Intro:
Het moederbord van mijn desktop is gesneuveld. Dit was altijd mijn go-to device. Ik gebruikte hem om te gamen en al mijn bestanden staan op de SSD en harde schijf.
Hieronder een lijst van de nog werkende componenten van mijn Silverstone ML08 mini-ITX desktop:
Op zich was ik wel toe aan een upgrade.
Nu is het zo dat ik in September begin met een Master op het gebied van Data Science en Machine Learning. Hiervoor weet ik dat ik een nieuwe laptop nodig ga hebben.
Ik zie er tegenop om een Desktop te kopen EN een laptop. Voornamelijk omdat ik het liefst mijn bestanden/programma's op één PC wil hebben qua toegankelijkheid. Maar misschien is het wel de beste optie... Laptops hebben vaak minder geheugen, minder opslagen en slechtere GPU. Alleen met een Laptop ga ik het niet redden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €2500,-. Dit is Desktop + Laptop mocht dat de conclusie worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle nuttige componenten van mijn oude systeem. Graag behoud ik mijn Silverstone ML08 mini-ITX kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua Desktop:
Qua Laptop:
Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 82L500KRMH
Mijn vraag:
Hopelijk hebben jullie leuke ideeen of suggesties. Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Misschien is het mogelijk een soort van compromis te hebben? Bijvoorbeeld Laptop met NAS? Voor de Laptop een docking station zodat ik mijn randapparatuur ook kan gebruiken (monitor, boxen, keyboard etc). Ik zou ook graag een game willen spelen als er één uitkomt dat mij aanspreekt. Echter heeft dit laatste minder prioriteit voor mij.
Het moederbord van mijn desktop is gesneuveld. Dit was altijd mijn go-to device. Ik gebruikte hem om te gamen en al mijn bestanden staan op de SSD en harde schijf.
Hieronder een lijst van de nog werkende componenten van mijn Silverstone ML08 mini-ITX desktop:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4590 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 2,5", 1TB | € 40,63 | € 40,63 |
1 | Behuizingen | Silverstone Milo ML08 | € 84,71 | € 84,71 |
1 | Processorkoeling | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial BX100 500GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 125,34 |
Op zich was ik wel toe aan een upgrade.
Nu is het zo dat ik in September begin met een Master op het gebied van Data Science en Machine Learning. Hiervoor weet ik dat ik een nieuwe laptop nodig ga hebben.
Ik zie er tegenop om een Desktop te kopen EN een laptop. Voornamelijk omdat ik het liefst mijn bestanden/programma's op één PC wil hebben qua toegankelijkheid. Maar misschien is het wel de beste optie... Laptops hebben vaak minder geheugen, minder opslagen en slechtere GPU. Alleen met een Laptop ga ik het niet redden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €2500,-. Dit is Desktop + Laptop mocht dat de conclusie worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle nuttige componenten van mijn oude systeem. Graag behoud ik mijn Silverstone ML08 mini-ITX kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua Desktop:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12400F Boxed | € 189,- | € 189,- |
1 | Moederborden | ASRock H670M-ITX/ax | € 193,09 | € 193,09 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9i-17xx | € 41,90 | € 41,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 118,67 | € 118,67 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 190,04 | € 190,04 |
Totaal | € 732,70 |
Qua Laptop:
Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 82L500KRMH
Mijn vraag:
Hopelijk hebben jullie leuke ideeen of suggesties. Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Misschien is het mogelijk een soort van compromis te hebben? Bijvoorbeeld Laptop met NAS? Voor de Laptop een docking station zodat ik mijn randapparatuur ook kan gebruiken (monitor, boxen, keyboard etc). Ik zou ook graag een game willen spelen als er één uitkomt dat mij aanspreekt. Echter heeft dit laatste minder prioriteit voor mij.