Kosten uitbouw en verbouw garage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvDijk
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-11-2022
Sinds deze week heb ik een huis gekocht waarbij ik het 1 en ander wil veranderen.

1) Een kleine uitbouw van ongeveer 2,60m bij 3,10m. Dit is eigenlijk een verlenging van de keuken (zie plattegrond)

De muren moeten opengebroken worden en ondersteund worden.

Bouw is traditioneel: Stenen muur, plat dak, en aan de achterkant openslaande deuren met zoveel mogelijk ramen. Op het platte dak moet een lichtkoepel komen.

2) De garage wil ik 60 cm inkorten en daarbij moet de muur en de deur verplaatst worden. Ook moet er een stuk draagmuur ingekort worden en ondersteund met een stalen balk. Hierdoor moet de keuken en de bijkeuken 1 geheel worden.

Hebben jullie hier ervaring mee (liefst zo recent mogelijk ivm de gestegen prijzen)

Gaat om een indicatie alleen voor mijn hypotheek. Alleen een casco oplevering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyqsLN4A2icPc6ZrM2GNkzmSjqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKn6AY6zARnHCvaDotiCiFjS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 203% gewijzigd door LvDijk op 02-07-2022 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wij van Tweakers zijn geen aannemer, dus wat het gaat kosten kan je beter aan een aannemer vragen, of eerder 3 aannemers, en vergelijk de offertes ;)

Ander dingetje, je adres staat in het plaatje, die zou ik even vervangen met een plaatje waar het adres niet in staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38
Kosten ligt ook erg aan de zaken die je allemaal gaat aanpakken.

- Komt er een nieuwe keuken in? Moeten de aansluitingen aangepast worden? Zit bedrag keuken bij de prijs in?
- Afwerking vloer? Komt er een nieuwe vloer in, wellicht vloerverwarming, airco?

In elk geval zijn kosten voor staal en andere grondstoffen extreem duur op het moment, maar dat wist je vast al :).

Zelf in de afrondende fase van een verbouwing. Budget was +- 110k en gaat zoals het er nu uitziet ook helemaal op. Volgende gedaan daarin:

- Badkamer vergroot en compleet vernieuwd, 3,5 x 1,5m (+- 12k)
- Bovenverdieping a 40m2 nieuwe vloer en alles glad gestuct (+- 6k)
- Trap gerenoveerd
- Aanbouw 5m x 3m
- 4m tuindeuren en 4m lichtstraat (+- 7k)
- Nieuwe keuken (17k excl. aanpassingen ivm Quooker/inductie)
- Deur in garage verplaatst
- Vloerverwarming (60m2) (+- 3k)
- Nieuwe deuren/kozijnen benedenverdieping
- Benedenverdieping gestuct (5k)
- Schilderwerk zelf gedaan (kosten verf natuurlijk wel)
- Elektra alles vernieuwd
- Zonnepanelen (6k)

Hierin hebben we sloop en graafwerk zelf gedaan. Daarnaast ook veel ondersteund met eenvoudigere klussen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ambianz op 02-07-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvDijk
Ambianz schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:31:
Kosten ligt ook erg aan de zaken die je allemaal gaat aanpakken.

- Komt er een nieuwe keuken in? Moeten de aansluitingen aangepast worden? Zit bedrag keuken bij de prijs in?
- Afwerking vloer? Komt er een nieuwe vloer in, wellicht vloerverwarming, airco?

In elk geval zijn kosten voor staal en andere grondstoffen extreem duur op het moment, maar dat wist je vast al :).

Zelf in de afrondende fase van een verbouwing. Budget was +- 110k en gaat zoals het er nu uitziet ook helemaal op. Volgende gedaan daarin:

- Badkamer vergroot en compleet vernieuwd, 3,5 x 1,5m (+- 12k)
- Bovenverdieping a 40m2 nieuwe vloer en alles glad gestuct (+- 6k)
- Trap gerenoveerd
- Aanbouw 5m x 3m
- 4m tuindeuren en 4m lichtstraat (+- 7k)
- Nieuwe keuken (17k excl. aanpassingen ivm Quooker/inductie)
- Deur in garage verplaatst
- Vloerverwarming (60m2) (+- 3k)
- Nieuwe deuren/kozijnen benedenverdieping
- Benedenverdieping gestuct (5k)
- Schilderwerk zelf gedaan (kosten verf natuurlijk wel)
- Elektra alles vernieuwd
- Zonnepanelen (6k)

