtig verwijderen en overtollige lijm wegpoetsen met doek.
Pagina: 1