Toon posts:

ADSL in Windows 2000 VEEL sneller dan W98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

Ik heb een multibootsysteempje (c: Windows 98SE en d: Windows 2000).

Ik heb een USB ADSL Modem en het volgende probleem:

In windows 2000 begint het downloaden altijd lekker hoog, zo'n 60 of 55k/sec en loopt dan terug naar de 50 ofzo. Prima dus. In windows 98SE echter begint ie met 7kb/sec en loopt dan langzaam op totdat ie uiteindelijk ook in de buurt komt van de 50kb/sec. Maar dat kan wel een tijdje duren.... kortom, in Windows 2000 veel sneller!

Hoe komt? Wat is eraan te doen??

Enne.. nog een vraagje... kun je je bookmarks op een of andere manier delen zodat ik geen twee versies heb, maar 1 voor Win98SE en Win2k.

ALvast bedankt!!

Jared

Verwijderd

Voor wat betreft die bookmarks: het enige dat ik weet dat je kan doen is in Win98SE de inhoud van de map favorieten kopieren en plakken in de map favorites in Win2K. Zo uit mijn hoofd is de locatie van de favorites-map in Win2K bij Documents en Settings. Volgens mij kan je de map favorieten niet gezamelijk maken omdat beide besturingssystemen in verschillende mappen (default Windows en Winnt) zijn geinstalleerd. Althans, dat is te hopen, het lijkt me niet handig als je beide besturingssystemen in dezelfde map hebt geinstalleerd.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Die favorieten directory kun je aanpassen in je registry en dan in windows 2000 naar bijvoorbeeld de windows 98 directory laten wijzen. Als je die directory dan weer deelt kun je op iedere computer in je netwerk dezelfde bookmarks krijgen :)
Welke key je moet hebben weet ik zo 123 niet, zoeken naar de directorynaam werkt denk ik wel...

Dat adsl sneller is kan komen omdat 2000 een betere ipstack enzo heeft, maar dat het zoveel scheeld is wel erg overdreven.

Heb je onder windows 98 misschien andere (oude ?) drivers of programma's geinstaleerd die meeluisteren ?
Een of ander virus scant al je verkeer en dat scheeld ook een hoop in snelheid.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Topicstarter
Virus?? Wat nou virus.... ik heb de allernieuwste virusscanners... dus dat zal wel meevallen.

Verwijderd

wazug
ik draai adsl met win98se en die draait al een week @ 57 Kb strak? :?
Had eerst wel het probleempje dat de snelheid inzakte tov van de tijd, maar dat had iets met en buffer te maken....Maar der is iets goed fout volgens mij met jouw versie van win98se als ie zo loopt te kloten met de snelheid.....

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Misschien staat er een Firewall mee te loeien op 98SE? Zou dat een oorzaak kunnen zijn?

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Verwijderd

Ik zou zo en zo geen USB modem nemen |:( dat is een beetje vreemd want zo extern modem op Ethernet vind ik toch wel een stuk roelender!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
FF een passende vraag:

vraag 1: ik ga ook dual booten van de week doen met mijn Win98 op c: en ga Win2000 op D: zetten(op me client), maar moet je dan ook alle internet configuratie weer aanpassen in windows 2000??(heb adsl mxstream van planet)

vraag2:en doet internet delen met mijn host(win98se) via 'wingate' als ik alleen win2000 op mijn client zet??(dus omdat er twee verschillende OS-en zijn, namelijk win2000 op me client en win98se op mijn host??)

Verwijderd

windows 2000 laad iets al in voren, en heeft een bepaalde compressie techniek die 98 niet heeft...

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 12:20 schreef Kev0867 het volgende:
FF een passende vraag:

vraag 1: ik ga ook dual booten van de week doen met mijn Win98 op c: en ga Win2000 op D: zetten(op me client), maar moet je dan ook alle internet configuratie weer aanpassen in windows 2000??(heb adsl mxstream van planet)

vraag2:en doet internet delen met mijn host(win98se) via 'wingate' als ik alleen win2000 op mijn client zet??(dus omdat er twee verschillende OS-en zijn, namelijk win2000 op me client en win98se op mijn host??)
Vraag 1:

Ja dat moet helaas wel, omdat je een schone install maakt dus instellingen moet je opnieuw configureren (zoals netwerkonderdelen en ADSL instellingen/wat overigens super makkelijk is met Win2k.)

Vraag 2:

Geen probleem, denk wel dat je Wingate moet installeren op de Win2k machine anders kun je niet internetten.

Sterkte ermee :)
Pagina: 1