Hierin hebben we sloop en graafwerk zelf gedaan. Daarnaast ook veel ondersteund met eenvoudigere klussen.
Dank je! Veel zaken komen overeen :) Wat was je ongeveer kwijt voor je uitbouw alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvDijk
RaZ schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:20:
Wij van Tweakers zijn geen aannemer, dus wat het gaat kosten kan je beter aan een aannemer vragen, of eerder 3 aannemers, en vergelijk de offertes ;)

Ander dingetje, je adres staat in het plaatje, die zou ik even vervangen met een plaatje waar het adres niet in staat :P
Haha ja dat begrijp ik. Maar probeer maar eens een aannemer te zoeken.
Daarnaast moet ik een stelpost opnemen in mijn hypotheek en aangezien ik nog geen sleutel e.d. heb.
Dus ik moet nu mijn dikke duim gebruiken om de hypotheek rond te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38
LvDijk schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Dank je! Veel zaken komen overeen :) Wat was je ongeveer kwijt voor je uitbouw alleen?
Bijna niet te zeggen. De aannemer is de ene dag bezig met voorbereiden keuken, dan weer fundering leggen. Ik heb niet bijgehouden welke dagen hij met welke klusjes bezig was. Daarnaast stucwerk, vloerverwarming, vloer doe je allemaal voor een volledige ruimte dus een deel daarvan kan je tot puur de aanbouw rekenen.

De zaken die ik in elk geval kan vaststellen zijn:
- Tuindeuren + lichtstraat 7k
- Dak bitumen aanbrengen incl. isolatie 2k
- Staalconstructie 3k (Initiële offerte was nog onder de 2k, je kan prijzen ook niet vastzetten dus je betaalt echt de dagprijs)
- Week of 5 werk voor 2 man. Dus laten we zeggen 30 uur per week, 55 euro per uur. Voor 2 man is dus 3300 per week. Dat keer 5 kom je op 16500 uit.

Dit allemaal nog exclusief de reguliere materialen, fundering, cementdekvloer, houten balken, stenen, mortel etc. Zou hier nog eens +- 10k voor rekenen.

Komt je totaal op ongeveer 38.500 uit. Dus nog wel excl stucwerk, vloer, muurafwerking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:03
Geen idee wat het gaat kosten om zoiets te laten doen. Maar ik denk wel dat dit relatief een hele dure verbouwing wordt. Er komen niet veel vierkante meters bij, maar er moet wel veel werk voor gedaan worden. Indeling wordt wel een stuk beter natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 23:17
Je kan ook de keuken naar de eethoek verplaatsen, zodat de woonkamer aan de tuin gaat grenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
4x5 uitgebouwd plus deel garage als bijkeuken omgebouwd. Vlakke daklicht koepel in t dak. Schuifpui. Vloerverwarming hele beneden verdieping. Alle deuren incl voordeur en garage deur laten vervangen. Compleet opgeleverd incl stucwerk electe en schilderwerk. Net geen 60K

Keuken kwam erbij 20K
Vloer 5k incl egaliseren en leggen door hele huis beneden
Behang op 1 muur.
Ik zit met alles op een 90K

[ Voor 20% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 02-07-2022 22:23 ]

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Een simpele uitbouw van 2,7x5,1 was hier in Haarlem al meer dan 60K en dan hebben we geeneens een stalen portaal nodig. Wij vonden en vinden dat het geld dus niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
LvDijk schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:14:
Gaat om een indicatie alleen voor mijn hypotheek. Alleen een casco oplevering.
Je gaat 2 of 3 constructieve aanpassingen doen. En ook een garage veranderen is niet altijd simpel ivm brandvertragende materialen.
Daarnaast missen we veel info: wat voor fundering ligt eronder? 'Heipaaltje erbij' en de kosten gaan door het dak.
Het hangt er vanaf wat er op de dragende muren/achtergevel staat. Heb je kanaalplaten overdwars liggen, dan staat de achtergevel praktisch los. Begint het dak er snel boven of staat er 6m gevel boven op? Etc.
En qua installatie werk. Heb je al vloerverwarming en hoeveel vloer moet eruit om dit extra stuk aan te sluiten?
Soms ook niet onbelangrijk, welk bouwjaar?

