Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem waarmee ik games zoals Warzone, Pubg, Apex Legends etc. op een hoge framerate kan spelen.
Het idee is om hier een 1440p 240hz scherm bij te nemen. afhankelijk van de game vind ik het prima om op 1080p low settings te spelen als dit de framerate ten goede komt. Kortom hecht ik meer waarde aan een hogere fps dan aan fancy graphics...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro. Ik ben van plan de pc zelf te assembleren, dus exclusief assemblagekosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog wel een standaard toetsenbord en muis liggen die ik wellicht ga gebruiken, niks speciaals.
Het gaat echt om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderaan staat een lijstje met mijn huidige idee voor de build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Performance is voor mij de focus, dus componenten die niet veel bijdragen hieraan mogen uit een lager prijssegment komen zolang ze wel een redelijk te verwachte levensduur etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt mij niet zo heel veel uit. Ook geluid komt niet heel erg nauw, aangezien ik meestal met een headset op game.
Ga je overklokken?
Wellicht ooit het ram geheugen in de toekomst, maar is geen must.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien dit mijn eerste build is, ben ik voornamelijk op zoek naar iemand die even mee kijkt of ik niks geks doe
Wellicht vergeet ik iets, past er iets niet etc...
En dan met name de volgende punten:
- Zijn alle onderdelen compatible (kortom, is dit voldoende voor een werkende pc
).
- Zit er ergens een bottleneck?
En dan nog wat specifiekere punten:
- Kan het moederbord de cpu/gpu die ik nu heb gekozen goed aan?
Voor zo ver ik weet is het moederbord compatible en is de enige verdere factor de vrm performance, die op dit bord erg goed lijkt voor de prijs.
Zie ik nog iets anders over het hoofd?
- Heeft de voeding genoeg vermogen?
- Bij het uitzoeken of de cpu-koeler in de behuizing past, heb ik gekeken naar de hoogte van de koeler en de maximaal cpu-koeler hoogte aangegeven door de fabrikant van de behuizing. Is dit voldoende, of moet ik hier verder nog ergens voor corrigeren of wat extra speling? (ik kom nu uit op een speling 6mm)
- Hetzelfde voor de speling tussen de cpu-koeler en de bovenzijde van het ram-geheugen. In het diagram van de cpu-koelerfabrikant lijkt de ram clearance gemeten vanaf iets boven het moederbord tot aan de uitstekende fan, kan ik deze waarden direct gebruiken, of moet ik nog iets meerekenen? (hier kom ik uit op 5mm speling)
Ik ben op zoek naar een systeem waarmee ik games zoals Warzone, Pubg, Apex Legends etc. op een hoge framerate kan spelen.
Het idee is om hier een 1440p 240hz scherm bij te nemen. afhankelijk van de game vind ik het prima om op 1080p low settings te spelen als dit de framerate ten goede komt. Kortom hecht ik meer waarde aan een hogere fps dan aan fancy graphics...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro. Ik ben van plan de pc zelf te assembleren, dus exclusief assemblagekosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog wel een standaard toetsenbord en muis liggen die ik wellicht ga gebruiken, niks speciaals.
Het gaat echt om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderaan staat een lijstje met mijn huidige idee voor de build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Performance is voor mij de focus, dus componenten die niet veel bijdragen hieraan mogen uit een lager prijssegment komen zolang ze wel een redelijk te verwachte levensduur etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt mij niet zo heel veel uit. Ook geluid komt niet heel erg nauw, aangezien ik meestal met een headset op game.
Ga je overklokken?
Wellicht ooit het ram geheugen in de toekomst, maar is geen must.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien dit mijn eerste build is, ben ik voornamelijk op zoek naar iemand die even mee kijkt of ik niks geks doe
Wellicht vergeet ik iets, past er iets niet etc...
En dan met name de volgende punten:
- Zijn alle onderdelen compatible (kortom, is dit voldoende voor een werkende pc
- Zit er ergens een bottleneck?
En dan nog wat specifiekere punten:
- Kan het moederbord de cpu/gpu die ik nu heb gekozen goed aan?
Voor zo ver ik weet is het moederbord compatible en is de enige verdere factor de vrm performance, die op dit bord erg goed lijkt voor de prijs.
Zie ik nog iets anders over het hoofd?
- Heeft de voeding genoeg vermogen?
- Bij het uitzoeken of de cpu-koeler in de behuizing past, heb ik gekeken naar de hoogte van de koeler en de maximaal cpu-koeler hoogte aangegeven door de fabrikant van de behuizing. Is dit voldoende, of moet ik hier verder nog ergens voor corrigeren of wat extra speling? (ik kom nu uit op een speling 6mm)
- Hetzelfde voor de speling tussen de cpu-koeler en de bovenzijde van het ram-geheugen. In het diagram van de cpu-koelerfabrikant lijkt de ram clearance gemeten vanaf iets boven het moederbord tot aan de uitstekende fan, kan ik deze waarden direct gebruiken, of moet ik nog iets meerekenen? (hier kom ik uit op 5mm speling)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 497,- | € 497,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 135,05 | € 135,05 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6900 XT Gaming OC 16G | € 949,- | € 949,- |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 215 | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 | € 64,15 | € 64,15 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVK | € 114,95 | € 114,95 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 86,63 | € 86,63 |
Totaal | € 2.036,58 |