Dit zijn typisch klussen waarbij je ter plaatse moet kijken en waarbij jouw eisen flink invloed kunnen hebben. Bijvoorbeeld: hoe erg vind je het als je links bij het begin van de uitbouw een koof komt voor de staal constructie?
Maar ook, wat voor tuindeuren? Hout, kunststof of aluminium? Triple glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:09

BCC

Ja je kan het ook over een andere boeg gooien - paal integreren in je keuken en bestaande? latijen gebruiken. Dat scheelt je enorm veel geld en kan ook erg mooi worden.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
BCC schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:15:
Ja je kan het ook over een andere boeg gooien - paal integreren in je keuken en bestaande? Latijen gebruiken. Dat scheelt je enorm veel geld en ook erg mooi worden.
Een beetje creatief en flexibel met de indeling omgaan kan soms bakken geld schelen. Ik zie het in mijn werk zo vaak: eerst moet dan met alle geweld de kolom eruit, totdat de kosten er bij komen kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LvDijk
Ambianz schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:05:
[...]

Bijna niet te zeggen. De aannemer is de ene dag bezig met voorbereiden keuken, dan weer fundering leggen. Ik heb niet bijgehouden welke dagen hij met welke klusjes bezig was. Daarnaast stucwerk, vloerverwarming, vloer doe je allemaal voor een volledige ruimte dus een deel daarvan kan je tot puur de aanbouw rekenen.

De zaken die ik in elk geval kan vaststellen zijn:
- Tuindeuren + lichtstraat 7k
- Dak bitumen aanbrengen incl. isolatie 2k
- Staalconstructie 3k (Initiële offerte was nog onder de 2k, je kan prijzen ook niet vastzetten dus je betaalt echt de dagprijs)
- Week of 5 werk voor 2 man. Dus laten we zeggen 30 uur per week, 55 euro per uur. Voor 2 man is dus 3300 per week. Dat keer 5 kom je op 16500 uit.

Dit allemaal nog exclusief de reguliere materialen, fundering, cementdekvloer, houten balken, stenen, mortel etc. Zou hier nog eens +- 10k voor rekenen.

Komt je totaal op ongeveer 38.500 uit. Dus nog wel excl stucwerk, vloer, muurafwerking
Dank je! Dit helpt mij heel erg! Succes met het staartje van je verbouwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvDijk
Compuhair schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:10:
Je kan ook de keuken naar de eethoek verplaatsen, zodat de woonkamer aan de tuin gaat grenzen.
Thx. Wij gaan morgen nog een keer kijken en deze optie neem ik zeker mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LvDijk
TheGhostInc schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:01:
[...]

Je gaat 2 of 3 constructieve aanpassingen doen. En ook een garage veranderen is niet altijd simpel ivm brandvertragende materialen.
Daarnaast missen we veel info: wat voor fundering ligt eronder? 'Heipaaltje erbij' en de kosten gaan door het dak.
Het hangt er vanaf wat er op de dragende muren/achtergevel staat. Heb je kanaalplaten overdwars liggen, dan staat de achtergevel praktisch los. Begint het dak er snel boven of staat er 6m gevel boven op? Etc.
En qua installatie werk. Heb je al vloerverwarming en hoeveel vloer moet eruit om dit extra stuk aan te sluiten?
Soms ook niet onbelangrijk, welk bouwjaar?

Dit zijn typisch klussen waarbij je ter plaatse moet kijken en waarbij jouw eisen flink invloed kunnen hebben. Bijvoorbeeld: hoe erg vind je het als je links bij het begin van de uitbouw een koof komt voor de staal constructie?
Maar ook, wat voor tuindeuren? Hout, kunststof of aluminium? Triple glas?
Het huis is van 1999 en ik vermoed idd dat het kanaalplanten zijn. Dus ik begrijp je opmerking.

Over de vloerverwarming: ik ga waarschijnlijk de verwarming er in zijn geheel uit laten halen omdat dit nu bijverwarming is en ik wil dat het hoofdverwarming word.
Of er heipalen moeten komen weet ik niet. Maar ik vermoed ook hierbij van wel. Ik neem het in elk geval mee in mijn berekening. Beter aan de hoge kant inschatten dan te laag en dat mijn hypotheek te laag is ingeschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddy Cosworth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-04 01:10
Gaat vast een redelijk bedrag worden, de tip die ik je kan geven is, als je handig bent: probeer zoveel mogelijk zelf te doen, dan kan je een hoop op de totale kosten besparen.

[ Voor 5% gewijzigd door eddy Cosworth op 04-07-2022 13:58 ]

Pagina: 1